đŸ‡ș🇩 Ukrainan sota đŸ‡ș🇩

Meta title: đŸ‡ș🇩 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi đŸ‡ș🇩

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestĂ€, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitĂ€ tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte ettÀ sota vielÀ kestÀÀ vuosissa?

• 1

Votes: 10 23,8%
  • 2

Votes: 12 28,6%
  • 3

Votes: 4 9,5%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,1%
  • 6

Votes: 2 4,8%
  • 7

Votes: 2 4,8%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmĂ€n

Votes: 8 19,0%

• Total voters
    42
Oliks tÀÀ osa suunnitelmaa?
Olen kans aika varma ettei zelensky mÀÀritÀ onko myönnytykset millÀ statuksella. VÀliaikainen termi on katsojille kevennys.
1733242725906.webp

TÀssÀ urheilua katsoessani tuli mieleen, ettÀ hyvin monesta lajista on kaikki ryssÀt oikeutetusti bannattu ja tÀmÀ toki hyvÀ asia. NÀmÀ melkein 3 vuotta ovat pitkiÀ vuosia ammattiurheilijan elÀmÀssÀ ja ura monella menee ihan sivu suun, puhumattakaan jos joskus vielÀ pÀÀsee kilpailemaan, voi olla ettÀ monet kilpailijat ovat menneet ohi ja paljon. Ei kyllÀ harmita pÀtkÀÀkÀÀn, mutta voi ehkÀ hieman nÀitÀ vituttaa, tosin eihÀn noista uskalla asiaa sen enempÀÀ kritisoida.

MÀ nÀen kuten wokessa ja muussa hevonpaskassa, ettÀ pahimmat öyhöttÀjÀt jotka toistuvasti jÀÀvÀt kiinni valheistaan ja leimauksistaan tekee vain hyvÀÀ, koska sekin avaa ihmisten silmiÀ. NÀmÀ tahot eivÀt huomaakaan kuinka jatkuvasti syvemmÀlle menevÀt tuossa touhussaan ja se kÀy jatkuvasti naurettavammaksi ilkeilyksi... mikÀ ei kestÀ pÀivÀnvaloa.

Ainakin laittaa yksilöt vÀhÀn miettimÀÀn itse asioita mikÀ on se tÀrkein. Osa ei toki koskaan tajua mitÀÀn, mut semmosta se on.
Da da.

Kuvittelenko, vai onko monella neutraalilla vaikeuksia kirjoittaa selkeitĂ€ lauseita? Tuntuu, ettĂ€ vĂ€limerkkejĂ€, isoja kirjaimia, pisteitĂ€ yms. puuttuu niin paljon, ettĂ€ jokaisen heidĂ€n virkkeensĂ€ joutuu lukemaan useita kertoja, ettĂ€ saa edes jollain tavalla selvÀÀ mitĂ€ siinĂ€ yritetÀÀn kertoa đŸ€­

Ja huom. en itsekÀÀn kirjoita tĂ€ydellistĂ€ tekstiĂ€, se ei ollut pointti ennen kuin joku hauska tulee saivartelemaan 😌

Ja totuttuun tapaan, se koira ÀlÀhtÀÀ johon..
Vaikeaa se on kirjoittaa kun tÀrisevÀt raivosta.

Oiskohan peiliin katsomisen paikka

En tiedĂ€, voihan se ollakin ettĂ€ sinulla on peiliin katsomisen paikka, mutta voidakseni arvioida tĂ€tĂ€, sinun pitĂ€isi ensin kirjoittaa edes kerran jotain ketjun aiheeseen liittyvÀÀ, pelkĂ€stÀÀn toisiin keskustelijoihin keskittyvĂ€ amisviiksien vĂ€risyttely ei riitĂ€ arviointiin, toki ÄO:n siitĂ€ voi arvioida.

Kun nyt on cope/persekivun purkamispÀivÀ osalla niin mites nÀmÀ "neutraalit" ovat olleet vÀÀrÀssÀ aiheen asioissa?

Ja 2-3pv sodat on teidÀn suusta. Ei esim. minun

Veikkaan ettÀ jÀlleen kerran pÀÀsemme lopputulemaan missÀ syytökset ja leimaukset ovat vain koska ei pidÀ toisen kirjoittajan mielipiteistÀ tai tiedoista mitÀ esittÀÀ.

Eli aika hataraa ilkeÀmielisyyttÀ, mutta laatikon narratiivin mukaista.

Viimeksi muokattu:
Kun nyt on cope/persekivun purkamispÀivÀ osalla niin mites nÀmÀ "neutraalit" ovat olleet vÀÀrÀssÀ aiheen asioissa?

Veikkaan ettÀ jÀlleen kerran pÀÀsemme lopputulemaan missÀ syytökset ja leimaukset ovat vain koska ei pidÀ toisen kirjoittajan mielipiteistÀ tai tiedoista mitÀ esittÀÀ.

MinÀ olen tunnustanut olleeni vÀÀrÀssÀ. Kuvittelin ryzzien armeijan olevan niin mahtava, ettÀ Ukrainan kirpputori armeija kaatuu, jossei nyt kolmessa pÀivÀssÀ, niin pÀivissÀ. Mutta olin todella pahasti vÀÀrÀssÀ. SinÀ olit oikeassa, ettei ryzzillÀ ole kykyÀ vallata KieviÀ. Ihan aiheellisesti TAAS nostit asian esiin ja sait itsellesi TAAS pisteet.

