Älypuhelimen lasin vaihto

Ikä
38
Keskustelua älypuhelinten näytön lasien vaihdosta. Taitaa olla todella yleistä, että nykyisissä älypuhelimissa näytön lasi rikkoutuu, mutta itse LCD-näyttö säilyy ehjänä ja toimivana. Alan liikkeissä vaihtotyön hinta vaihtelee todella laajasti ja homma ei ilmeisesti olisi vaikea tehdä itse halvalla.

Youtubesta löytyy DIY-videoita aiheesta ja monessa nettikaupassa on tarjolla näyttöjen laseja muutamalla eurolla.

Jos hommaan ryhtyy niin mitä pitää muistaa? Mistä löytää laadukkaan lasin särkyneen tilalle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä oon vaihtanu puhelimeen ja pariin tablettiin, ei oo kovin kummonen homma. Juurikin youtubesta kyseisen mallin vaihtovideon katsonut, että tulee irroitettua oikeat piuhat. Liimauksethan noissa saattaa olla tiukassa, mutta ihan uunin lämmön hehkussa alkaa melko hyvin irtoilemaan.
Ebaysta on noita laseja tilailtu edullisesti ja ihan ovat olleet hyviä.

No ainakin pitää muistaa että riippuu aika pitkälti mallista saako siihen vaihdettua pelkkää lasia vai pitääkö ostaa koko näyttömoduuli... Tietty tuo lämmittelyhomma voi useimmiten onnistuakin, mutta ifixit tai joku muu saitti kertonee sen.

Mistä löytää laadukkaan lasin särkyneen tilalle?

Tämä se onkin vaikea kohta koko hommassa. Virallisia laseja kun ei kai kukaan valmistaja myy ja ebayn kiinakopsujen laatu voi olla ihan vaikka mitä. Yhden ipadin näytön oon vaihtanut, hyvän näköinen lasi oli ja hienosti sopi paikoilleen, tatsi vaan ei toiminut. Niin ja yhteen Lumiaan ostin kanssa kiinanäytön, siinäkään ei tatsi sanonut mitään ja näytti puuttuvan polarisaatiosuodin eli ei sillä olisi mitään tehnyt vaikka olisi toiminutkin. Lumiat on kyllä siitä hyviä että näyttö on ruuveilla kiinni, ei tarvi liiman kanssa pelleillä.

Voin huudella tänne joskus millanen prokkis oli, kun saan tuohon yhteen Sampan S5:een vaihdettua lasin. Lasikin löytyy jo ja ebaysta tilasin. Tais maksaa posteineen kiinasta 5 euroa työkaluineen.

Mä oon nykyään vaihtanut lasin lisäksi myös sen kosketustunnistimen.
Parilla kerralla on vahingossa tullut vaurioita alkuperäiseen niin nykyään aina nappaan sen samaan pakettiin kun ei se juuri mitään maksa.

Saako joihinkin pelkän lasinkin? Ainakin tossa pädissä tuli kyllä kiinanpojan paska toimimaton digitizer mukana.

Tippu luuri lattialle ja meni näyttö rikki. Nyt vaihdettu kosketuspaneeli sekä koko lcd näyttö ja kosketus ei vaan toimi mitä muuta voi olla rikki? Luuri lumia 535. Rupee tulee kalliiksi kun pakko saada yhteystiedot luurista.

Onko kiinan paneeli? Sitten vika on tod näk siinä.

^ Ei oo ei. Monta kertaa pitäny pilveen tallentaa, mutta aina jäänyt.
Orkkis osilla kokeiltu ja ei vaan kosketus toimi. Mikä sieltä on oikein voinut mennä paskaksi??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom