🇺🇸 UFC eventtien yleinen keskustelu 🇺🇸

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NP
  • Aloitettu Aloitettu
  • Featured
Meta title: 🔥 UFC – MAAILMAN SUURIN JA RAJUIN KAMPPAILUORGANISAATIO 🔥

Meta description: Octagonin valtias, jossa huipputechnikot, tyrmäsankarit ja megatähdet kohtaavat tavoitellen urheilun kovinta mestaruusvyötä.

Spekulointina sanoisin, että kun Khabibilla vaikuttaa olevan hyvän kunnon lisäksi todella hyvä iskunkestävyys, niin kannattaisiko vaan suojata tarkasti ja antaa Conorin viedä erä tai kaksi ilman, että itse edes yrittää olla kovin aktiivinen. Conorilla kun on tapana väsyttää itsensä ja vastaiskijänä hän ei yleensä ole myöskään niin tyrmäävä, jos vastustaja ei tarjoile counter-paikkoja.

Juuri tuo iskunkestävyys on se pohja mille Khabibin on helppo rakentaa hommaansa. Vaikka pysty näyttää välillä vähän ihmeelliseltä huitomiselta, niin Khabib on ottanut hyvin vähän osumaa, paljon vähemmän kuin Conor. Eli näennäisestä huitomisesta huolimatta paikkoja ei tule super paljon Conorille ja vähät osumat, jopa joku erittäin kovakin sellainen, tuskin pysäyttää Khabibia jolla on 5 erää aikaa. Täytyy muistaa että Holloway ja Nate pykälää kovempileukaisemmat vastustajat pystyivät menemään täyden ajan omasta puolestaan, samoin kuin Floyd, mutta siihen ei tainnu oikein mitään osuakaan.
Mutta first things first, Tonya vastaan Conorilla paljon parempi mahdollisuus onnistua nyrkeillä mun mielestä, mattoon ei sais vaan joutua erien alussa. Edelleen oon sitä mieltä että Khabibia vastaan Tonylla on paremmat mahikset.

Khabibille ei ole tullut vastaan toisaalta vielä ketään oikeasti hyvää painijaa joten hänen alasvientien tehossa on varmasti hypeä. Alasvienti on paljon helpompi puolustaa kuin hyökätä varsinkin kun Khabibin iskuissa ei ole mitään pelotetta.
Ferguson pystyy varmasti puolustamaan halutessaan Khabibin kaatoja kun pitää pystyi hyvin puolustamaan rättiväsynyt Barbozakin.

Khabibille ei ole tullut vastaan toisaalta vielä ketään oikeasti hyvää painijaa joten hänen alasvientien tehossa on varmasti hypeä. Alasvienti on paljon helpompi puolustaa kuin hyökätä varsinkin kun Khabibin iskuissa ei ole mitään pelotetta.
Ferguson pystyy varmasti puolustamaan halutessaan Khabibin kaatoja kun pitää pystyi hyvin puolustamaan rättiväsynyt Barbozakin.

Enpä tiedä kuinka paljon merkittävästi parempi painija Ferguson on, kuin vaikka Kamal Shalorus, Abel Trujillo tai Michael Johnson. Eikä RDA myöskään mikään kovin helppo ole mattoon vietäväksi. Ferguson on kova ja monipuolinen ottelija, mutta uskon kyllä miehen päätyvän selälleen Khabibin kanssa, kuten päätyi Kevin Lee:n kanssa. Sekin on totta, että Barboza onnistui lopulta estämään Khabibin alasvientejä, mutta mitä mies sai itse siinä tehtyä? Ei yhtään mitään muuta kuin taisteltua 100% puolustus-/ selviytymismoodissa. Tähän mennessä ei olla vielä nähty sitä, että Khabib olisi väsynyt, vaan aina vastustaja on lopulta väsynyt jatkuvaan paineeseen.
Kyllä Tonylla taitoja matsin voittamiseen löytyy ja voi onnistua alasvientejä estämään, mutta veikkaan, että myös Fergusonilla menee siinä kohtaa kaikki focus niiden estämiseen. Tällöin ei välttämättä omakaan pystyottelu suju totuttuun tyyliin. Sitten jää nähtäväksi, kumpi väsyy tuossa kyydissä ensin.

