🆕 KAMPPAILULAJIEN UUTISLINKIT 🆕

Meta title: 💥 Kamppailulajien uutislinkit – tuoreimmat iskut, käänteet ja kohut suoraan yhteen ketjuun

Meta description: Keskustelua kamppailulajien ajankohtaisista uutisista, otteluista ja ilmiöistä – linkit, analyysit ja nopeat reagoinnit samaan paikkaan.

No tuo pohjautui juuri siihen, että Cormier muistaakseni totesi Bigfoot-tyrmäyksen jälkeen ettei kukaan lyö niin kovaa kuin Velasquez ja sen kanssa treenaamisen jälkeen kuka tahansa muu olisi kuin välipala. Cainin pysty on sen lisäksi monipuolisempaa ja nopeampaa (kuten sanoit), joten tuntuu että Cormierin mahdollisuudet olisivat alkuerissä ja nimenomaan nopeassa tyrmäyksessä :)

Sen lisäksi olen kyllä sitä mieltä, että tuollainen joukkuekaveri/ystävä-asetelma ei ole koko totuus. Jos Cormier olisi vähintään tasaväkinen Cainin kanssa reeneissä, niin aika jätkä on jos ei voi laittaa kaveruutta ja joukkuetoveruutta hetkeksi syrjään mestaruuden ja ison rahan edessä. Ehkä Daniel vaan tietää, että parempi antaa ihmisten spekuloida kuin käydä ottamassa turpaan. Tässä nyt on myös se kyseessä, että UFC:n raskaan mestari on oletuksellisesti planeetan kovin mies ja tienaa miljoonia matseistaan. Mutta ei voi kun se on mun kaveri? Älkää viitsikö.

Pari juttua tuli mieleen:
- Cormier on lahjakkaampi pystyottelija kuin Cain. Kyllä Velasquezilla kippiä on, mutta kombot tulee paljon kankeammin ja ennalta arvattavammin kuin Cormierilta. Cormier seuraa tilanteet aktiivisemmin ja käyttää aukot tehokkaammin hyväkseen. Cormierilla myös parempi päänliike.
- Lähtökohtaisesti toki UFC:n HW-mestari tekee aika kovat massit, mutta kyllä noissa piireissä rahaa saa paljon muustakin kuin vyöstä. Lisäksi Cormierilla on mahdollisuus ottaa se vyö myös painoluokkaa alempaa.
- En tiedä paljonko sulle ystävyys merkitsee, mutta jos joka tapauksessa tienaa vähintään satoja tuhansia per ottelu, niin kyllä mun olisi vaikea perustella itselleni, että miksi ottaisin hyvää ystävää vastaan matsin pienestä palkankorotuksesta.
- AKA:lla on ylipäätään helvetin tiukka kanta matsaamiseen joukkuekaverien kanssa, joten miksi pilata moisella haasteella koko salin ilmapiiri ja oma toinen koti?

Viitsimpäs.

No tuo pohjautui juuri siihen, että Cormier muistaakseni totesi Bigfoot-tyrmäyksen jälkeen ettei kukaan lyö niin kovaa kuin Velasquez ja sen kanssa treenaamisen jälkeen kuka tahansa muu olisi kuin välipala.

Jos tarkoitat matsin jälkeistä haastattelua kehässä, niin eihän se huikannut muuta kuin "Hes no Cain Velasquez" viitaten siis Silvaan. Toki on kehunut Cainia monella tapaa muutenkin sen jälkeen, muttei ole kyllä kertaakaan antanut edes rivien välistä ymmärtää, ettei pärjäisi Cainille treeneissä. En ainakaan itse ole sellaisia haastatteluja nähnyt, linkkaa ihmeessä jos tiedät. Muutenkin Cain on mielestäni ollut haastatteluissa paljon jyrkemmällä kannalla tuon matsin suhteen kuin DC.

