🍌 Banaani luonnon treenipolttoaine

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bomber
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🍌🔥 Banaani luonnon treenipolttoaine 🔥🍌

Meta description: Banaani antaa nopeaa energiaa, kaliumia ja vatsaystävällistä hiilaria ennen tai jälkeen treenin.

X-man sanoi:
Onko kenelläkään havaintoja noiden Parrot (vai mikä se merkki nyt olikaan) jogurttipähkinöiden ja muiden jogurttipäällysteisten tuotteiden ravintoarvoista? Oon yrittäny metsästää niitä huonolla tuloskella. Ne on niin sairaan hyvii et pitää vähän kattoo mitä sitä tulee puputeltuu.

Rusinoissa ainakin ~400kcal/100g ja suurimmaksi osaksi nopeita hiilareita + loput rasvaa. Eli aika sama syötkö jogurttirusinoita vai irtsareita ja suklaata.

Itse olen joskus ottanut mukaan tuommoisen, kun muuta ei ole kerinnyt syödä.

Jugurtti jota noissa käytetään on maustettu sokerilla. Sisältää kohtuullisen hyvin proteiinia ja aika rasvaista.

Paallystetyt Cashewpähkinät uskon olevan jotenkin näin:

prot 15-20g
hh n. 30g
fat n. 40g (jogurttia noissa 75%, joten "huonoa" rasvaa ehkä puolet)

Muissa noissa hiton hyvän makuisissa tuotteissa on enemmän hiilareita ja vähemmän rasvaa ja proteiineja. Nämä siis arvioina tuoteselosteista.

WOUH!!! Ei siis mitään laihduttajan ihannenaksuja. Jotain tän suuntasia lukuja mä oletinkin (luetaan pelkäsin) mut tosiaan ei ollu faktaa. No kohtuudella kaikkee. Kiitos näistä tiedoista.

Noista Hannibalin jogurttirusina-luvuista voisi päätellä, että arvaukseni jogurtticashewpähkinöistä meni suhteellisen lähelle. Pähkinä nostaa proteiini ja rasva-arvoja ja laskee hh arvoja verrattuna rusinoihin.

Mihin banaani on jäänyt? Ennen sitä mainostettiin loistavana
vitamiinin ja energian lähteenä, raakaa banaania ennen treeniä ja kypsää
jälkeen. Kaikkien voimailijoiden kätevä hiilari välipala ei näy kuvissa eikä kenenkään ruoka aine listoilla.

Itse otan banaanin tai kaks n.tuntia ennen treeniä ja höyryä on riittänyt :rock:

Banaania vai... eiks se oo niin, että vaan apinat syö banaania?

No ei.. ei kai se mihinkään oo jäänyt, tosiaan (kuten Mike sanoi) vaan niin itsestään selvä vaihtoehto välipalana yms. että ei mainita. Itse vetelen yleensä aamupalalla, välipalana ja tarpeen mukaan...

Banaani rules, heil banaani.

Joskus tulee otettua banaania palautukseen (palkkarin lisäksi).

Myöskin ennen treeniä otan yleensä banaanin, tosin kypsyyteen en ole juurikaan kiinnittänyt huomiota, enemmän raakileitahan nuo on.

Vielä selvyyden vuoksi kysyn, että ennen treeniä tulisi ottaa raaka banaani ja treenin jälkeen kypsempi? Tuskin tuolla nyt on hirveän suurta merkitystä kokonaiskehityksen kannalta mutta näin siis olisi optimaalisempi?

Itse välillä aamupalalla laitan sitä paloina rahkan sekaan. On tosi nannaa.

juzzaz sanoi:
ja mä käytän malton sijasta banskua palkkarassa

Mä en kyllä lähtisi tunkemaan banaania palautusjuomaan kun menisi sheikkeri varmaan aika tukkoon.... :D

Oli taas ihan pakko... :nolo:

Deadly Poison sanoi:
Onko banaanin hiilihydraatit fruktoosia vai mitä ne on?

Banaanin hiilihydraattifraktio jakautuu seuraavasti:

tärkkelys 4.8 g
sokerit 13.5 g
sakkaroosi 6.4 g
kuitu 1.8 g
kuitu veteen liukenematon 1.0 g
polysakkaridi, vesiliukoinen ei-selluloosa 0.7 g

Yleisesti tunnutaan olettavan, että hedelmien sisältämät hiilarit ovat pelkästään fruktoosia - näin ei luonnollisesti ole, as U see. :rock:

Back
Ylös Bottom