🇺🇸 Donald Trump

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makhak
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Donald Trump – Mies, myrsky ja ilmiö joka jakaa mielipiteet kaikkialla

Meta description: Keskustelua Trumpin vaikutuksesta politiikkaan, mediaan ja kulttuuriin – miksi hän herättää niin vahvat mielipiteet puolesta ja vastaan?*

Eli leftillä nyt trendaa positiivisena

- huumekauppiaat, ihmissalakuljettajat, murhaajat sekä sekalaiset friikit kunhan ovat mamustatuksella check

uutuutena

-laittomasti maassa töitätekevät check, korjaan tää tais ollakin jo oletuksena heillä check

Sama. Hyundai:lla on jotain 125 000 työntekijää ja toimintaa ennestään jenkeissä. Tuollainen firma tietää varmuudella työvoiman käyttöön liittyvästä lainsäädännöstä ja osaa varautua siihen investointipäätöksiä tehdessään. Jos tästä huolimatta laitetaan duunareita työkomennukselle asenteella "toivottavasti ette pojat jää kiinni", niin ei kovin reilu työnantaja.

Luultavasti ovat tehneet samaa aikaisemminkin ja selvinneet ilman seuraamuksia. Kukaan ei ole seurannut jälkikäteen, että oliko ne tyypit vain vierailulla ja palsuissa vai tekikö ne raksahommia.

Kohdenmaan lainsäädännön noudattaminen on minulle itsestään selvä asia, ei edes mikään periaatetason juttu. Jos työnantaja vaatisi minua lähtemään johonkin maahan tekemään laittomasti töitä, kieltäytyisin tästä heti.

Niin ja tuo on myös projektijohdon homma pitää huoli siitä, että työluvat yms. on kunnossa. Nämä nimenomaan kuuluu niihin hommiin mistä heille maksetaan. Selittely ei näissä auta.

Suomalaisena saat mennä jenkkeihin "business-vierailulle" ilman erillistä työlupaa, mutta ongelma tuleekin siinä mikä tulkitaan "business-vierailuksi". Maalaisjärki harvemmin näissä tulkinnoissa voittaa. En ole kuullut, että ketään olisi käännytetty rajalla palaveriin osallistumisen takia, mutta tiedän tapauksen, jossa "tsekkaaminen, miten työt sujuu jenkkilän konttorissa" katsottiin olevan työluvan vaativa vierailu.
Tässä on paljon harmaata aluetta, jossa orjallisen tarkasti sääntöjen noudattaminen ei palvele kenenkään etua.
Varmasti näin. En kuitenkaan itse lähtisi riskeeraamaan putkareissulle joutumista Jenkeissä vaan vaatisin, että työnantaja hoitaa paperit kuntoon pilkulleen.

Kohdenmaan lainsäädännön noudattaminen on minulle itsestään selvä asia, ei edes mikään periaatetason juttu. Jos työnantaja vaatisi minua lähtemään johonkin maahan tekemään laittomasti töitä, kieltäytyisin tästä heti.
Ennaltaehkäisevästi vielä tähän niille, jotka ovat lukeneet juttujani itäblokin busineksista ja harkitsevat niihin tarttumista, niin ne ovat "eri asia", hehe.

Minulla alkaa ensi vuonna todennäköisesti projekti jenkeissä ja koskettaa tämä aihe itseanikin sitä kautta. Pitää olla tarkkana noiden työlupien kanssa nykyään. Tosin olen vähän ihmetellyt, että näitä jahdataan, eikä niitä rajan yli laittomasti tulevia.

Töissä oli muuten koulutus jenkkeihin matkustamisesta ja siinä annettiin vinkkejä miten toimia jos laitetaan rajalla koppiin. Samaten suositeltiin, että kännykästä poistetaan jo etukäteen somet yms. ettei tulisi ongelmia niiden kautta. Pitää myös katsoa, että ei ole puhelimen selaimessa pakkis auki sisäänkirjautuneena silloin.

Ennaltaehkäisevästi vielä tähän niille, jotka ovat lukeneet juttujani itäblokin busineksista ja harkitsevat niihin tarttumista, niin ne ovat "eri asia", hehe.

Muuten oliko sinun aikana itäblokissa vielä tapana esitellä kotipolttoista vodkaa? Olen jo pariin kertaan törmännyt siihen, että firmoilla on omat pontikat ja niihin on tehty jopa etiketit yms. ja sitä tarjotaan ylpeänä illanvietoissa. Työreissulla oli kerran yksi tyyppi jopa tuonut kotimaastaan pullon tuollaista kotipolttoista vodkaa ja juotiin sitä sitten yökerhossa porukalla. Kotikylän ylpeyttä, missä ei ollut yhtään jälkipolttoa, mutta maku oli muuten pesuainemainen ja tuntui, kuin olisi huuhdellut suun suuvedellä jälkikäteen.

