Äkkinäinen painonnousu dieetillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu
Painoni on dietillä laskenu tasaiseen tahtiin, noin 100-400g päivässä, riippuu nyt vähän. Mutta nyt yhtäkkiä, vaikka kalorit on ollu samassa jo n. viikon, niin paino nousi 75.9 --> 76.4. mistä tällaiset nopeat yhtäkkiset painonnousut voisivat johtua, ja onko näistä mitään haittaa rasvanpolton kannalta? esim. ei kai tuo paino läskiä ole? otin kyllä eilen todella kovan juoksu lenkin, juoksin noin tunnin koko ajan kovaa, niin paljon kuin kantti kesti. voisiko tämä kova lenkki jotenkin imaista nestessä kehoon, tai jotenkin muuten nostaa painoa? olen myös käyttänyt kreatiinia, mutta se ei ole vaikuttanut painoon, mielestäni. eilen otin normaalisti kreatiinia ( tai no vähän vähemmän kuin normaalisti ) 3g illalla rahkan jälkeen.:arvi:

Kyllä se KENA on ihan normaalia. Muutaman päivän päästä paino voi olla vaikka 74,3. Paino aina heittelehtii dieetillä.

Akkeli sanoi:
Kyllä se KENA on ihan normaalia. Muutaman päivän päästä paino voi olla vaikka 74,3. Paino aina heittelehtii dieetillä.

ihan kuin tuntisin sut? :D ja ok, odottelen painon laskemista, mutta mistä tämä painon nousu johtuu, se olisi kiva tietää... :)

Ollaan aika samoissa painoluokissa. Mulla voi pitkänkin dieetin keskellä paino heittelehtiä kahden päivän välillä samaan kellonaikaan mitattuna esim. 1-1,5kg siten että korkeampi luku jälkimmäisenä päivänä vaikka ruokailu ja liikunta 1:1 samat.

Aivan normaalia. Huolehdi pitkän aikavälin suunnasta, älä yksittäisen päivän vaihtelusta.

Akkeli sanoi:
Paino aina heittelehtii dieetillä.

Kyllä se paino heittelehtii aina ja kaikilla, dieetillä tai ei. 1-2 kilon heitot on kevyemmilläkin immeisillä ihan normaaleja

KSENA sanoi:
ihan kuin tuntisin sut? :D ja ok, odottelen painon laskemista, mutta mistä tämä painon nousu johtuu, se olisi kiva tietää... :)

Voi olla että tunnet, oot tuntenu jo yli 18 vuotta.

Akkeli sanoi:
Voi olla että tunnet, oot tuntenu jo yli 18 vuotta.

Hee, "I know what you did last summer!!":evil:

Ksena, syötkö aina iltapalaksi rahkaa? Itse olen myös huomannut tuota painon heittelemistä: yhtäkkiä saattaakin olla kilo tullut ties mistä! Ei kannata murehtia; viimeistään seuraavana päivänä tuokin "painonnousu" on poissa.

Tuli vaan tuosta rahkasta mieleen, että itselläni paino nousi seuraavaksi päiväksi, kun söin edellisenä iltana 2 prk (Ehrmannin) maitorahkaa?! Outoahan se on, sillä ei se ainakaan voinut suolastakaan aiheutuvaa turvotusta olla tms...

Ehkä joit illalla normaalia enemmän nestettä? Itse olen nimittäin huomannut myös sellaisen seikan, että jos päivällä on treenannut ja jättänyt juomapuolen vähemmälle huomiolle (=älytön jano illalla!!), niin keho jotenkin tuntuu imevän sitä nestettä itseensä ihan ennen näkemättömällä innolla.

Pikkupapu sanoi:
Hee, "I know what you did last summer!!":evil:

Ksena, syötkö aina iltapalaksi rahkaa? Itse olen myös huomannut tuota painon heittelemistä: yhtäkkiä saattaakin olla kilo tullut ties mistä! Ei kannata murehtia; viimeistään seuraavana päivänä tuokin "painonnousu" on poissa.

Tuli vaan tuosta rahkasta mieleen, että itselläni paino nousi seuraavaksi päiväksi, kun söin edellisenä iltana 2 prk (Ehrmannin) maitorahkaa?! Outoahan se on, sillä ei se ainakaan voinut suolastakaan aiheutuvaa turvotusta olla tms...

Ehkä joit illalla normaalia enemmän nestettä? Itse olen nimittäin huomannut myös sellaisen seikan, että jos päivällä on treenannut ja jättänyt juomapuolen vähemmälle huomiolle (=älytön jano illalla!!), niin keho jotenkin tuntuu imevän sitä nestettä itseensä ihan ennen näkemättömällä innolla.

tällaisia vastauksia odotin. eli mistä se johtuu, ei tarvii sanoo, että se on normaalia. tein todellakin todella kovan lenkin päivällä, tai no melkein illalla, niin voi olla, että keho on imenyt sitten nestettä paljon. mutta mittaan painoni aina kusen ja paskan jälkeen, eli tulossa olevien tavaroiden paino ei vaikuta. no tässä sitten odotellaan painon laskua. Muuten, kellään tietoa, miksi mulla tulee usein iltaisin aivan SAIRAS! suolaisen ruuan himo?

KSENA sanoi:
tällaisia vastauksia odotin. eli mistä se johtuu, ei tarvii sanoo, että se on normaalia. tein todellakin todella kovan lenkin päivällä, tai no melkein illalla, niin voi olla, että keho on imenyt sitten nestettä paljon. mutta mittaan painoni aina kusen ja paskan jälkeen, eli tulossa olevien tavaroiden paino ei vaikuta. no tässä sitten odotellaan painon laskua. Muuten, kellään tietoa, miksi mulla tulee usein iltaisin aivan SAIRAS! suolaisen ruuan himo?

Suolan puutetta. Vettäkään ei kannata lipittää tuhottomia määriä ja kannattaa välillä, jos on tarvetta, ottaa vaik teelusikallinen ruokasuolaa sellaisenaan.

Jos suolat lähtee kropasta, niin lähtee myös nesteet. Tulee helposti tosi heikko olo.

Joko tajuat kuka olen? Vihje: Me ollaan sukua.

KSENA ei vissiinkään ole nainen, muuten olisin epäillyt menkkoja, koska nehän voi kerätä muutamia kilojakin nestettä ja saada kropan vallan turvoksiin :curs: dieetilläkin.

Ja tuo puolen kilon painonnousu ei todellakaan ole paljoa, pientä nesteen heittelyä vain. Paino voi mennä dieetillä aaltoliikettä joillakin ihmisillä, toisilla taas kokoajan lineaarisesti alaspäin(harvemmilla näin). Läskiä et puolta kiloa päivässä ehdi kerätä hyvällä tahdollakaan:D

Akkeli sanoi:
Suolan puutetta. Vettäkään ei kannata lipittää tuhottomia määriä ja kannattaa välillä, jos on tarvetta, ottaa vaik teelusikallinen ruokasuolaa sellaisenaan.

Jos suolat lähtee kropasta, niin lähtee myös nesteet. Tulee helposti tosi heikko olo.

Joko tajuat kuka olen? Vihje: Me ollaan sukua.

no kai mää nyt tiedän sut :D:D:D:D:D siks oli ekassa postissa hymiö. mutta nyt vastaus, olet MUN ISOVELI!
:whip:

seuraavan kerran kun tuut käymään, niin tai no ei mitään, oon jo sillon varmaa vetäny dietin loppuun ja alottanu massakauden, niin et nää mun " huippu " kuntoani. mutta jos dietillä lähteet nesteet ja muutenkin thermogeeniset valmisteet poistaa nestessä ( hikoilu ) ja kuluttaa energiaa. niin miks niitä nesteitä pitää takas hankkia? ja ei oo vielä ainakaan tullu tosi heikko olo, tai ainakaan normaalisti, lenkin ja salin jälkeen yleensä on, mutta palkkarin ja toisen aterian jälkeen asia korjaantuu

