ällistyttävää!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arni
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
nyt on ois hevidiggarit tärkeetä infoo!
käykäähän imuttaan seuraava soolo: Michael Angelo - speed kills....on muuten uskomattomin kitarasoolo mitä oon kuullu/nähny...kaveri löysi tän soolon kazaa lite-ohjelmalta...ei vie tilaa kuin 6,887 kb...teki ainakin muhun vaikutuksen.
PS.tsekatkaa soolon keskivaiheilla äijän tekniikka!!ja jos tiedätte vastaavia "I can't believe my eyes"-sooloja nii ehdotelkaa!

Aika surkee esitys Mikelta.
Kädet vispaa kun kopterin lavat :lol2:

Tässä on vähän parempia suorituksia.

- Yngwie Malmsteen Arpeggios from Hell.

- Yngwie Malmsteen Guitar solo.
(live pätkä. 10.20min miten oikeasti soitetaan kitarasolo)

Originally posted by HooEee
Aika surkee esitys Mikelta.
Kädet vispaa kun kopterin lavat :lol2:

- Yngwie Malmsteen Guitar solo.
(live pätkä. 10.20min miten oikeasti soitetaan kitarasolo)
Nojaa enpä tiedä onko tuo malmsteenin Arpeggios from Hell:kään kovinkaan paljon parempi. Ynkkä on loppujen lopuksi hemmetin tylsää ja mielikuvituksetonta kuunneltavaa. Soolot tuntuu enemmän tai vähemmän onnettomilta räpellyksiltä ilman mitään ideaa. Mutta mitä turhaan myyvää ideaa pois vaihtamaan.. :thumbs:
Michael Angelolla tuo biisien terävyys hukkuu taas ihan järkyttäviin soundeihin ja siihen, että kaverilla ei ole selviä melodioita kappaleissaan. Angeloa jaksaa kuunnella noin ½ kappaleen verran ja alkaa kyllästyttämään. :zzzz:
Joo mutta on se angelo helvetin nopee...käsittämätöntä miten se tolla tempolla pystyy vetään noi sweepit ym. pikkaukset niin käsittämättömän tarkasti.

Osasihan tuo äijä soittaa, mutta mitä järkeä tuollasissa kappaleissa, ja sooloissa yleensäkin on loppujen lopuksi? Jaksaa melkein kuunnella tuollasta tilulilutiluliitä, huoh. Ei ole muuta kuin elvaamista. Onko kaikki "nopeat ja vaikeat" soolot siistejä?
Älyän kyllä että tuo video oli varmaan ihan tarkotuksella vaan tuommonen taidonnäyte-video, mutta puhun nyt yleisesti.
Kunnon kappaleet eivät tarvi mielenräjäyttäviä kitarasooloja ollakseen hienoja. Kuten esim. Finntroll. Loistavia kappaleita ilman mitään sooloja mitkä eivät sinne kuulu.
Nyt joku sanoo: "No hevissä kuuluu olla tuollasia kitarasooloja", fine. Itseäni ne eivät jaksa kiinnostaa, ja kappale menettää elinikäänsäkkin vituttavien kahen minuutin soolojen takia kun ei niitä jaksa kuunnella kuin kerran, ja PISTE!

P.s Jätkällä oli kylläkin siisti peruukki.

Oujee. Kaveri laittoi just tänään linkin tuohon ja pariin muuhun Michael Angelo pätkään. Täytyy myöntää että on äijällä tekniikkaa, mutta muuten taitaa mennä kategoriaan "aivotonta tilutusta". Nopeasti soittamisessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta jossain se raja tietysti kulkee. Montakohan nuottia sekunnissa pystyy ihmiskorva erottamaan toisistaan? Vrt 24 kuvaa/s näyttää liikkuvalta.

