🇺🇦 Ukrainan sota 🇺🇦

Meta title: 🇺🇦 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi 🇺🇦

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestä, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitä tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte että sota vielä kestää vuosissa?

• 1

Votes: 10 23,8%
  • 2

Votes: 12 28,6%
  • 3

Votes: 4 9,5%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,1%
  • 6

Votes: 2 4,8%
  • 7

Votes: 2 4,8%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmän

Votes: 8 19,0%

• Total voters
    42
Sä kun Roopeli olet aina vinkumassa toisilta faktoja ja todisteita niin pistäpä nyt todisteita missä ja kuka on sanonut Leopardeja tuhoutumattomiksi? Tiedät itsekin ettei näin ole sanottu mutta yrität taas kerran epätoivoisesti pistää sanoja toisten suuhun näyttääksesi itse jotenkin viisaammalta

Jos ei ala taas kerran löytyä faktaa niin voidaan yhdessä ristiä sinut tämän threadin suurimmaksi hupiukoksi...
Täälläkin hehkutettu. Monen muun #super_aseen_kanssa_joka_ihan_juuri_muuttaa_kaiken
En mä kaiva teidän vanhoja viestejä jokaisesta mölinästä mikä liittyy milloin mihinkin.
Ei minua kiinnosta miksi minua olet ristimässä tai et ole ristimässä.

Täälläkin hehkutettu. Monen muun #super_aseen_kanssa_joka_ihan_juuri_muuttaa_kaiken
En mä kaiva teidän vanhoja viestejä jokaisesta mölinästä mikä liittyy milloin mihinkin.
Ei minua kiinnosta miksi minua olet ristimässä tai et ole ristimässä.
Lähteitä pöytään jos väität jotain.
Ei kukaan ole kyllä hehkuttanut mitään asetta miksikään pelin muuttajaksi. Se ehkä on todettu, että parempia varmasti kuin venäläisten aseet, mutta siihen nyt riittää suunnilleen Nerf-pyssyt.

Lähteitä pöytään jos väität jotain.
Ei kukaan ole kyllä hehkuttanut mitään asetta miksikään pelin muuttajaksi. Se ehkä on todettu, että parempia varmasti kuin venäläisten aseet, mutta siihen nyt riittää suunnilleen Nerf-pyssyt.
Lähde : tämä ketju

Kyllä niitä on hehkutettu #himars_hastag lähtien. Aina löytyy joku uusi ihme jolla se kohta lähtee...

Ei sulla ole tietoa miten ryssätkään on hyökännyt muutenkuin se mitä twitter kertonut eli aika turhaa koittaa selittää, että tiedossa olisi jotain eroja kun ei ole edes lähtökohtia verrata vaan se mitä kerrotaan tapahtuvan.
Tarkempaa analyysiä ei ole koska niin isolla rintamalla koitetaan mennä läpi pitkin rintamaa. Katson mitä tapahtuu. Bakhmutissa jotain yritystä kiertää bakhmut mutta miten se etenee on vaikea tietää tällä erää. Yritystä on ja selvä kesähööki kyseessä.

Ei, ei tietenkään ole tietoa. On ainoastaan tiedon rippeitä mitä internet on tarjonnut. Twitteriä en hirveästi seuraa, ainoastaan oikeastaan ne twitter jutut näen mitä tänne tulee.

Muutamia pitempiä taistelu videoita Bakhmutista nähnyt, joissa pimeän turvin on Venäläiset hyökänneet noin 10 ryhmissä ja nämä ryhmät on sitten lämpö- ja piemänäköilaitteiden avulla eliminoitu (Eliminointi tarkoittaa tässä sitä, että joutuvat vetäytymään takas, tähän saattaa riittää, että esim. 4 haavoittuu vakavammin.). Tämän jälkeen Ukrainan porukka vaihtanut paikkaa ja sama toistunut uudestaan. Tässä vaiheessa tietyllä viiveellä tullut tykistö- / kranaatinheitin tulta kyseistä asuntoa kohti. Voi nämä toki olla lavastettuja videoita. Suhteellisen aidoilta muutamat niistä ainakin näytti. Varmasti myös kokeilleet muuta.

Ja esitit tuossa kysymyksiä joihin vastasin kuten itse asian näen ja koen. Jos se on päin helvettiä, sitten se on. Annoin vain oman mielipiteen asiaan, kysymyksien sijaan.

Voidaan toki vain kaikki seurata tilannetta. Lyödään tämä keskustelu lukkoon ja jatketaan keskustelua vaikka vuoden päästä siitä kun sota loppunut. Tässä vaiheessa varmaan saatavilla vähän luotettavampaa tietoa.

Tuo arvio voisi ehkä olla lähellä sitä, mitä nyt tulee tapahtumaan.

"Ukraina hyökkää nyt selvästi täydellä voimalla ja juuri siellä, missä sen odotettiinkin hyökkäävän. Leopardit on laitettu kehiin, kymmeniä erilaisia panssariajoneuvoja. Ei näytä hyvältä...
Ilmatuki puuttuu, tykistöä ei selvästi ole, drooneja ei ole... Ajavat miinakenttiin... Ekat Leopardit tuhoutuneet.
Hyökkäysvoima ei ole selvästikään vielä täysin kaasu auki, mutta tilanne on se, että venäläiset ovat pysäyttäneet kärjet rintaman rajalle. Etenemisessä puhutaan paikoin enimmillään sadoista metreistä, kun venäläisten ensimmäiset vahvat linjat ovat vasta kilometrien päässä.
Jos ja kun kalustoa lisätään, niin ukrainalaiset todennäköisesti etenevät... Törmätäkseen ensimmäiseen todelliseen puolustuslinjaan venäläisten alueella, jossa heillä on ilmaherruus. Hyökkäys jatkunee kiivaana seuraavat viisi päivää, mutta tällä menolla koko lännen antama kalusto on tuhottu kahdessa viikossa.
Venäläisillä on todennäköisesti satoja panssareita ja 150 000 miestä odottamassa lähtöä. Ehkä en tiedä kaikkea, mutta pelkään pahoin..."

Onko tuo kenen arvio?

Aika surkealta näyttää Ukrainalaisten tilanne tuon arvion mukaan. Varsinkin jos 150 000 sotilasta + panssarit odottaa vain komentoa.

Mikä saa sinut pitämään tätä arviota sellaisena, että voisi olla lähellä sitä mitä tulee tapahtumaan? Mihin se perustuu?

Ei, ei tietenkään ole tietoa. On ainoastaan tiedon rippeitä mitä internet on tarjonnut. Twitteriä en hirveästi seuraa, ainoastaan oikeastaan ne twitter jutut näen mitä tänne tulee.

Muutamia pitempiä taistelu videoita Bakhmutista nähnyt, joissa pimeän turvin on Venäläiset hyökänneet noin 10 ryhmissä ja nämä ryhmät on sitten lämpö- ja piemänäköilaitteiden avulla eliminoitu (Eliminointi tarkoittaa tässä sitä, että joutuvat vetäytymään takas, tähän saattaa riittää, että esim. 4 haavoittuu vakavammin.). Tämän jälkeen Ukrainan porukka vaihtanut paikkaa ja sama toistunut uudestaan. Tässä vaiheessa tietyllä viiveellä tullut tykistö- / kranaatinheitin tulta kyseistä asuntoa kohti. Voi nämä toki olla lavastettuja videoita. Suhteellisen aidoilta muutamat niistä ainakin näytti. Varmasti myös kokeilleet muuta.

Ja esitit tuossa kysymyksiä joihin vastasin kuten itse asian näen ja koen. Jos se on päin helvettiä, sitten se on. Annoin vain oman mielipiteen asiaan, kysymyksien sijaan.