Ferguson on niin erikoinen tapaus, että ties minkä strategian ne Bravon kanssa kehittäis mattoa varten.

Jos Conor olisi kuvioissa, niin 155-divari ois kyllä helvetin hyvässä jamassa. Mä näen, että Ferguson haastais parhaiten Khabibia, Conor taas vois hyvinkin osua Fergusoniin joka ottaa pystyssä osumaa joka matsissa. Ja Khabib taas veis Conoria varmaan painilla. Ja kaikki on niin hyviä, että jokainen matsi ois heittämällä vuoden odotetuimpia. Näitä matchuppeja vois pyöritellä pitkän aikaa, sit vielä kehiin parit uudet haastajat.

Pieni ihme jos Stipe tämän matsin voittaa. Treenaa kyllä varmasti kuin eläin tähän matsiin, mutta paini ja fysiikka ei riitä viemään matsia mattoon ja pystyssä kukaan ei kestä Ngannoun kanssa.

Minen tiedä miten kova Stipe edes on painimaan kun yleensä viihtyy pystyssä. Nyt on varmasti painikengät jalassa treenattu!

Stipellä on kova voittoputki, käytännössä lopettanut kaikki haastajat. Ihan helvetin hyvä matsi vuoden alkuun! Ei mitään 40v ukkoja heilumassa, vaan primessään oleva mestari ja todellinen haastaja.

Stipea ja DC:ta veikkaan voittajiksi. Ngannou on todella vaarallinen vastustaja, mutta Stipellä on aseita paljon enemmän. Uskon, että Stipe pystyy ottelemaan Ngannoun kanssa tasapäisesti pystyssä (tyrmäysvaara on toki kova) ja sitten taustalla on parempi paini. Hunttia Stipe vei ainakin helpommin mattoon, kuin olen kenenkään nähnyt viime vuosina vievän.
Co-mainissa paljon on kiinni siitä, mikä on Cormierin meininki kovan tyrmäyksen jäljiltä. Jos on iskussa, niin näen Volkanin vain hieman huonompana versiona Rumble Johnsonista ja Cormier vie.

Stipea ja DC:ta veikkaan voittajiksi. Ngannou on todella vaarallinen vastustaja, mutta Stipellä on aseita paljon enemmän. Uskon, että Stipe pystyy ottelemaan Ngannoun kanssa tasapäisesti pystyssä (tyrmäysvaara on toki kova) ja sitten taustalla on parempi paini. Hunttia Stipe vei ainakin helpommin mattoon, kuin olen kenenkään nähnyt viime vuosina vievän.
Co-mainissa paljon on kiinni siitä, mikä on Cormierin meininki kovan tyrmäyksen jäljiltä. Jos on iskussa, niin näen Volkanin vain hieman huonompana versiona Rumble Johnsonista ja Cormier vie.
Täysin samat ennustukset mulla. Mielenkiintoinen kortti kyllä.

Mä katsoin kristallipallosta, että Stipe kukistaa vielä kokemattoman Ngannoun. Sit Ngannou jyrää muut hewarit ja uusintaottelussa vie vyön.

Mielenkiintoisesti ainakin Unibet on Nggan hypejunassa, kerroin nyt 1.57 ja Stipellä 2.30. Vaikea kyllä olisi lähteä tästä veikkaamaan voittoa Stipelle, Ngannu on ollut kuin höyryveturi enkä usko että matsia ainakaan matossa tullaan paljon näkemään. Sitä moni muukin painija on tässä yrittänyt laihoin tuloksin, eikä Stipe nyt ainakaan ylivertaisen paininsa ansiosta ole huipulla.

Muuten saattaisin ollakin ehkä varovasti Stipen kannalla, mutta kaveri kuitenkin otti tyrmäystappion Struvea vastaan. Jos leuka on yhtään heikossa hapessa niin veikkaan että käy samat kuin Nggan Overeem-matsissa.

Tekisi kyllä mieli betsata Stipelle vähän, järki sanoisi niin mutta tunne on niin kova Nggan voitosta ettei pysty.