Nesteitten lähtemisellä ei ole mitään varsinaista merkitystä ellet päästä itseäsi pahaan nestehukkaan (esim. ennen kisoja), lihaserottuvuuteen sillä ei pitäisi juurikaan olla merkitystä mikäli rasvat eivät ole erittäin matalat. Voimatasoihinkaan vaikutusta ei varsinaisesti ole, ellet ole esimerkiksi päivää juomatta ja lähde salille. Jos syöt ja juot dieetillä normaalisti, niin nesteitä ei tosiaan lähde niin paljoa, että vaikutuksen huomaisit muualla kuin vaa'assa, joten niistä on melko turhaa murehtia. Sun huippukuntoosi ei varmasti vaikuta millään tavalla se juotko edeltävänä päivänä vettä vai et.

Mitä tulee tuohon painon heilahteluun. Jopa 2kg heittelyt ovat vielä ihan normaalia pienemmälläkin ihmisellä. Puolen kilon heilahdus on täysin merkityksetön ja voi johtua vaikka siitä, että et ole käynyt paskalla samaan aikaan kuin edeltävänä päivänä. Eli painonheilahtelusta kannattaa "huolestua" vasta siinä vaiheessa, kun paino on junnannut pari viikkoa samassa tai lähtenyt tuntemattomista (söit liikaa) syistä nousuun.

Mulla on mennyt nyt viimeisinä kahtena viikkona dieetillä paino äkkinäisesti alas. Siis koko viikon on samassa ja sitten joku päivä se vaan tipahtaa sen noin kilon. Ja tietty sattunut niinkin että paino välillä noussut parikin kiloa vaikka syömiset on ollu ihan samat edelliselläkin viikolla, milloin lähti esim. se kilo.

Mulla on usealla viikolla mennyt paino niin, että la aamuna kun paino on alimmillaan, niin se saattaa vielä seuraavan viikon perjantaiaamuna olla enemmän kuin viime lauantaina. Sitten kun saan perjantai-lauantai yön nukuttua hyvin, niin paino tippuu huomattavasti.

Joo mut siis sille että paino heittelee dieetillä päivittäin on ihan normaalia, mullakin se heittelee kilo tolkulla päivittäin, mutta kun punnitsee painon vaikka kerran viikossa samana päivänä, aamulla tyhjällä vatsalla ja vessan kautta, niin silloin se kertoo yleensä se totuuden. Eli siis tutki painon kehitystä pitemmällä aikavälillä, kuten viikon tai kahden....

Zoikki sanoi:
Mulla on usealla viikolla mennyt paino niin, että la aamuna kun paino on alimmillaan, niin se saattaa vielä seuraavan viikon perjantaiaamuna olla enemmän kuin viime lauantaina. Sitten kun saan perjantai-lauantai yön nukuttua hyvin, niin paino tippuu huomattavasti.
Mulla on ihan sama; edellisenä lauantaina voi paino näyttää vaikka 69.8 ja seuraavana perjantaina 70.3, mutta seraavana aamuna lauantaina paino onkin 69.2.
En tiiä onko sille mitään selitystä, mutta ei se minua ainakaan haittaa... Nykyään punnitsen painoni vain lauantaina aamuna ja se tulos on lakini....

pistämpä tähän threadiin mieltäni painavan jutun. Eli ajattelin aloittaa ensi keskiviikon jälkeen, eli torstaina 25.5 loppukirin dietille. joka päivä sali + yksi aerobinen tai 2 aerobista, jos ei ole salia. tämä kestäisi seuraavan viikon lauantaihin. Ei kai tässä ajassa ylikunto pääse iskemään ja onko kellään mitään kommentteja, miten kannattaisi suorittaa / muuta asiaa?

