Öljyä kuluu, apua!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hankisääski:tuo on kyllä todella pieni kulutus. Monet vanhat autot vie litran per 1000-2000km ja silti ei välttämättä kannata tehdä remppaa jos alla on muutaman satasen kosla. Perusöljy kun kuitenkin maksaa n.4e/litra. Ja myös uudet autot kuluttaa öljyä tietyn verran, se ilmoitetaan oppaassa. Litra/10tkm on aika normi uuteenkin autoon.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ville1Suuri sanoi:
Hankisääski:tuo on kyllä todella pieni kulutus. Monet vanhat autot vie litran per 1000-2000km ja silti ei välttämättä kannata tehdä remppaa jos alla on muutaman satasen kosla. Perusöljy kun kuitenkin maksaa n.4e/litra. Ja myös uudet autot kuluttaa öljyä tietyn verran, se ilmoitetaan oppaassa. Litra/10tkm on aika normi uuteenkin autoon.

Ok, kunhan kyselen. Ja autona Toytota Avensis. Entinen oli Bemari 316i (IIK!) ja vei öljyä niin perkeleesti
 
Ville1Suuri sanoi:
Niin,et vastannut, että mistä näkee valmistajan suosittaman öljyMERKIN? Kyllä ohjevihossa voi lukea,että suositellaan vaikka täyssynteettistä 0w-30 tms öljyä, mutta ei kai siellä nyt merkkiä lue?
Juu juu. Kyllä niissä usein lukee ihan öljyMERKKI. Onhan niillä noita sopimuksia eri merkkien kanssa. Koskee muitakin kuin öljyjä. Katsot vaikka oman autosi ohjekirjasta, niin kovasti ihmettelen jos siellä ei ole sytytystulppien merkkiä. Myös renkaat on tehtaalta lähtiessä varmaan aina samat.





Otetaan nyt esimerkki tosta Opel Vectran korjausoppaasta joka on tässä edessä:

Öljy- ja nestesuositukset
Moottoriöljy.......................................... Mobil1 0W-40, Mobil1 5W-40, Mobil1 5W-50,
Mobil Synt S, Mobil Super S


Ohjaustehostimen neste................................ Mobil ATF SHC, Mobil ATF, Mobil ATF 220
Vaihteistoöljy:
Käsivalintainen vaihteisto........................... Mobilube 1 SHC 75W-90, Mobilube GX-A 80W

.
.
.

Sytytystulpat
1.6-,1.8- ja 2.0-litraiset moottorit:
Tyyppi..................................... Bosch FLR8LD+U tai Champion RC10DMC


Edit: Ei rajoitu muuten pelkästään autoihin. Esimerkiksi Suzuki PV:n sytytystulppa on muistaakseni NGK PB6ES.
 
Zone-sarja -42%
Ville1Suuri sanoi:
Hankisääski:tuo on kyllä todella pieni kulutus. Monet vanhat autot vie litran per 1000-2000km ja silti ei välttämättä kannata tehdä remppaa jos alla on muutaman satasen kosla. Perusöljy kun kuitenkin maksaa n.4e/litra. Ja myös uudet autot kuluttaa öljyä tietyn verran, se ilmoitetaan oppaassa. Litra/10tkm on aika normi uuteenkin autoon.

Jos mun uus auto veis ns. sisäänajon jälkeen 1l/10tkm öljyä niin lähtis auto kyllä vaihtoon. Vai tarkoititko tässä nimenomaan "sisäänajoa"?
 
Powerhousu sanoi:
Kyllä niissä usein lukee ihan öljyMERKKI..
höpö höpö, harvoin lukee merkkiä, yleensä vain öljyn luokka suositukset.
 
Njaaha. Kovaveikkaus, jos kunnon öljyjyillä oot ajellu, niin venttiilinvarren kumet. Ei noissa kilometreissä PITÄISI mennä männänrenkaat jo :)
 
Kyllä ihan pakasta revityt autot kuluttaa öljyä,määrä ilmoitetaan oppaassa. Muistaakseni kaverini 6litrainen starcraft vei monta litraa öljyä ennen ekaa huoltoa,en muista tarkkaan, mutta paljon se oli.
 
Hankisääski sanoi:
Paljonko on ns. normaali öljynkulutus n. 150-200 tkm ajetulla koneella? 2-3l / 20 tkm?

edit: siis 2.0 td

No tuo meidän 452tkm ajettu romu vie sen verran ettei tarvi lisätä huoltovälin n. 15tkm välillä yhtään. Kyllä moottorissa on jotain vikaa jos noin vähän ajettu vie noin saatanasti öljyä, itse en katselisi tuollaista paskaa sekuntiakaan.
 
Natupelle sanoi:
98-vuoden 2 litrainen jaappanilainen jolla on työnnetty vasta 120000 syö öljyä kovasti...

Eihän auto satu olemaan turbo moottorilla?? Voi nimittäin olla turbo väljä ja sieltä kautta pääsee öljyä karkuun...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ville1Suuri sanoi:
Kyllä ihan pakasta revityt autot kuluttaa öljyä,määrä ilmoitetaan oppaassa. Muistaakseni kaverini 6litrainen starcraft vei monta litraa öljyä ennen ekaa huoltoa,en muista tarkkaan, mutta paljon se oli.

