🇺🇸 UFC eventtien yleinen keskustelu 🇺🇸

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NP
  • Aloitettu Aloitettu
  • Featured
Meta title: 🔥 UFC – MAAILMAN SUURIN JA RAJUIN KAMPPAILUORGANISAATIO 🔥

Meta description: Octagonin valtias, jossa huipputechnikot, tyrmäsankarit ja megatähdet kohtaavat tavoitellen urheilun kovinta mestaruusvyötä.

Alkaa vituttaa nämä jatkuvat laatikon ulkopuolelta haetut ratkaisut, eikö sitä nyt vittu voida koettaa niitä haastajia edes välillä ottaa sieltä oman divarin sisältä välillä eikä aina alkaa hössöttää jotain superfight-paskaa. :(

Onko millon aika kypsä sun mielestä Hollowayn sitten lähteä hakemaan ison rahan matseja? Tosiaan 13-0 recordilla on nyt tässä painoluokassa Conor matsin jälkeen. Varmaan halua on taloudellisesti olla PPV headline seuraavassakin matsissa eikä otella no-name 145lds vastaan espn plussalla. Kovin kovin lyhyt ikkuna on tässä lajissa tehdä sitä rahaa niin kannattaa takoa kun rauta on kuumaa. Ei sit tarvi vanhuksena tulla rahan tai legacyn perässä vetämää enää uutta kierrosta.

Onko millon aika kypsä sun mielestä Hollowayn sitten lähteä hakemaan ison rahan matseja? Tosiaan 13-0 recordilla on nyt tässä painoluokassa Conor matsin jälkeen. Varmaan halua on taloudellisesti olla PPV headline seuraavassakin matsissa eikä otella no-name 145lds vastaan espn plussalla. Kovin kovin lyhyt ikkuna on tässä lajissa tehdä sitä rahaa niin kannattaa takoa kun rauta on kuumaa. Ei sit tarvi vanhuksena tulla rahan tai legacyn perässä vetämää enää uutta kierrosta.

Holloway toki itse tuon viime kädessä päättää mutta ikää kaverilla on vasta 27v ja nyt vasta alkaa olla parhaimmillaan, että kyllä sitä myöhemminkin ehtii vielä. Ilmeisesti 3 vyöpuolustusta on nykyään jo sellainen määrä että aletaan hoputtaa touhuamaan jotain muuta. Silloin kun puhuttiin mahdollisesti GSP-Silva matsista, oli molemmilla jo ties miten monta puolustusta recordissaan. Nämä ovat mun mielestä niitä superfighteja eikä sellaiset missä jätkät jotka on saaneet vyön vasta vähän aikaa sitten alkavat pissiä kukkulan päältä muun divarin niskaan ja sen päälle huutelevat ties mitä sumopainiotteluita jonkun Mike Tysonin kanssa. Max itse sanoi onneksi että mestarin kuuluu puolustaa vyötään ja näin se meneekin. Max on hyvä mutta ei varmasti mitenkään erityinen sarjaa ylempänä, sieltä löytyy paljon isompia ukkoja kuin höyhensarjasta ja sellaisia painijyriä jotka oikeasti laittavat Maxin vaikeuksiin. Höyhensarja on ihan oikea paikka vielä tällä erää Hollowaylle ja kaveri taitaa itsekin sen tietää.

