Ääniongelmia koneessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leelucky
  • Aloitettu Aloitettu
Osaiskohan joku viisaampi neuvoa kun mulla on käyttiksenä windows xp ja mitkään windows äänet ei pelaa,myöskään netissä olevien on-line pelien ja animaatioiden äänet eivät kuulu.
Esim. winamp soittaa normaalisti sekä kaikki kiintolevyltä katsottavat videotpätkät yms. pelaavat normaalisti.

Olisin kiitollinen kaikesta avusta kun itellä on jo menny sormi suuhun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla meni yks päivä sormi suuhun kun mietin miksei äänet kuulu. Tutkin kaikki piuhat ja aloin funtsiin että äänikortti paskana... Sitten hokasin että hei tässä on tuommonen mykistysnappikin mitä en koskaan käytä.

Niin ja en osaa oikeen neuvoo tuossa ongelmassa.

Leelucky sanoi:
Osaiskohan joku viisaampi neuvoa kun mulla on käyttiksenä windows xp ja mitkään windows äänet ei pelaa,myöskään netissä olevien on-line pelien ja animaatioiden äänet eivät kuulu.
Esim. winamp soittaa normaalisti sekä kaikki kiintolevyltä katsottavat videotpätkät yms. pelaavat normaalisti.

Olisin kiitollinen kaikesta avusta kun itellä on jo menny sormi suuhun.

Oletko tarkastanut Master Volume Control'in? Siitä kannattaa aloittaa...

Leelucky sanoi:
Joo kaikki äänenvoimakkuuden säädöt on tarkastettu useampaan kertaan.Ei toimi ei. :wall:

Windowsin äänien puuttuminen viittaa niihin volume säätöihin, jos taas animaatiot ym takkuaa, voi kyseessä olla codec'ien puuttuminen. Muuten vähän paha sanoa.

Leelucky sanoi:
netissä olevien on-line pelien ja animaatioiden äänet eivät kuulu

winamp soittaa normaalisti sekä kaikki kiintolevyltä katsottavat videopätkät yms. pelaavat normaalisti

Kerrotko vielä minkä nettiosoitteen pelit jäävät mykäksi? Veikkaan että tämä saattaisi liittyä jotenkin Javaan tai Flashiin. Entä paljonko koneessasi on muistia?

protsku sanoi:
Kerrotko vielä minkä nettiosoitteen pelit jäävät mykäksi? Veikkaan että tämä saattaisi liittyä jotenkin Javaan tai Flashiin. Entä paljonko koneessasi on muistia?

Siis yleensäkin kaikki netissä olevat animaatiot,pelit esim. tuolta netistä poimittua-osastolla olevien linkkien takana olevat ei kuulu,myöskään mitkään windows-äänet esim. varoitukset,käynnistysäänet sun muut ei kuulu. muistia on 256

tomppa82 sanoi:
Onko IE:n asetuksissa äänet päällä?

Entä ilmoittaako äänikortti jotain virhettä Device managerissa?

Onko sulla monta äänikorttia? esim. integroitu ja sitten joku 128 blasteri.

Laitehallinta sanoo et laite toimii oikein, Äänikortteja 2: integroitu sekä SB Live value,käytän tota blasteria. IE:n asetuksissa kaikki kaikki äänet on päällä. mä oon miettyny jo pääni puhki tätä vikaa,polttanu päreenikin muutaman kerran. Aikasemmin oli windows 2000 ja sillo toimi äänet,tosin netistä en tiedä kun ei sillo vielä ollu tota adsl:ää. Sit asennettiin XP mutta se oli enkun kielinen ja kaveri poisti ton 2000:sen ja enkku XP:n sen jälkeen mun mielestä toi vika ilmaantu.

Leelucky sanoi:
Laitehallinta sanoo et laite toimii oikein, Äänikortteja 2: integroitu sekä SB Live value,käytän tota blasteria. IE:n asetuksissa kaikki kaikki äänet on päällä. mä oon miettyny jo pääni puhki tätä vikaa,polttanu päreenikin muutaman kerran. Aikasemmin oli windows 2000 ja sillo toimi äänet,tosin netistä en tiedä kun ei sillo vielä ollu tota adsl:ää. Sit asennettiin XP mutta se oli enkun kielinen ja kaveri poisti ton 2000:sen ja enkku XP:n sen jälkeen mun mielestä toi vika ilmaantu.

Ootko disabloinut biossista ton integroidun äänikortin?

jamaan sanoi:
Ootko disabloinut biossista ton integroidun äänikortin?

Mistä sieltä saan sen disabloitua,tosta del-näppäimellä esiin tulevasta valikosta? tuolta windowsin laitehallinnasta sen olen poistanut käytöstä. Asensin sb:n ajurit uudestaan ja uusimman DirectX:n. sama vika edelleen.

