Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täh??? Asia riippuu aika pitkälti siitä syökö tonnaria vedessä vai öljyssä, Öljytonnarissa (Finelistä) O-6 2501.4mg O-3 273.1mg, että kuinkahan iso kauha se sun ruokalusikka on? Tottahan on ettei rasvojen suhde ole optimi, mutta se ei tarkota ettei niitä saisi.JackOfAllTrades sanoi:Ei oikein näyttäisi arvot olevan kohdallaan. Ja sitä pitäisi vetäisitä sellaiset 2,5 kiloa muutenkin että saisi ruokalusikallisen rasvaa. Lohi taas kävisi.
Counani sanoi:Onko tuo öljy tonnikalasäilykkeessä muka kalaöljyä? Yleensä taitaa olla auringonkukkaöljyä, tai jotain mikä halvimmaksi tulee.
edit: Tuli taas luettua kunnolla Mutta ei tuo tonnari vedessä tai muussakaan kyllä rasvaista kalaa korvaa. Sitäpaitsi mahtaako nuo o-3 rasvahapot tuossa öljyversiossa tarkoittaa kasvipohjaisia o-3 sarjan rasvahappoja, joka ei ole ollenkaan sama asia.
cuscus sanoi:Kapselit ei kyllä todellakaan ole kustannustehokkain vaihtoehto missään tapauksessa.
Counani sanoi:Meidän huushollissa tuollainen Vitamarpullo menee niin nopeesti, ettei se kyllä ehdi millään alkaa maistua pahalle. Riipuu vähän siitäkin kuinka laadukasta tuo pulloöljy on. Vitamar nyt ainakin on mun mielestä laadukasta, jos noista arvoista jotain voi päätellä.
Counani sanoi:Miten mulla on sellainen kuva, ettei kalan maksaa enää noiden öljyjen tekemiseen käytettäisi, vaan kaikki tehtäisiin nykyään kalan lihasta. Tuolla Hankintatukun sivulla tosiaan puhutaan kalanmaksaöljystä. Valaiskaa tyhmää, ettei tarvii vanhoissa luuloissa elellä. Mikä tuosta maksasta valmistetusta öljystä tekee huonoa. Epa- ja Dha-pitoisuudet ovat kuitenkin tuossa Vitamarissa kohdallaan.
Miks moni sanoo ettei rypsiöljy ole hyvästä vaikka monessa lähteessä sanotaan että siinä yks parhaista rasvahappokoostumuksista ihmiselle?
Oliiviöljyäkin parempi vaikka moni sitä hehkuttaa.
Rypsiöljy ei ole kenelläkään ainoa rasvanlähde.Rypsiöljyssä on liikaa alfalinolihappoa.
Itse en käytä rypsiöljyä siksi, että joka ikisessä valmiissa, puolivalmiissa tai ravintolaruuassa on suurella todennäköisyydellä sitä tai rapsia. Myös monissa kastikeissa, majoneeseissa ym.Rypsiöljy ei ole kenelläkään ainoa rasvanlähde.
Rypsiöljyssä on liikaa alfalinolihappoa.