Tää ei liity Maxiin mitenkään mutta mun mielestä UFC:n pitäisi laittaa stoppi näille kavereille jotka heittäytyy hankalaksi heti kun saa vyön. Esim kun Khabib ei haluakaan otella Tonya vastaan vaan haluaa ottaa jonkun aivan älyvapaan nyrkkeilymatsin Floydin kanssa jumittaen taas koko divarin, voisi UFC mun puolesta ottaa saman tien tittelin pois ja laittaa kaverin hyllylle tai lähettää takaisin jonnekin venäjänperseeseen. Conorille tää sallittiin ja sen jälkeen homma on vain lähtenyt enemmän lapasesta, tää homma pitäisi katkaista nyt. Vähän aikaa se kirpaisisi mutta olisi varmaan sen arvoista loppupeleissä. Kaikille vaan sellainen klausuuli soppariin että ykköshaastajaa vastaan otellaan seuraavaksi ensimmäisen hyvän tilaisuuden tullessa ja jos ilman järkevää syytä kieltäytyy, saa UFC riistää mestaruuden pois ja sen jälkeen nää kekkulit voi ihan vapaasti lähteä tekemään leffaroolejaan ja ottelemaan vaikka sulkapalloa jos haluavat.

Olisi tietysti mahtavaa, että maailman suurimman organisaation maailmanmestarin ei tarvitsisi etsiä rahamatseja oman painoluokkansa tai varsinkaan oman lajinsa ulkopuolelta.

Se on valtava ongelma, ettei UFC:n oma talentti myy. Tyron Woodley, Mighty Mouse, Dillashaw, Stipe, Rockhold jne. jne. ovat kaikki ottelijoita, jotka ovat rankingien kärkipäässä ja jokainen vähänkin lajia seuraava heidät tuntee. Mutta laitat näitä pääotteluun, niin satatuhatta PPV:tä saattaa juuri ja juuri ylittyä.

Nyt kaikki ajattelevat, että kun vyön saan haltuun niin lähden nyrkkeilystä hakemaan isoa rahaa. Se ongelma pitää UFC-johdon ratkaista. Tällainen toiminta halventaa koko lajia, eikä varmasti tuo lisää harrastajia sen pariin.

Se, että edes painoluokkien mestareiden väliset supermatsit eivät välttämättä herätä kiinnostusta on erittäin synkkää.

Silloin kun puhuttiin mahdollisesti GSP-Silva matsista, oli molemmilla jo ties miten monta puolustusta recordissaan.

Ja molemmat vielä nyt nelikymppisinä niitä legacy ja big money otteluita rukoilevat.

2018 - 390K
Holloway vs. Ortega 350K + Reebok 40K

2017 - 700K
Holloway vs. Aldo 300K + Reebok 40K
Holloway vs. Aldo 160K/160K + Reebok 40K

2016 - 340K
Holloway vs. Pettis 150K + Reebok 30K
Holloway vs. Lamas 75K/75K + Reebok 10K

Nuista maksellaan sitten verot, sali, koutsit, managerit jne. Sonnen puhu joskus et kaava 30% jää ottelijalle näppiin aika yleispätevä.

Varmaan noin 5 tittelinpuolustuksen jälkeen olisi urheilullisin perustein järkevää alkaa miettiä superotteluita eri painoluokassa, kun omassa ei riitä haastetta. Lähimpänä tätä lienee nykyisellään Tyron Woodley, mutta sattumoisin häntä ei ole kukaan haluamassa niihin.

Urheilijan itsensä kannattaa tietysti hakeutua sellaiseen matsiin, missä on mahdollisimman hyvä tuotto mahdollisimman pienellä riskillä jatkouraa ajatellen.

Ja molemmat vielä nyt nelikymppisinä niitä legacy ja big money otteluita rukoilevat.

GSP:llä on omien puheidensa mukaan sen verran massia ettei enää tarvitse isoja ottelupalkkioita eikä kumpikaan ole varsinaisesti ruinannut mitään. Silva on myös vetänyt aikamoiset hillot jo uransa aikana. Esitä toki todisteita päinvastaisesta.

Enkä minä sano etteikö Max saisi siirtyä ottelemaan ylemmäs tai ottaa vaikka miekkailuottelua jos haluaa. Sen sijaan haluaisin että olisi edes yksi champpi joka jää puolustamaan sitä vyötään eikä lähde melkein heti huutelemaan jotain showmatseja parin puolustuksen jälkeen. Holloway saa toki päättää ihan itse mitä tekee, en vielä toistaiseksi ole siinä asemassa että pääsisin päättämään UFC:n ja sen ottelijoiden asioista.