Ne onkin uusia autoja. Sisään ajossa metallia kuluu, (muummuassa. männät, männänrenkaat), ja sen takia se vie öljyä ennen kun osat "asettuu".
Ihan normaalia.
 
Jaa,mun 40tkm ajettu honda type-r vei vaihtovälillä ylärajasta alarajaan, eli n. litran. Onkos siinä sitten joku vika?

Vanhat romut autot ei välttämättä vie sen takia öljyä kun se muuttuu heti niin paksuksi tervaksi, ettei mahdu mistään ulos. Ja yleensä vanhoissa autoissa käytetäänkin paksumpaa öljyä.
 
Ville1Suuri sanoi:
Jaa,mun 40tkm ajettu honda type-r vei vaihtovälillä ylärajasta alarajaan, eli n. litran. Onkos siinä sitten joku vika?

Vanhat romut autot ei välttämättä vie sen takia öljyä kun se muuttuu heti niin paksuksi tervaksi, ettei mahdu mistään ulos. Ja yleensä vanhoissa autoissa käytetäänkin paksumpaa öljyä.

Hmm. Vanhoilla autoilla on ajettu enemmän. Eli, niissä on kuluneemmat männänrenkaat/venttiilinvarren kumet, mistä se pääsisi läpi palotilaan "palamaan" :rolleyes: Vai olenko ihan väärässä?
Tuskin se öljy hirveästi muuttuu vanhoissa autoissa. Mitä vanhemmaksi öljyelää sitä enemmän siitä rupee ominaisuudet hiipumaan. Eli ei voitele jne..
 
Ville1Suuri sanoi:
Jaa,mun 40tkm ajettu honda type-r vei vaihtovälillä ylärajasta alarajaan, eli n. litran. Onkos siinä sitten joku vika?

Vanhat romut autot ei välttämättä vie sen takia öljyä kun se muuttuu heti niin paksuksi tervaksi, ettei mahdu mistään ulos. Ja yleensä vanhoissa autoissa käytetäänkin paksumpaa öljyä.
En usko, että sulla on suurta vikaa tuossa Hondassa. Pääasia on kuitenkin se, että sun ei tarvi lisätä öljyä vaihtovälin aikana. Kyllä tota kulutusta kannattaa seuraavassa huollossa kysyä.

Mulla on vähän samansuuntaisia kokemuksia vanhoista autoista ja öljyn kulutuksesta. Itse käytän paksumpaa öljyä mun lancerissa (tyyliin Nesteen osasynteettistä jne. roskaa), koska Rally Formulat sun muut tulee pihalle koneesta ennen kuin on ehtinyt kissaa sanoa. "Kalliimpia" öljyjä kuluu ihan törkeesti, halvemmat kestää koneessa paremmin.
 
Jaa, itse luulisin, että siellä on vaan niin notkeat öljyt, että voitelee varmasti kunnolla ja väkisinkin osa tulee jostain läpi, kai palotilaan, koska mitään valumia ei ole.
 
STP lisäainetta öljynjoukkoon, niin pysyy paremmin öljyt sisällä. Itse myin kerran vanhan bemarin, joka kone söi oljyä ja piti kummaa kilkatusta. 2 pulloa STP:tä öljynsekaan ja loppui kalina ja auto vaihtoon :D Toki liikkeeseen vein, että liikkeellä on vastuu seuraavan omistajan huolista. Kehnoa autoa en yksityiselle myisi.
 
Jaa,mun 40tkm ajettu honda type-r vei vaihtovälillä ylärajasta alarajaan, eli n. litran. Onkos siinä sitten joku vika?
Typerille kyl ölsä maistuu, käytöstä toki riippuen. Jos ihan sikanätisti ajaa niin itselläkin 10tkm menee lisäämättä, mutta heittää siihen sekaan vähän rata-ajoa tai muuten vaan kuuntelee enemmän kipon laulua niin helposti litrankin saa lisätä kymppitonnilla.
 
Jaa,mun 40tkm ajettu honda type-r vei vaihtovälillä ylärajasta alarajaan, eli n. litran. Onkos siinä sitten joku vika?

Vanhat romut autot ei välttämättä vie sen takia öljyä kun se muuttuu heti niin paksuksi tervaksi, ettei mahdu mistään ulos. Ja yleensä vanhoissa autoissa käytetäänkin paksumpaa öljyä.

Foobari sen sanoikin, ei tuo type-r vie litraa kympille normaalissa ajossa. Sitten kun sillä räppäilee niin varmaan ölppä maistuu. Viehän uus M5:kin aika reilusti öljyä kun sille on oikeen mittarikin siinä. Joutuu bensan lisäks tankkaileen öljyäkin. Mutta noi 100hp/litra moottorit on vähän eri juttu kun tavalliset käyttöautot. Formuloissakin on maailman hienoimmat moottorit ja ne vie öljyä ihan sikana.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom