älypuhelinsovellukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMP75
  • Aloitettu Aloitettu
Tästä ehkä on ketju, saa linkata! Etsiskelen salihommiin sopivaa treenipäivyri-tyyppistä sovellusta. Mielellään sellaista, joka laskeskelee omin päin esim. eri liikkeiden kokonaiskilomäärät ym., jotta progression hakeminen olisi helpompaa. Myös erilaiset automaattiset tauotushälytykset, pidemmän aikavälin kehitysseurannat sun muut olisivat mukavia ominaisuuksia.

Jos samaan sovellukseen voisi syöttää myös muiden lajien treenejä, niin aina parempi! Nyt menen ihan käsipelillä, joku vähän uudenaikaisempi apuväline voisi olla hauska.

Muutamia mainittu:

https://pakkotoisto.com/threads/treeni-appit.128927/

Itsekin olen joskus käyttänyt Jefitiä. Tosin käytin niin, että tein ohjelman rungon koneella, kun oli nopeampaa niin. En tiedä miten tänä päivänä toimii, onko appi päivittynyt tms.

Fitnotesia oon käyttänyt, sopii parhaiten suorien sarjojen kirjaamiseen, supersetit yms muut erikoistekniikat on vähän hankalampi merkitä. Myös kehon painon seuranta on hyvä ja päivittäisessä käytössä.

MyFitnessPal kaloreiden, makrojen ym. ravinnon seuraamista varten.

Treeniprogressiota seuraan old school -tyyliin ruutuvihosta. Ei se kehitys tässä vaiheessa enää niin hurjaa edes ole, että siinä mitään äppejä tarttis. Jos välillä saa laittaa lisää rautaa tankoon, niin hyvä.:D

Ilmaista FitNotesia olen käyttänyt juoksun ja nostelun seurantaan. Olen jopa niin pitkälle mennyt, että olen maksanut vapaaehtoisen 5 euron tukimaksun kehittäjälle, kun olen siitä nyt jo 4 vuotta hyötynyt ja tykännyt.

Siirryin ruutuvihosta muutama kuukausi sitten fitnotesiin. Tässä kun fiilistelin parin vuoden takaisilla vihoilla, niin tulipa vaan mieleeni, että tallentuuko noi treenit mihinkään muuhun, kuin puhelimen muistiin. Että jos luuri hajoo, niin onko kaikki data hävinnyt taivaantuuliin. Itse asiassa en edes tiedä, miksi tohon siirryin, kun en mitään graafeja halua nähdä, kunhan laitan painot ja sarjat ylös.

Intensity app nyt tämän vajaa 3kk ollu käytössä. Ihan mukavasti saa kokonaisvolyymin käppyränä ja kiloina näkyviin. Plussaa että voit valita volyymin näkymään myös liikkeen tyylin mukaan esim. Squats tai press jolloin näkyy kaikkien kyykky variaatioiden volyymi samassa. Tosin miinuksena tuossa on että laskee sitten penkin kanssa samaan kaikki käsipaino pystärit yms. Vähän kankea käyttää ja vanhojen treenien hakeminen hieman hankalaa kun pitää kalenterista päivämäärä hakea. Eli semmoinen yleisnäkymä puuttuu mistä näkisi viime treenien sarjat ja painot mikä helpottaisi treenien suunnittelussa.

Mutta kuitenkin parempi kuin ei mitään. Ennen kaikki oli vain päässä muistissa. Nyt pystyy paremmin kontrolloimaan omaa tekemistä kunhan saa pari vuotta kerättyä tuonne tietoa.

Intensity app nyt tämän vajaa 3kk ollu käytössä. Ihan mukavasti saa kokonaisvolyymin käppyränä ja kiloina näkyviin. Plussaa että voit valita volyymin näkymään myös liikkeen tyylin mukaan esim. Squats tai press jolloin näkyy kaikkien kyykky variaatioiden volyymi samassa. Tosin miinuksena tuossa on että laskee sitten penkin kanssa samaan kaikki käsipaino pystärit yms. Vähän kankea käyttää ja vanhojen treenien hakeminen hieman hankalaa kun pitää kalenterista päivämäärä hakea. Eli semmoinen yleisnäkymä puuttuu mistä näkisi viime treenien sarjat ja painot mikä helpottaisi treenien suunnittelussa.

Mutta kuitenkin parempi kuin ei mitään. Ennen kaikki oli vain päässä muistissa. Nyt pystyy paremmin kontrolloimaan omaa tekemistä kunhan saa pari vuotta kerättyä tuonne tietoa.

Mulla oli kans Intensity käytössä, mutta sitten totesin omiin tarpeisiin paremmaksi PowerliftingJournalin (ilmainen). Vähän suoraviivaisempi ja näppärä näkymä liikekohtaiseen treenihistoriaan + volyymit saa käppyröinä. IMO perinteinen vihko on näissä salitouhuissa käytettävyydessä aika lyömätön, mutta sen heikkous on sitten juuri tuon pidemmän aikavälin seuranta, jos volyymia tarkemminkin seurailee.

Onko vastaavaa sovellusta näihin kriteereihin:

- Liikkeet on animoituina/kuvitettuna
- Drag & drop tyylinen treenisuunnittelu
- Käyttö hyvin yksinkertaista, koska en salilla käytä puhelinta muuhun kuin seuraavan treenin muistamiseen. Korkeintaan toistomäärät haluaisin laittaa muistiin

Partner Workout on julkaistu tänään täysin ilmaiseksi iPadille: https://apps.apple.com/us/app/partner-workout/id1503350906?l=fi&ls=1 ja koodari alkoi jo työstämään kääntöä iPhonelle. Android-kääntäminen maksaa yli 5000e, joten sitä odotellessa. Jos ei ole iPadia, niin kaikki liikkeet on julkaistu myös youtubessa: https://www.youtube.com/channel/UCC2Mg4yVumwwjjasrXkeLfQ Aplikaation toiminnasta saa hyvän kuvan tältä videolta:
View: https://www.youtube.com/watch?v=s8nXmx750Ro

Back
Ylös Bottom