Varmasti näin. En kuitenkaan itse lähtisi riskeeraamaan putkareissulle joutumista Jenkeissä vaan vaatisin, että työnantaja hoitaa paperit kuntoon pilkulleen.
Tästä olisi omakohtainen kokemus, kun ei se prikulleen oikein hoidettu työlupakaan aina kelpaa. Virkaintoinen rajaviranomainen halusi saada nähdäkseen kaikki lippuset ja lappuset, jotka työlupaa varten oli laadittu. Eli jo käyttöönotettu viisumi olikin yhtäkkiä täysin mitätön sivu passissa, sillä mukana olisi pitänyt raahata puhelinluettelon kokoista paperinivaskaa. Usko ihmisyyteen alkoi käydä vähiin ehdotettuani vastaanottoaulassa vartoilevan vaimoni lähtevän niitä kyllä kotoa hakemaan, mutta se ei jostain syystä kelvannut. Onneksi siihen tuli rajaviranomaisen kolleega/esimies katsomaan tilannetta, joka mulkaisi passia ja totesi kaiken olevan kunnossa.

Eihän tää oikein liittynyt enää aiheeseen, mutta kunhan halusin avautua miten järjetöntä työlupien valvonta voi olla.

Muuten oliko sinun aikana itäblokissa vielä tapana esitellä kotipolttoista vodkaa? Olen jo pariin kertaan törmännyt siihen, että firmoilla on omat pontikat ja niihin on tehty jopa etiketit yms. ja sitä tarjotaan ylpeänä illanvietoissa. Työreissulla oli kerran yksi tyyppi jopa tuonut kotimaastaan pullon tuollaista kotipolttoista vodkaa ja juotiin sitä sitten yökerhossa porukalla. Kotikylän ylpeyttä, missä ei ollut yhtään jälkipolttoa, mutta maku oli muuten pesuainemainen ja tuntui, kuin olisi huuhdellut suun suuvedellä jälkikäteen.
Yritin muistella oliko jossain jotain tuollaista viritystä mutta äkkiseltään ei ainakaan tule mieeen. Toisaalta kun en itse alkomaholia käyttänyt niin ei ole jäänyt makumuistijälkiäkään. Juomista ei oikeastaan ole jäänyt mitään muuta mieleen kun ne älyttömän hintaiset "shampanja"pullot, joita ostettiin esiintyville taiteilijoille herrasmisten klubeilla ja kammottavat venäläiset "cola"juomat itselleni. Mikähän mahtaisi olla kallein "shampanja"pullo euroissa. Neljä numeroa eikä ensimmäinen numero ala ykkösellä eikä tuskin edes kakkosellakaan. Mutta silloin oli vielä kuntissakin virtaa, toisin kuin nyt.

Yritin muistella oliko jossain jotain tuollaista viritystä mutta äkkiseltään ei ainakaan tule mieeen. Toisaalta kun en itse alkomaholia käyttänyt niin ei ole jäänyt makumuistijälkiäkään. Juomista ei oikeastaan ole jäänyt mitään muuta mieleen kun ne älyttömän hintaiset "shampanja"pullot, joita ostettiin esiintyville taiteilijoille herrasmisten klubeilla ja kammottavat venäläiset "cola"juomat itselleni. Mikähän mahtaisi olla kallein "shampanja"pullo euroissa. Neljä numeroa eikä ensimmäinen numero ala ykkösellä eikä tuskin edes kakkosellakaan. Mutta silloin oli vielä kuntissakin virtaa, toisin kuin nyt.
Ei liity suoraan ryssälään, mutta aika lähelle eli kiinaan niin kaveri oli tuolla useastikin työreissuilla ja siellä kovemmilla kunteilla oli tapana kanssa ostaa baareissa kalleinta litkua mitä löytyy pöytiin. Ei niitä edes juotu mutta joku muutama 2000-10 000e viina/viinipulloa avattuna siinä pöydässä kai indikoi talonpojille kuka on kovin tässä talossa jne. Jotain itämaista korkeakulttuuria tämä juomalesoilu selvästi.