Voidaan toki vain kaikki seurata tilannetta. Lyödään tämä keskustelu lukkoon ja jatketaan keskustelua vaikka vuoden päästä siitä kun sota loppunut. Tässä vaiheessa varmaan saatavilla vähän luotettavampaa tietoa.
Sä voit tehdä ihan miten sä haluat. Älä ole noin herkkänä siellä.

Sä voit tehdä ihan miten sä haluat. Älä ole noin herkkänä siellä.

Koitin vain kertoa kun noita asioita kysyit. Kerro ihmeessä jos olet katsonut tai lukenut erilaisia arvioita nuiden taisteluiden kulusta. Kai sinullakin omat arviot johonkin perustuu?

Herkkänä? Ei tällaiset nettikeskustelut itsellä vaikuta kyllä mihinkään.

Koitin vain kertoa kun noita asioita kysyit. Kerro ihmeessä jos olet katsonut tai lukenut erilaisia arvioita nuiden taisteluiden kulusta. Kai sinullakin omat arviot johonkin perustuu?

Herkkänä? Ei tällaiset nettikeskustelut itsellä vaikuta kyllä mihinkään.
Ei mulla ole tällä hetkellä mitään tarkkaa arviota, koska tiedot/huhut on täyttä silppua mitä netissä on tarjolla.
Kesähööki check
Ukraina tosissaan yrittää check
Tappioita tulee nyt ukrainalle check
Ryssät joutuneet peruuttamaan tietyissä paikoissa check mutta läpimurtoa ei ole tullut check
Muuten tilanne elää ja sen näkee päivien sisällä miten jatko

Muuten en ota kantaa tarkemmin toisinkuin bakhmutin seurannassa, missä oli paljon parempaa tietoa tarjolla. Nyt en luota mihinkään ja tuntuu olevan normaalia enemmän propagandaa puolin ja toisin mikä loogista.

Onko tuo kenen arvio?

Aika surkealta näyttää Ukrainalaisten tilanne tuon arvion mukaan. Varsinkin jos 150 000 sotilasta + panssarit odottaa vain komentoa.

Mikä saa sinut pitämään tätä arviota sellaisena, että voisi olla lähellä sitä mitä tulee tapahtumaan? Mihin se perustuu?

En laita nimeä, ettei trollit lähde piinaamaan.

Olen useammankin länsilafkan analyysin tänne laittanu viimeviikkojen aikana, ja suht samankaltaisiin arvioihin ovat päätyneet, joka on luettavissa joko suoraan, tai rivien välistä heidän analyyseistään. Varmasti jos tätä tahtia homma jatkuu, niin jo parin viikon sisään näemme, miten hyvin arvio piti paikkaansa.

"BRITTILEHTI Guardian käänsi keskustelusta osan, jossa miehet keskustelevat padon tuhoutumisesta ja sen seurauksista Zaporizzjan ydinvoimalalle."

Mies 1: Suurin ongelma on, että vesivoimalaitos jäähdyttää heidän ydinreaktoriaan.
Mies 2: Sehän on hyvä. He aiheuttivat sen itse. Se (ydinvoimala) räjähtää ja se on sitten siinä.
Mies 1: Niin, meidän miehemme tekivät sen. Se ei ollut heidän, vaan meidän.
Mies 2: Oliko se todella meidän? He sanoivat, että khokholit [etnisesti halventava termi ukrainalaisista] räjäyttivät sen.
Mies 1: He eivät räjäyttäneet sitä. Sabotaasiryhmämme on siellä. He halusivat aiheuttaa pelkoa tällä padolla. Se ei mennyt suunnitelmien mukaan. (He tekivät) enemmän, kuin mitä suunniteltiin.
Mies 2: Joo, no, luonnollisesti. Se tulee olemaan kuin Tshernobylissä, eikö niin?
Mies 1: Rakennettu 1950-luvulla. Se romahti nopeasti.
--

View: https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1667048309217804288?s=20

Sillon kun Ukraina onnistuu näytetään tuhottuja venäläisiä tankkeja ja kun venäläiset onnistuu niin näytetään tuhoja siviilikohteista.

Back
Ylös Bottom