Tuossa haastattelussa n.puolivälin jälkeen näkee aika hyvin millaset välit miehillä on. Jokainen voi päätellä itse kumpi mielestään pelkää toista enemmän tai vähemmän vai pelkääkö kumpikaan. Itse uskon, että Cain ja Cormier olisi hyvin tasainen match up.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pari juttua tuli mieleen:
- Cormier on lahjakkaampi pystyottelija kuin Cain. Kyllä Velasquezilla kippiä on, mutta kombot tulee paljon kankeammin ja ennalta arvattavammin kuin Cormierilta. Cormier seuraa tilanteet aktiivisemmin ja käyttää aukot tehokkaammin hyväkseen. Cormierilla myös parempi päänliike.
- Lähtökohtaisesti toki UFC:n HW-mestari tekee aika kovat massit, mutta kyllä noissa piireissä rahaa saa paljon muustakin kuin vyöstä. Lisäksi Cormierilla on mahdollisuus ottaa se vyö myös painoluokkaa alempaa.
- En tiedä paljonko sulle ystävyys merkitsee, mutta jos joka tapauksessa tienaa vähintään satoja tuhansia per ottelu, niin kyllä mun olisi vaikea perustella itselleni, että miksi ottaisin hyvää ystävää vastaan matsin pienestä palkankorotuksesta.
- AKA:lla on ylipäätään helvetin tiukka kanta matsaamiseen joukkuekaverien kanssa, joten miksi pilata moisella haasteella koko salin ilmapiiri ja oma toinen koti?

Viitsimpäs.

Tuohon toiseen postiin, muistin ilmeisesti sitten väärin. Olisin vaan voinut vannoa sen sanoneen enemmän siinä haastiksessa, my mistake.

Mutta piti vielä kommentoida tuohon raha-settiin. Puhutaan lajista, joka perustuu toiselta pään irti lyömiseen ja jossa yhden pahan tyrmäyksen jälkeen et välttämättä enää ikinä ole entiselläsi (Mirko). Varmasti jokainen lääketieteellinen tutkimus puhuu pitkää uraa vastaan, ja kun katselee Forrestin, Chuckin ja Rampagen puhetyyliä, niin tuskin voi muuta väittää. Tuota pohjustusta vasten on mun mielestä helvetisti eroa, tienaako ottelupalkkiona 200 000 vai yli miljoonan. Siihen vielä päälle se, että tosi moni loukkaantuu treeneissä tai murtaa kätensä ottelussa, niin ei ne ison rahan matsit oikeasti mitään jokapäiväisiä juttuja ole. Puhumattakaan siitä, että kun häviää niin lähtökohtaisesti sitten ollaan tikapuuta alempana, eikä samaa mahdollisuutta välttämättä enää tule.

Niin ja jos Cormier on Cainin painivalmentaja, ja sen pystykin on parempaa, niin eikö sen teidän mielestä oikeasti kuuluisikin otella mestaruudesta? Eikö urheilussa parhaan pitäisi voittaa, eikä sen kuka on sattunut ekana ottelemaan oikeassa organisaatiossa? Ja kysyn vielä toisin päin, jos kyseessä on oikea ystävyys, niin eikö se kestä yhteistä matsia? Eikö se muutenkin ole aika rupuista ystävyyttä Velasquezin puolelta, jos kieltää frendiltä samat mahdollisuudet kuin itseltä? Varsinkin jos kyseinen kaveri on auttanut sen teräksisen painin luomisessa, millä mestaruuteen asti ryskättiin.

Ei Mirillä ole mitään annettavaa Cormierille. Mir on hidas ja ennalta arvattava pystyssä ja heikko alasviejä. Cormier pitää matsin pystyssä ja antaa muutaman kovemman kopin Mirille pystyssä. Mir menee aika helposti sekaisin iskuista ja yleensä sillon oma suunnitelma heitetään roskikseen ja vähäinenkin liike katoaa. Cormierilla on sitten helppo homma korjata työn hedelmät. DC by TKO R1

no kyllä ihme on jollei dc voita mutta toivotaan nyt kuitenkin että mokais kuin nogi ja mirri vois vaikka kuristaa daanielin tajuttomaks tai katkoo käden tai jalan:rock:

Tuohon toiseen postiin, muistin ilmeisesti sitten väärin. Olisin vaan voinut vannoa sen sanoneen enemmän siinä haastiksessa, my mistake.

