älykkyystesti

no tee uudestaan jos epäilyttää. uskon että tuo on aivan luotettava. . pakkislaiset on vain niin viisasta porukkaa.

tai sitte kokeilet tuota http://www.tieteenkuvalehti.com/htm/IQTest/fi/index.html

ei mulla ainakaan mitään järjettömän suuria eroja ole. 15-20 pisteen sisään menee eri testit joita olen tehnyt.
Tieteen Kuvalehden ÄO-testi on perinteinen älykkyystesti, joka mittaa sekä kuviopäättelykykyä, kielellisiä kykyjä, muistia ja loogista päättelykykyä. Se perustuu yhdysvaltalaiseen online-testiin, jonka tuloksien on todettu poikkeavan vain 4 prosenttia niin kutsutun WAIS(reg. trademark)-III-testin (Wechsler Adult Intelligence Scale III) tuloksista. WAIS(reg. trademark)-III-testiä pidetään yleispätevänä ja sen uusinta versiota käytetään eri puolilla maailmaa.

Tieteen Kuvalehden ÄO-testiä ei saa rinnastaa alkuperäiseen WAIS(reg. trademark)-III-testiin, joka suoritetaan aina valvotuissa oloissa. Alkuperäistä WAIS(reg. trademark)-III-testiä ei siis voi suorittaa internetissä tai cd-rom-versiona.

Huomaa, että Tieteen Kuvalehden ÄO-testi ei välttämättä anna aivan totuudenmukaista tulosta, mutta jos suoritat testin ohjeiden mukaisesti ja tarkasti, se antaa luotettavan arvion oman ÄO:si tasosta.

tein nyt tuon tieteenkuvalehden testin ja samaan haarukkaan ne aina menee joten kyllä näitä voi luotettavina pitää ainakin omalta osaltani. 110 ja 130 väliin menee eri testit poikkeuksetta, nyt tuli 120 eli huonompi kuin 99% pakkislaisista, mutta 90% parempi kuin kaikki testin tehneet.

Tämän testin mukaan älykkyysosamääräsi on 111 :(
Älykkyysosamääräsi on normaali.
Taidan olla ihan vajukki..jouduin vetään lopussa aikapaljon summassa.

Tieteenkuvalehden testistä:
Nimi: HaGle
Kokonaispistemäärä: 105
Tuloksen luokitustaso: Keskimääräinen
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.
Pistemääräsi oli korkeampi kuin 63 %:lla väestöstä keskimäärin.
Eli oon tyhmä, kun saapas..

Vähän arveluttaa kyllä toi tieteenkuvalehden testi, kun sain 128 pistettä, eli kahden pisteen päässä siitä jostain super-genious pistemäärästä...tai sitten oon vaan tosi hyperälykäs 14-vuotias:david:

Kävin tekemässä tämän testin.

http://www.iqtest.dk/main.swf

Tulos oli vaan 122, oon tyhmistynyt sitten viimenäkemän. Jotkut noista tehtävistä oli kyllä mulle oikiasti mahdottomia =/

Pitää testata tuota tieteenkuvalehteä kun kerkiää, jos vaikka saisin älyni takaisin :D

Nimi: Cipe
Kokonaispistemäärä: 133
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa
Pistemääräsi oli korkeampi kuin 98 %:lla väestöstä keskimäärin.

Kuviopäättely: 16/20
Sanasto: 19/20
Muisti: 17/20
Sanasuhteet: 17/20
Matemaattiset: 18/20

Mä oon ku BB:n Jarkko! Pidän itseäni erittäin älykkäänä!! :jahas:

Sairaan pahoja noi muistitehtävät.. Varsinkin ne väärinpäin syötettävät.

136 tuosta tieteen kuvalehden testistä .. meni huonommin kuin ns. oikea ÄO-testi, jonka tein vuosi sitten :nolo:

Kun treenitulokset nousee niin äly laskee :)

edit pistetään nyt vielä tilastot:

Nimi: HounDog
Kokonaispistemäärä: 136
Kuviopäättely: 16/20
Sanasto: 18/20
Muisti: 18/20
Sanasuhteet: 19/20
Matemaattiset: 18/20

156 :D Itsekki kyllä haluisin tietää mikä noissa, joissa piti kaks valita oli osassa logiikkana. Noihin kyllä varmaanki pystyis useamman pätevän logiikan kehittelemään kun jaksais miettiä. Sikäli vähän yllätys tuo tulos, kun joskus vuosia sitten tein jonku vastavan ja oli muistaakseni jossain 140 pinnassa. Nyt pari vuotta ryyppäillyt varmaan 2-3 kertaa viikossa ja alkanut tuntumaan, että alkaa aivoissa vähän pätkimään ja myös nyt pientä krapulan poikasta liikkeellä ja osasi silti edes kohtuudella ajatella noita ja jäi vielä muutama minuutti aikaa testin jälkeen.

Nyt pitäis olla jonkun psykologin valaisemassa näitä älykkyystestien pisterajoja. Nehän tekee ihan oikeita älykkyystestejä. Itsekin sen verran tiedän, että näiden netissä olevien testien perusteella ei kannata älykkyysosamääräkseen ilmoittaa 150, ainakaan psykologin kuullen :D Oikean ÄÖ:n voi mitata ainoastaan noilla oikeilla testeillä, ja niissä keskimääräinen ÄÖ on 100. 120-130 on sitten jo keskimääräistä selvästi älykkäämpi, ja niihin yltää vain harvat.

Nettitesteissä ei pitäisi puhua lainkaan älykkyysosamäärästä, sen laskeminen kun on ainoastaan ammattilaisten käsissä. Toi alkuperäisen viestin lähettäjän linkittämä testi on ainakin tosi suppea, eihän se mittaa kuin päättelykykyä :jahas:

Nyt pitäis olla jonkun psykologin valaisemassa näitä älykkyystestien pisterajoja. Nehän tekee ihan oikeita älykkyystestejä. Itsekin sen verran tiedän, että näiden netissä olevien testien perusteella ei kannata älykkyysosamääräkseen ilmoittaa 150, ainakaan psykologin kuullen :D Oikean ÄÖ:n voi mitata ainoastaan noilla oikeilla testeillä, ja niissä keskimääräinen ÄÖ on 100. 120-130 on sitten jo keskimääräistä selvästi älykkäämpi, ja niihin yltää vain harvat.

Nettitesteissä ei pitäisi puhua lainkaan älykkyysosamäärästä, sen laskeminen kun on ainoastaan ammattilaisten käsissä. Toi alkuperäisen viestin lähettäjän linkittämä testi on ainakin tosi suppea, eihän se mittaa kuin päättelykykyä :jahas:
ÄÖ:arvi:

4 min aikaa jäljellä, omasta mielestäni nyt on kaikki oikein. Kohta ilmoitellaan tulosta :)

e: 159, erittäin tyytyväinen olen. Aina olen tiennyt, että noissa logiikkahommissa leikkaa hyvin, sainpahan jotain tukea tuolle ajatukselle :)

e2: ihme juttu, selasin tredin läpi ja korkein tulos mitä oli saatu oli 159, se olikin sitten saatu neljään kertaan.

4 min aikaa jäljellä, omasta mielestäni nyt on kaikki oikein. Kohta ilmoitellaan tulosta :)

e: 159, erittäin tyytyväinen olen. Aina olen tiennyt, että noissa logiikkahommissa leikkaa hyvin, sainpahan jotain tukea tuolle ajatukselle :)

e2: ihme juttu, selasin tredin läpi ja korkein tulos mitä oli saatu oli 159, se olikin sitten saatu neljään kertaan.
No pakkohan se oli testata ja 162 antoi mulle tuo ekalla sivulla annettu testi, mutta luottaahan tohon ei voi yhtään. Ja kertoohan se että toi taulukka näyttöö että keskiverto tulos on 130.

Back
Ylös Bottom