Michaelin kitarasoundikin oli aika paska. Humbuckerit ja liika särö puurouttaa koko roskan. Siinä kohdassa missä se vispasi kättä kaulan molemmin puolin en erottanut muuta kuin vapaan kielen tremolon. Huomasiko kukaan muuten Miken Gold's gym paitaa ja kireitä hauiksia :)

Mutta Yngwie se on ihan kunkku. Arpeggios from hell on toki hieman tekemällä tehty "opetuskappale", jossa on pitkiä ja vaikeita arpeggioita. Aukeaa paremmin jos yrittää itse soittaa. Samalta Full shred videolta voisin suositella ainakin Blue ja Far beyond the sun -pätkiä. Mun mielestä ei voi ainakaan väittää ettei Yngwie soita tunteella. Pää vispaa edestakaisin ihan fiiliksissä ja ilme on todella kärsivä. Volumen säätö ja mikkien vaihtokin on aika taidokasta.

Ja muiden kuin kitaristien mielestä nämä on sitä yhtä ja samaa kusemiskilpailua :D

onhan noita tilulilumiehiä vaikka kuinka... Rusty Cooley, Fransesco Farreri, Jason Becker etc... ei oikeen iske tommonen soitto, mutta taitavaahan se

Originally posted by Tuomo
Fransesco Farreri

korjaan, Francesco Fareri :) eipä ollut tuoreessa muistissa tuo nimi

-edit
nyt kun kitaristeista on puhetta, pistämpä linkin Ben Thomasin sivulle... http://artists.mp3s.com/artists/306/ben_thomas.html
kannattaa kuunnella, jannu on 15 ja vääntää aikamiehen tatsilla. muutaman kerran olen herran kanssa chatanny ja soittanu internetis. todella lahjakas kaveri! :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo en todellakaan kuuntele tollasta musaa, mut sillä laitoin tän threadin ku se nopeus tossa soolossa oli otsikon mukaisesti ällistyttävää!nimenomaan se kun se vaihtelee sitä yläkäden asentoo...huh huh

Originally posted by kfd
Ja muiden kuin kitaristien mielestä nämä on sitä yhtä ja samaa kusemiskilpailua :D

Ja toisaalta myös osan kitaristien mielestä. Ja nyt ei kenenkään tarvitse spekuloida että olen ehkä itse vain katkera ja harmittavan hidas, koska se pitää paikkaansa.

Originally posted by HooEee

Itse kitaristina sanon tähän väliin, että tuo Arpeggios from Hell on aika perkeleen vaikea soittaa kovalla temmolla, saati sitten ynkän temmolla. Kyllä tuokin menee vielä miltei samalla temmolla jos jaksaisi pari kuukautta sahata. Melkein kuka vaan pystyy soittamaan nopeasti, mutta harvat osaavat säveltää hienoja biisejä. :(

Yngwie osaa soittaa nopeasti ja ennen ennenkaikkea ällistyttävän tarkasti, mutta kas kummaa Yngwie ei oikein osaa soittaa noita sen nopeita juttuja hidastettuna.

muutama sano, et nää tilutilu kepittäjät on kusijoita kilavan.
TiluTilu tyylihän usein perustuu klassiseen oppiin, joten jos ei ymmärrä klassista musiikkia ei varmaankaan noi tilutilu jutut uppoa.

Yngwiestä vielä sen verran, että kaikki muut megaluokan bändit on saaneet hyviä seuraajia/kopioita. Yngwie on yksin, häntä(tyyliä) ei ole pystynyt kukaan onnistuneesti kopioimaan/seuraamaan.
En tiedä yhtään saman tyylin soittajaa, jonka levyt olisivat lähellekkään yhtä laadukkaita.

Aikamme Niccolo Paganini.

Originally posted by Woland
Ja toisaalta myös osan kitaristien mielestä. Ja nyt ei kenenkään tarvitse spekuloida että olen ehkä itse vain katkera ja harmittavan hidas, koska se pitää paikkaansa.

itse kasvoin tuosta "nopein on paras"-vaiheesta yli kun olin noin 12-vuotias.

Back
Ylös Bottom