Ei liity suoraan ryssälään, mutta aika lähelle eli kiinaan niin kaveri oli tuolla useastikin työreissuilla ja siellä kovemmilla kunteilla oli tapana kanssa ostaa baareissa kalleinta litkua mitä löytyy pöytiin. Ei niitä edes juotu mutta joku muutama 2000-10 000e viina/viinipulloa avattuna siinä pöydässä kai indikoi talonpojille kuka on kovin tässä talossa jne. Jotain itämaista korkeakulttuuria tämä juomalesoilu selvästi.
Nuo viinatouhut on kyllä välillä kahjoja. Joko sen pitää olla jumalattoman kallista tai sitten sitä pitää juoda valtavia volyymejä, kuten itäblokissa. Ne oli kyllä eeppisiä sieniä siellä, hentoinen minkkikin pystyy imemään yksin pullollisen vodkaa kuolematta alkoholimyrkytykseen.

Renkomäen ABC:n marketin puolella muuten juuri nyt huipputarjous. Ne isot suorakaiteen muotoisen possumunkit 0.85€/kpl, vaakanumero 56. Ihan tuoreita. En ole koskaan törmännyt yhtä hyvään hintaan. Vahva suositus kaikille herkkuperseille.

Trump on paras.

Nuo viinatouhut on kyllä välillä kahjoja. Joko sen pitää olla jumalattoman kallista tai sitten sitä pitää juoda valtavia volyymejä, kuten itäblokissa. Ne oli kyllä eeppisiä sieniä siellä, hentoinen minkkikin pystyy imemään yksin pullollisen vodkaa kuolematta alkoholimyrkytykseen.

Renkomäen ABC:n marketin puolella muuten juuri nyt huipputarjous. Ne isot suorakaiteen muotoisen possumunkit 0.85€/kpl, vaakanumero 56. Ihan tuoreita. En ole koskaan törmännyt yhtä hyvään hintaan. Vahva suositus kaikille herkkuperseille.

Trump on paras.

Pitääkin jatkossa muistaa katsoa löytyykö parkkipaikalta s-sarjan mersuja tuolla käydessä.

Taas loistavaa kikkailua Foxilta - Epsteinille annettu synttärikortti, jota ei pitänyt olla olemassa, julkistettiin. Foxilla mainitaan asiasta, mutta näyttävät mieluummin samaan syssyyn julkistetut Bill Clintonin kirjoittamat terveiset Epsteinille.
Ja Tartsan ei ole vieläkään tajunnut, että fox/cnn tekee yhdessä propagandaa orjille tai Epsteinin olevan naurettava keksitty hahmo?

"Eliitin" omistamasta medioista ei tule koskaan ikinä heidän vastaista uutisointia.

Jos ei ole vieläkään tätä tajunnut, niin on täysi idiootti tai kerhossa.

Ja Tartsan ei ole vieläkään tajunnut, että fox/cnn tekee yhdessä propagandaa orjille tai Epsteinin olevan naurettava keksitty hahmo?

"Eliitin" omistamasta medioista ei tule koskaan ikinä heidän vastaista uutisointia.

Jos ei ole vieläkään tätä tajunnut, niin on täysi idiootti tai kerhossa.
Jos mä oon idiootti, niin pakkoko sitä on mulle tulla kertomaan? Nyt tuli vaan pahaa mieltä ja meni päivä pilalle.

Kannataisi melkeen tulla munkkikahville kauempaakin. Mun teslalla 100km:n ”kotitankkauksen” hinta on loppuviikon yöpörssihintojen kanssa 0.85€/100km.

On kyllä halpa hinta suorakaiteen muotoisista isoista possumunkeista. Ei saa lidlistäkään.

The figures from the Bureau of Labor Statistics show national employment in the 12 months to March 2025 was far below levels implied by its closely watched monthly jobs reports and indicate labour market growth had begun to lose steam in the latter period of Joe Biden’s presidency. Tuesday’s revision is the largest on record and roughly halves the 1.8mn job growth figure the agency had previously estimated for the period from April 2024 to March 2025, with monthly hiring averaging about 75,000 positions less than thought.

The report will be a boost to President Donald Trump, who has argued that his aggressive tariff and immigration policies were not to blame for recent signs of weakness in the labour market. “These revisions suggest that jobs momentum is being lost from an even weaker position than originally thought,” said James Knightley, chief international economist at ING.

^^Täällä oli käppyrääkin viimeisen viiden vuoden työpaikoista:

Miltäköhän tuo on näyttänyt ennen biden-lisän poistoa, jos se nytkin melkoisen tympeältä alulta näyttää :unsure:

Back
Ylös Bottom