Tekisi kyllä mieli betsata Stipelle vähän, järki sanoisi niin mutta tunne on niin kova Nggan voitosta ettei pysty.
Samat fiilikset. Kyllähän tuo 2.30 ylikertoimelta vaikuttaa, mutta Ngannoun hypejunassa ollaan niin tiukasti kyydissä että ei kyllä pysty.

Uskon Stipen voittoon. Monipuolinen, henkisesti vahva ja ottelee fiksusti. Ngannou on vielä aika kysymysmerkki monessa mielessä. Ennenkin on nähty ottelijoita, jotka tuhoavat näytöstyyliin kaikki vastustajat lyhyessä ajassa, mutta kuitenkin siten, että näyttävät pääasiassa lujaa lyöntivoimaa ja agressiivisuutta. Osa näistä todella on niin kovia, miltä vaikuttavat, mutta osa ei sitten kuitenkaan osaa paljoa muuta ja häviävät terävimmälle kärjelle melko selkeästi. Stipe on kuitenkin otellut ennenkin kovaa lyöviä vastaan (Hunt, Nelson, JDS, Alistair, Arlovski), vaikkei kukaan olisikaan ollut silloisessa kunnossaan nykyisen Ngannoun veroinen. Ngannou puolestaan ei ole otellut Miocicin tyylistä ottelijaa, tai saman tasoista.

Ngannoun eduksi on luettava, että hän lyö myös hyvin etukädellä ja osaa vetää sillä myös tehokkaasti koukkua. Silti pysty ei ole ollut hirvittävän monipuolista ja uskon, että Stipe on riittävän hyvä ja fiksu, jotta pystyy välttelemään Ngannoun takakättä, jolloin toivottavasti nähdään, kuinka monipuolinen Ngannou on. Ja jos Stipe onnistuu takakättä väistelemään ja painimaan, niin kuinka hyvin Ngannou jaksaa ottelun edetessä. Olen melko varma, että Stipe saa Ngannoun mattoon, mutta myös melko varma siitä, että ainakaan ensimmäisessä erässä ei saa häntä pidettyä siellä. Tämä väsyttää kuitenkin molempia ja Stipen kunto tiedetään hyväksi. En pidä sitä hirvittävän merkittävänä asiana, että Struve tyrmäsi Miocicin 5 vuotta sitten, kun tällä oli alle 2 vuotta kokemusta.

Ja kyllä, olen ollut väärässä ennenkin, ja varmasti monia kertoja myös jatkossa :)

Kyllä tässä Stipen kelkassa ollaan. Fiksu veto vois olla melko rauhallinen stick n move ensimmäiset pari erää ja veikkaan, että tän jälkeen alkaa Nkannun kaasutankki olemaan aika finaalissa. Stipehän tosin on tunnettu ottelijana, joka ei pahemmin passaile ja puskee päälle kuin yleinen syyttäjä ( esim. viime matsi JDS: ää vastaan), mutta Nkannua vastaan kannattais varmaan vähän yytsiä, että mitä komboa se vastustaja yrittää lähteä hakemaan. Hyviä oli noi pressit Stipen osalta tän ketjun ekoissa viesteissä, sai nauraa.

LHW:lle vois tehdä hyvää uusi mestari, mutta Cormier on eläin ja todennäköisesti vie matsin suvereenisti, ellei leuka ole todella radikaalisti pehmennyt Jones matsin seurauksena. Kannattaa katsoa tuo matsi RoidJonesia vastaan, ja pohtia, että kukas siinä sitten loppu peleissä olikaan edellä, vai oliko kukaan, ennenkuin kolahti..

Itse olen tahan mennessa aina aliarvioinut Stipen joten aika hankala veikata sen haviota, mutta toisaalta Ngannou on todella lupaavan oloinen ottelija. Alyttoman vaikea taa on mun mielesta veikata.

Veikkasin Stipen häviävän Werdumille. Toisin kävi. Veikkasin Overeemin tyrmäävän Stipen. Lähellä oli, mutta toisin kävi. Mutta nyt on veikattava Stipeä. Mark Huntkaan ei saanut miestä lyötyä, joten eiköhän Stipe paini ja hakkaa Ngannoun väsyksiin.

Back
Ylös Bottom