Tuohan vaikuttaa jo sotilasvallankaappaukselta.
Moni varmaan nÀkee ryssÀt tuossakin syyllisenÀ?
EihĂ€n tÀÀllĂ€ ole kukaan muu kuin sinĂ€ edes reagoinut saatikka nostanut esille ryssiĂ€ koskien kyseistĂ€ uutista. Kannattaa ehkĂ€ vĂ€hĂ€n miettiĂ€ omaakin sisĂ€ltöÀ jos nĂ€kee joka puolella vaan ryssiĂ€ ja kokee ettĂ€ heitĂ€ loukataan turhaan 😌

No esim. VenÀjÀn taloudesta, VenÀjÀn armeijan iskukyvystÀ ja etenemisestÀ.

Viime pÀiviltÀ myös esim. rintamalinjat kartoilla ja puolikkaat pellot, Joe Roganin kommentti ZelenskystÀ ja Putinin kommentit Ukrainasta.

MinÀ olen tunnustanut olleeni vÀÀrÀssÀ. Kuvittelin ryzzien armeijan olevan niin mahtava, ettÀ Ukrainan kirpputori armeija kaatuu, jossei nyt kolmessa pÀivÀssÀ, niin pÀivissÀ. Mutta olin todella pahasti vÀÀrÀssÀ. SinÀ olit oikeassa, ettei ryzzillÀ ole kykyÀ vallata KieviÀ. Ihan aiheellisesti TAAS nostit asian esiin ja sait itsellesi TAAS pisteet.

TÀmÀ on kyllÀ hauska kulma aina, kun neutraalit eivÀt suostu arvostelemaan VenÀjÀÀ edes epÀsuorasti. TÀstÀ onkin saatu monia hyviÀ nauruja, kun neutraalit on menneet Àlyttömyyksiin VenÀjÀn puolustelussa. Muistatteko vielÀ sen "venÀlÀiset laatutuotteet" keskustelun, missÀ mm. lada ja baikal haulikko oli maailmanluokan tuotteita :D

Tuohan vaikuttaa jo sotilasvallankaappaukselta.

Onkohan noilla sellanen thaikkulan demokratia, ettÀ ulospÀin tÀysi demokratia, mutta todellisuudessa poliitikot pysyy jossain rajojen sisÀllÀ mitÀ armeija asettaa?
KÀsittÀÀkseni Thaimaassa armeija pitÀÀ enempi sitÀ ison rahan puolta ja kattoo ettei vasemmalta tule mitÀÀn liikaa landepaukkuja villitsevÀÀ kansanliikettÀ valtaan, ettÀ pysyy valta ja rakenteet ennallaan.

TÀmÀ on kyllÀ hauska kulma aina, kun neutraalit eivÀt suostu arvostelemaan VenÀjÀÀ edes epÀsuorasti. TÀstÀ onkin saatu monia hyviÀ nauruja, kun neutraalit on menneet Àlyttömyyksiin VenÀjÀn puolustelussa. Muistatteko vielÀ sen "venÀlÀiset laatutuotteet" keskustelun, missÀ mm. lada ja baikal haulikko oli maailmanluokan tuotteita :D

View: https://x.com/secretsqrl123/status/1863572679762030622

View: https://x.com/secretsqrl123/status/1863573845728190752

View: https://x.com/secretsqrl123/status/1863590428026499295

View: https://x.com/secretsqrl123/status/1863579672237253035

Taisi Roopeli mainita myös jonkilaisen takin (sotilaskĂ€yttöön) joka on huippukampe. 😄 Ja varmaan onkin. Vitustako minĂ€ tiedĂ€n? Mutta lyhyeksi jĂ€i lista.
RyzzÀt ovat toki keksineet kaikenlaista, mutta tuotteistuksen on hoitanut jonkun muun maalaiset.

TÀÀ on kyllĂ€ edelleen pakkishistorian pahin servaus 😄 Ja uskomattominta ettĂ€ se toistuu tasasin vĂ€liajoin! Ois maailman helpoiten vĂ€ltettĂ€vissĂ€ toimien vielĂ€pĂ€ niin kuin sanoo muka toimivansa 😄😄

TÀÀ on kyllĂ€ edelleen pakkishistorian pahin servaus 😄 Ja uskomattominta ettĂ€ se toistuu tasasin vĂ€liajoin! Ois maailman helpoiten vĂ€ltettĂ€vissĂ€ toimien vielĂ€pĂ€ niin kuin sanoo muka toimivansa 😄😄

Voihan tuota tietenkin pitÀÀ hienona servauksena, mutta silloin se kyllÀ kertoo vain henkilön omasta ÀlykkyydestÀ, tai nimenomaan sen puutteesta.

VenÀjÀllÀ oli sodan alussa 190 000 sotilasta, Ukrainalla oli noin miljoona sotilasta, joita Nato oli kouluttanut ja aseistanut edelliset kahdeksan vuotta (ja tÀmÀ oli hyvin kaikkien tiedossa). Kukaan ÀlykÀs tai edes normaalilla jÀrjellÀ varustettu ei uskonut, eikÀ usko ettÀ VenÀjÀ olisi tuolla alivoimalla lÀhtenyt valloittamaan koko Ukrainaa. TyperÀÀ propagandaa, joka uppoaa ainoastaan geenimaljan pohjasakalle.

Back
Ylös Bottom