GSP:llä on omien puheidensa mukaan sen verran massia ettei enää tarvitse isoja ottelupalkkioita

Mitä oot vetäny? GSP väänsi puoli vuotta Danan kaa siitä ottelupalkkiosta ja tuli hakemaan vaan legacy matseja. Meinaatko, että jos champ-champ tai champ-champ-champ legacy ois jo aikoinaan hankittu niin nelikymppisenä vielä palailtas kehään?

Mitä oot vetäny? GSP väänsi puoli vuotta Danan kaa siitä ottelupalkkiosta ja tuli hakemaan vaan legacy matseja. Meinaatko, että jos champ-champ tai champ-champ-champ legacy ois jo aikoinaan hankittu niin nelikymppisenä vielä palailtas kehään?

No tuon ottelupalkkion osalta puhut ihan vaan paskaa, mutta mikäs siinä.

Mun mieletä Iaquinta on nopeampi ja paremmat ajoitukset, luontaisesti lahjakkaampi strikeri kuin Lee. Mut on paljon muita juttuja Leen puolella, ulottuvuus, voima ja alasviennit. Lee varmaan yrittää jyrätä voimalla, jos Iaquinta välttää alasviennit niin on mahdollisuudet voittoon. Jos ei ja Lee saa jyrättyä ja pehmitettyä maassa, niin voi päättyä rumasti Alin kannalta.

Vaikea matsi veikattavaksi tuo Lee vs Iaquinta. Leetä pidän aika selkeänä ennakkosuosikkina, näiden edellistä kohtaamista tuskin kannattaa ottaa mittatikuksi kun Lee on kehittynyt siitä hurjasti. Kerrointa ei vaan ole nimeksikään eikä Al missään nimessä kellekään mikään varma nakki ole. Mä näkisin itse asiassa Leen suurimpana suosikkina mestariksi jos oletetaan että täytyy Khabib voittaa. Suurin ongelma Kevinillä on painonvedon kanssa, varmaan vetää sen parikymmentä paunaa ainakin nesteitä eikä ole aina mennyt ihan putkeen se, melko selkeä tulevaan 165-divariin siirtyjä.

Suurin musta hevonen näin nopeasti vilkaistuna on mielestäni kertoimissa selkeäksi underdogiksi laitettu Jim Miller. Kerroin 3.00 on sellainen mihin itse tartuin ainakin heti singlenä, viimeksi Miller toi rahat kotiin aika hyvällä kertoimella. Miller on hävinnyt aika monta viimeisistä matseistaan mutta kannattaa vähän katsoa kenelle ja mihin tyyliin, kyseessä ei ole vielä mikään kehäraakki.

Itse en viitsi pelata singlejä näin epävarmoilla matseilla, koska panostakin täytyy sitten laittaa sen verta että jotain jäisi käteenkin. Mutta sen verta hyvä nosto oli että laitan johonkin monen matsin onnenlappuun. Iquinta + Millet + joku muu / jalista (vaikka vaparin ulkopuolella mennäänkin niin Liverpool VS Manu antaa Manulle + tasurille kuitenkin aika kovan kertoimen, jos ei siis liverpoolia fanita ja pystyy tekemään sellaisen pyhäinhäväistyksen että pelaa liverpoolia vastaan)

Al pärjäsi Khabibia vastaan ihan hyvin. Itse kyllä näin sen niin, että Khabib koitti saada vastuksen näyttämään hyvältä, mutta toivottavasti kyse oli Alin hyvyydestä. Tietysti ottelu oli 50-45 tms, mutta kesti kuitenkin täydet erät.