KSENA sanoi:
pistämpä tähän threadiin mieltäni painavan jutun. Eli ajattelin aloittaa ensi keskiviikon jälkeen, eli torstaina 25.5 loppukirin dietille. joka päivä sali + yksi aerobinen tai 2 aerobista, jos ei ole salia. tämä kestäisi seuraavan viikon lauantaihin. Ei kai tässä ajassa ylikunto pääse iskemään ja onko kellään mitään kommentteja, miten kannattaisi suorittaa / muuta asiaa?

Aika rankaks voi mennä. Kannattaa sit miettiä millä teholla vetää noi aerobiset.

Nesteiset lihakset voi paremmin.

Mulla saattaa kahden peräkkäisen päivän aamupainoissa olla lähes kolmen kilon ero :D Ja kun itsellä on painoa noin 55 kiloa, niin kolmen kilon vaihtelut tosiaan huomaa.. Hiilarit turvottaa, väsymys turvottaa, suola turvottaa, treeni turvottaa.. Eniten mulla kerää nestettä kroppaan rankka treeni, kovan jalkatreenin jälkeisinä parina päivänä jalat näyttää muodottomilta pylväiltä, housut ei tahdo mahtua jalkaan ja kiloja kropassa on tuolloin se pari-kolme kiloa enemmän kuin tavallisesti.

MrIks sanoi:
... kun punnitsee painon vaikka kerran viikossa samana päivänä...

Esimerkki:
:david: punnitsee itsensä sunnuntaina, tulos 80 kg

:david: punnitsee itsensä viikon päästä sunnuntaina, tulos 79,5 kg [JES!!! Dietti puree siis.]

:david: punnitsee itsensä viikon päästä edellisestä punnituksesta, tulos 82 kg.
Dietillä ollessa vituttaa tuommonen, joten :david: menee Mäkkiin ja syö suruun ittensä kuoliaaksi.

Onneksi :david:n veljellä, :arvi:lla on aikakone ja hän kuljettaa veljensä kaksi viikkoa takaisin ajassa, ja neuvoo veljeään: "Mittaa painosi joka päivä jotta näet kehityksen suunnan." :david: lupaa tehdä näin.

:david: punnitsee itsensä sunnuntaina, tulos 80 kg

ma, tulos 79,9 kg

ti, tulos 80 kg

ke, tulos 79,7 kg

t0, tulos 79,8 kg

pe, tulos 79,7 kg

la, tulos 79,7 kg

:david: punnitsee itsensä sunnuntaina, tulos 79,5 kg [JES!!! Dietti puree!]

Uusi viikko alkaa ja :david: on innosta piukeena kun dietti puree ja aerooppinen maistuu.

Hän punnitsee itsensä ma, tulos 79,6 kg

ti, tulos 80,0 kg

ke, tulos 79,5 kg

t0, tulos 79,4 kg

pe, tulos 79,3 kg

la, tulos 79,1 kg

:david: punnitsee itsensä sunnuntaina, tulos 82 kg. :(

:david: menee kysymään veljeltään miksi paino on noussut. :arvi: kysyy onko muut punnitukset menneet laskusuunnassa. Koska vastaus on myöntävä, kertoo :arvi: että ei syytä huoleen, painon nousu johtuu nesteistä. "Sitä paitsi johan sixpäkkisi alkaa hahmottumaan, joten ei tuo voi läskiä olla." hän sanoo ja lisää "Muistahan siis katsoa myös peiliin".

Helpottuneena :david: jatkaa diettiään ja käyttääkin vaa'an lisäksi peiliä jatkossa kunnon seuraamiseen. Netistä hän lukee että myös mittanauhalla voi seurata, että mistä se paino oikein lähtee.

Dietti puree ja kesällä :david: pääseekin uimavalvojaksi paikalliselle uimarannalle. Rannan kaikista uimavalvojista hänellä on kaikista kirein kroppa.

:david: on ylpeä itsestään ja on todella kiitollinen veljelleen. :arvi:a :david: saa kiittää myös siitä, että rannan kaikista uimavalvojista juuri hän saa eniten rannan tytöiltä kesän aikana. Siis huomiota.

Back
Ylös Bottom