Mutta piti vielä kommentoida tuohon raha-settiin. Puhutaan lajista, joka perustuu toiselta pään irti lyömiseen ja jossa yhden pahan tyrmäyksen jälkeen et välttämättä enää ikinä ole entiselläsi (Mirko). Varmasti jokainen lääketieteellinen tutkimus puhuu pitkää uraa vastaan, ja kun katselee Forrestin, Chuckin ja Rampagen puhetyyliä, niin tuskin voi muuta väittää. Tuota pohjustusta vasten on mun mielestä helvetisti eroa, tienaako ottelupalkkiona 200 000 vai yli miljoonan. Siihen vielä päälle se, että tosi moni loukkaantuu treeneissä tai murtaa kätensä ottelussa, niin ei ne ison rahan matsit oikeasti mitään jokapäiväisiä juttuja ole. Puhumattakaan siitä, että kun häviää niin lähtökohtaisesti sitten ollaan tikapuuta alempana, eikä samaa mahdollisuutta välttämättä enää tule.

Niin ja jos Cormier on Cainin painivalmentaja, ja sen pystykin on parempaa, niin eikö sen teidän mielestä oikeasti kuuluisikin otella mestaruudesta? Eikö urheilussa parhaan pitäisi voittaa, eikä sen kuka on sattunut ekana ottelemaan oikeassa organisaatiossa? Ja kysyn vielä toisin päin, jos kyseessä on oikea ystävyys, niin eikö se kestä yhteistä matsia? Eikö se muutenkin ole aika rupuista ystävyyttä Velasquezin puolelta, jos kieltää frendiltä samat mahdollisuudet kuin itseltä? Varsinkin jos kyseinen kaveri on auttanut sen teräksisen painin luomisessa, millä mestaruuteen asti ryskättiin.
Mun mielestä se, että tyrmäyksillä on suuri vaikutus uran jatkoon puhuu myös sen puolesta, että helpolla ei omaa ystävää vastaan ota. Siinä onkin sitten kiva treenailla kaverin kanssa, kun on sammuttanut toiselta valot niin pahasti, että koko ura lähtee laskusuuntaan. Veikkaan, että aika harvassa on sellaiset ystävyydet, joihin tuollainen historia ei negatiivisesti vaikuttaisi.

Se, mitä mieltä mä olen mahdollisesta matsista, ei ole mitään merkitystä mihinkään suuntaan. Ja missä on sanottu, että Velasquez on kieltänyt Cormierilta mahdollisuuden mestaruuteen? Miksei Cormier ole voinut itse päättää, ettei halua ystävänsä kanssa otella? Uskoisin, että jos Cormier ottaisi LHW-tittelistä Jonesia vastaan, niin rahaa olisi ihan yhtä lailla tiedossa kuin HW-tittelimatsistakin.

Miksi se on niin vaikea ymmärtää, että joku ei halua otella hyvää ystäväänsä vastaan?

Vaikka kuinka on nätti ajatus, että MMA on pelkkää urheilua, niin ei se ole sama asia hakata frendiä täysillä päähän tositilanteessa kuin vaikka pelata frendiä vastaan wimbledonin tennisfinaalissa. Sitä paitsi DC voi helposti mennä jahtaamaan titteliä alempaan painoluokkaan, niin eihän toi nyt ole kovin ihmeellinen juttu edes.

^
Jos tuosta tulee jokin käytäntö (tuskin), niin

Then I told all politicians
-
All students should be taught
to fight against school shooters

Vaikka otsikko onkin vapaaottelun uutislinkit, niin mielestäni voin linkittää uutisen erittäin perinteisen kamppailulajin eli painin kuulumisista:

http://www.iltalehti.fi/urheilu/2013021216667860_ur.shtml

Toki "nimetön lähde" ja muutenkin täysi huhu, mutta silti ihmetyttää.

Kesän olympialaisten painilähetyksen kommentaattori tuosta mainitsikin ja kuulemma on pääasiassa kahden suomalaisen painivaikuttajan ansioita, että olympialaisissa vielä painitaan. En nyt tarkkaan muista tuota mutta jotenkin jäi sellanen mielikuva, että jo Lontoon olympialaisissa painin asema olympialajina olisi ollut uhattuna. Aivan käsittämätöntä kyllä, jos niinkin perinteinen laji kuin paini pudotetaan ohjelmistosta.

Back
Ylös Bottom