Al pärjäsi Khabibia vastaan ihan hyvin. Itse kyllä näin sen niin, että Khabib koitti saada vastuksen näyttämään hyvältä, mutta toivottavasti kyse oli Alin hyvyydestä. Tietysti ottelu oli 50-45 tms, mutta kesti kuitenkin täydet erät.
Al näytti hyvältä, koska ei yrittänyt voittaa, vaan yritti vain olla häviämättä rumasti, eikä riskeerannut missään vaiheessa. Paras esitys silti Khabibin viime aikojen vastustajista.

Olihan tuossa paluussa vääntöä rahasta varmasti paljon. Gsp:llä sponssitulot pyörii ilman ottelemistakin kiitettävästi ja nyt kun Reebokilla yksinoikeus UFC:ssä niin Gsp joutui sponssiensa takia vääntämään sopimuksen uusiksi koska edellinen oli tehty ennen Reebok-aikaa.

Gsp on sanonut ettei tarvi ottelupalkkioita ja pärjää varsin hyvin ilman ottelemistakin rahallisesti. Toisaalta ei se nyt tyhmä ole ja suostu ottamaan tappioitakaan rahallisesti tekemällä paluun häkkiin.

Raging Al saa sellaisen selkäsaunan, ettei mitään rajaa. Miesten kehityskaaret ovat menneet ihan päinvastaisiin suuntiin ensimmäisen kohtaamisen jälkeen. Lee via hapetus.
Uskon, että Alilla on hyvät mahdollisuudet tässä ottelussa mikäli pysyy pystyssä. Pystyosaamisen varsinkin näkisin kyllä Alilla parempana.
Veinaatko, että Ali on huonontunut tässä melkein 5 vuoden aikana?

Uskon, että Alilla on hyvät mahdollisuudet tässä ottelussa mikäli pysyy pystyssä. Pystyosaamisen varsinkin näkisin kyllä Alilla parempana.
Veinaatko, että Ali on huonontunut tässä melkein 5 vuoden aikana?
Voihan toki olla. Al on ehkä aika samalla tasolla kuin 5 vuotta sitten, mutta Lee on mennyt ekan matsin jälkeen rajusti eteenpäin. Varsinkin mattopeli on ihan eri tasolla, mutta pystyssäkin menee nykyään paljon paremmin. Alin kerroin 3.30x, voihan sitä kokeilla, jos tuntuu, että yllätystä pukkaa.

Voihan toki olla. Al on ehkä aika samalla tasolla kuin 5 vuotta sitten, mutta Lee on mennyt ekan matsin jälkeen rajusti eteenpäin. Varsinkin mattopeli on ihan eri tasolla, mutta pystyssäkin menee nykyään paljon paremmin. Alin kerroin 3.30x, voihan sitä kokeilla, jos tuntuu, että yllätystä pukkaa.
Itestä tuntuu, että Ali on aika aliarvostettu ottelija. Pari viime vuotta mennyt hukkaan kun riiteli UFC kanssa, mutta UFC recordi on kyllä kova 8 voittoa ja on siellä pari kovaa nimeäkin ja 2 häviötä mitä on UFC:ssa tullut (pl Khabib) on molemmat ollut aika " työtapaturmia " oli molemmissa matseissa niskan päällä, mutta sitten jäi lukkoon.
Munkin mielestä Kevin lähtee kyllä ennakkosuosikkina, mutta Alin kerroin 3.50x Unibetilla on kyllä pelaamisen arvoinen. Pistin eilen 5e triplan: Ali, Gusse, Lawler kerroin 36.34

Ja eiköhän GSP:lläkin ole manageri, joka ottelupalkkiosta Danan tai UFC:n edustajan kanssa vääntää. Tuskinpa GSP itse osallistuu varsinaisesti neuvotteluun muutoin kuin että on antanut suostumuksen ja valtakirjan taustavoimien tekemälle arviolle siitä, paljonko olisi realistisesti mahdollista saada.

Back
Ylös Bottom