đŸ‡ș🇩 Ukrainan sota đŸ‡ș🇩

Meta title: đŸ‡ș🇩 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi đŸ‡ș🇩

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestĂ€, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitĂ€ tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte ettÀ sota vielÀ kestÀÀ vuosissa?

• 1

Votes: 10 23,8%
  • 2

Votes: 12 28,6%
  • 3

Votes: 4 9,5%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,1%
  • 6

Votes: 2 4,8%
  • 7

Votes: 2 4,8%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmĂ€n

Votes: 8 19,0%

• Total voters
    42
Valtamedia on suomessakin luonut ukrainan tilanteesta kyllÀ aika vÀÀristyneen kuvan, joten on mukava vÀlillÀ lukea jotain mikÀ on kirjoitettu enemmÀn maltilla ja ajatuksella pelkÀn kiihkon sijaan
Ihan erilaisen kuvan olen itse saanut vaikka seuraankin valtamediaa siinÀ missÀ muitakin.

Nakkaappa lÀhdettÀ tÀlle missÀ ne palveli? Lukisin mielellÀni enemmÀn nÀistÀ natsien juutalaissotilaista.

Ei hyvÀ jumala mitÀ tÀnne eksyy esittÀÀn nÀitÀ vÀittÀmiÀ, mitÀhÀn seuraavaksi, kuu on juustoa?
Voit ihan itsekin asian kuuklata, löytyy varmasti tarpeeksi linkkejÀ asian tueksi.
PS. juutalaisia oli jopa SS-joukoissa.

En muista enÀÀ mutta tuolla sanotaan, ettÀ 150 000

Olivat nÀitÀ osa juutalaisia mitÀ saksalaiset jÀljitti pitkÀllekkin. TÀstÀhÀn voi saivarella kuka sitten on juutalainen...

Voit ihan itsekin asian kuuklata, löytyy varmasti tarpeeksi linkkejÀ asian tueksi.
PS. juutalaisia oli jopa SS-joukoissa.

Saatto olla miljoona armeijassa kymmenen juutalaista sattumalla SS-joukoissakin, ÀlÀ tule satuilemaan kuitenkaan kun nÀyttÀÀ olevan historia niin heikolla pohjalla.

Tottakai mÀ kyselen ja kyseenalaistan tai kommentoin.
Ot. No toki. Mutta mietihÀn hetki, jos kaikkien tai edes enemmistön sisÀllön tuotto tÀnne foorumille olisi samaa tasoa. Ei saatana, sitÀ ei lukisi kukaan. Selaa vaikka viestihistoriaasi ja koita funtsia asiaa objektiivisesti edes hetki.

Itse olen terveen kyseenalaistaminen ja kovankin debatin kannalla, joten varmasti monessa asiakysymyksessĂ€ ja ajattelumallissa sinun kanssa ihan samoilla linjoilla. Ulosantisi on vaan usein tosi luokatonta. On toki monella muullakin. Sinun tuotokset vaan pistĂ€vĂ€t silmÀÀn, ehkĂ€ siksi, ettĂ€ kykyĂ€ olisi selvĂ€sti parempaankin 😃

Itselle toisaalta ihan sama, pystyn suodattamaan mahdollisen asian joutavuuksien seasta, mutta en yhtÀÀn ihmettele, ettÀ monella keittÀÀ yli.

Nakkaappa lÀhdettÀ tÀlle missÀ ne palveli? Lukisin mielellÀni enemmÀn nÀistÀ natsien juutalaissotilaista.

Ei hyvÀ jumala mitÀ tÀnne eksyy esittÀÀn nÀitÀ vÀittÀmiÀ, mitÀhÀn seuraavaksi, kuu on juustoa?
KyseessÀ lienee saksalaiset ns "puolijuutalaiset" eli vanhemmista toinen oli ns arjalainen ja toinen juutalainen. Muissa maissa ei tehty eroa, mutta Saksassa ja ItÀvallassa puolijuutalaiset sÀÀstyivÀt suurimmaksi osaksi joukkotuholta ja heidÀt komennettiin armeijaan. LukumÀÀrÀÀ en tiedÀ.

Saatto olla miljoona armeijassa kymmenen juutalaista sattumalla SS-joukoissakin, ÀlÀ tule satuilemaan kuitenkaan kun nÀyttÀÀ olevan historia niin heikolla pohjalla.
Olet oikeassa ulkomuistista kun laitoin luvun, niin se olikin alakanttiin. Mielummin silti olen huonomuistinen, kuin vÀhÀ-Àlyinen.
Kovin on kyllÀ soijapojat herkÀllÀ pÀÀllÀ.

KyseessÀ lienee saksalaiset ns "puolijuutalaiset" eli vanhemmista toinen oli ns arjalainen ja toinen juutalainen. Muissa maissa ei tehty eroa, mutta Saksassa ja ItÀvallassa puolijuutalaiset sÀÀstyivÀt suurimmaksi osaksi joukkotuholta ja heidÀt komennettiin armeijaan. LukumÀÀrÀÀ en tiedÀ.
Jos pitÀÀ valita kummalta puolelta asetta katsoo, niin moni valkkaa sen perÀn piipun sijaan.

Juutalaisten mÀÀrittelylle oli saksassa omat lait. Nurenbergin vai mitkÀ olivat, sen mÀÀrittelyn perusteella juutalaisiksi mÀÀritellyt eivÀt pÀÀsseet wehrmachtiin ja vielÀ vÀhemmÀn valiojoukko SS. Sattumalta ja huijauksella on pÀÀssyt nÀiden lakien mukaan juutailaseksi todettu jompaan kumpaan.

Vasta luin jostain baltian juutalaisesta, joka oli vÀÀrillÀ papereilla ollut wehrmachtissa, valintana oli ollut keskitysleiri.

Ot. No toki. Mutta mietihÀn hetki, jos kaikkien tai edes enemmistön sisÀllön tuotto tÀnne foorumille olisi samaa tasoa. Ei saatana, sitÀ ei lukisi kukaan. Selaa vaikka viestihistoriaasi ja koita funtsia asiaa objektiivisesti edes hetki.

Itse olen terveen kyseenalaistaminen ja kovankin debatin kannalla, joten varmasti monessa asiakysymyksessĂ€ ja ajattelumallissa sinun kanssa ihan samoilla linjoilla. Ulosantisi on vaan usein tosi luokatonta. On toki monella muullakin. Sinun tuotokset vaan pistĂ€vĂ€t silmÀÀn, ehkĂ€ siksi, ettĂ€ kykyĂ€ olisi selvĂ€sti parempaankin 😃

Itselle toisaalta ihan sama, pystyn suodattamaan mahdollisen asian joutavuuksien seasta, mutta en yhtÀÀn ihmettele, ettÀ monella keittÀÀ yli.
Tuntuu itse asia keittÀvÀn yli eikÀ se miten sen esittÀÀ. Jos olisi propagandan kanssa tÀydessÀ hurmiossa samalla tyylillÀ olisi kaikki hyvin.

Back
Ylös Bottom