Leelucky sanoi:
Mistä sieltä saan sen disabloitua,tosta del-näppäimellä esiin tulevasta valikosta? tuolta windowsin laitehallinnasta sen olen poistanut käytöstä. Asensin sb:n ajurit uudestaan ja uusimman DirectX:n. sama vika edelleen.

Kait sulla on kajarit kiinni SB:ssä eikä integroidussa?
Tutkiskele sitä BIOS valikkoa niin kyllä se sieltä jostain pitäs löytyä...

tomppa82 sanoi:
Kait sulla on kajarit kiinni SB:ssä eikä integroidussa?
Tutkiskele sitä BIOS valikkoa niin kyllä se sieltä jostain pitäs löytyä...

Joo,mulla on erillinen vahvistin joka kytketty sb:n taakse.Tietokoneen aktiivikajareita ei oo ollenkaan vaan kaikki tulee ton vahvistimen kautta ja niinku tuolta threadin alusta käy ilmi niin kaikki äänet ei oo mykkänä,eli oikein on kytketty. MUTU et tää on joku käyttöjärjestelmän häikkä tai asetuksissa jotain pahasti pielessä.

Leelucky sanoi:

Voi olla eri bioksissa vähän erillainen kohta, mutta ainakin mulla taisi olla joku Enable/disable on-board sounds tms, "välilehdessessä" Integrated perhiprals tai ainakin jotain sinnepäin. :)

Mulle tuli joskus äänten kanssa ongelmia, kun olin laittanut jostakin ohjelmasta (Media Player, Quicktime Player tai RealOne Player) äänet pois. Sitte äänet alko kuulumaan, kun kävin kaikki playerit läpi ja laitoin kaikkiin äänivivun keskivaiheille (siis vain pois mykkätilasta).
Voisko sulla olla sama tilanne, että johonki playeriin on vain jäänyt mykkätila päälle?

Käy katsomassa ohjauspaneeli -> valvontatyökalut -> tietokoneen hallinta -> palvelut ja sieltä etsit sitten windows audion ja katsot onko käynnistystyyppi automaattinen vai manuaalinen ja säädät automaattiselle jos on manuaalilla.

Kaikki tähän mennessä ehdotetut toimenpiteet on suoritettu ja edelleen sama vika. Tarvii pyytää velipoika viikonloppuna tutkimaan mikä vialla. Laittaakaa ihmeessä lisää neuvoja jos tulee jotain mieleen. Ja kiitokset kaikille tähän mennessä vastanneille!

Mulla xp pro:ssa äänet katosivat uudelleenasennuksen jälkeen, ja vikaa en saanut millään paikallistettua. Asensin sitten xp:n vielä kerran uudelleen ja äänet alkoivat jälleen toimimaan. Asennusprosessi oli molemmilla kerroilla täysin samanlainen, joten en tiedä mikä sitten aiheutti äänien katoamisen. Mutta nyt tosiaan toimii.

No jopas on veikeä probleema... Ehkäpä wintikka näyttää parhaita ominaisuuksiaan.. :lol2:

Voithan kopasta wintikan korjaus asennusta sitten ku se sukulaissielu on käynyt paikan päällä toteamassa sen hengettömäksi...

Olitkos kopassu asennella selaimet uusiks ja siellä olevat plug innit? Jospa se flashi on seonnu...

Olikos siinä muita probleemia.. Pitäneepä lukasta kokonaan tää threadi..

Edit: Onhan siellä nyt määritykset oikein, millä laitteilla mitkäkin äänet toistetaan? Midi, aalto, jne.....

Net Virgin sanoi:
No jopas on veikeä probleema... Ehkäpä wintikka näyttää parhaita ominaisuuksiaan.. :lol2:

Voithan kopasta wintikan korjaus asennusta sitten ku se sukulaissielu on käynyt paikan päällä toteamassa sen hengettömäksi...

Olitkos kopassu asennella selaimet uusiks ja siellä olevat plug innit? Jospa se flashi on seonnu...

Olikos siinä muita probleemia.. Pitäneepä lukasta kokonaan tää threadi..

Edit: Onhan siellä nyt määritykset oikein, millä laitteilla mitkäkin äänet toistetaan? Midi, aalto, jne.....

Joo tarvii ihan ekana koittaa tota windowsin uudelleen asentamista.
Ääni-asetuksissa on valittu oletuslaitteeksi sb wave center tai joku tämäntyylinen,en nyt tarkalleen muista ja olen töissä et en voi tarkistaakaan.
Mut erikoista tässä on se et kun directX testaa ääniä niin kaikki osa-alueet toimivat midit yms. Luultavasti pikkubroidi saa sen "ehjättyä", sen verran haka se nois tietokonehommissa on. Varmaan parempi tulevaisuus sillä kuin isoveljellään joka ei muuta osaa kuin seistä raflan ovella :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom