Äänikortti rikki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mäntti
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on acerin läppäri jossa on High Definition Audio -laite. Äänet toimivat muuten hyvin, mutta yhdistäessä televisioon kuuluu suhteellisen pientä surinaa ja vinkunaa. Tietokone on siis yhdistetty televisioon rca audiopiuhalla.
Voisiko olla että äänikortti on mennyt mäsäksi? Muita ideoita?

Ärsyttää kun tuo Acerin huolto kestää niin uskomattoman kauan, viimeksi taisi mennä ~kuukausi :curs:

edit-
Tilannetta on testattu myös toisella pihalla, tuloksetta. Kokeilin myös samaisella pihalla kuunella musiikkia television kautta ongelmitta. Joten televisio ja piuha pitäisi olla kunnossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on acerin läppäri jossa on High Definition Audio -laite. Äänet toimivat muuten hyvin, mutta yhdistäessä televisioon kuuluu suhteellisen pientä surinaa ja vinkunaa. Tietokone on siis yhdistetty televisioon rca audiopiuhalla.
Voisiko olla että äänikortti on mennyt mäsäksi? Muita ideoita?

Ärsyttää kun tuo Acerin huolto kestää niin uskomattoman kauan, viimeksi taisi mennä ~kuukausi :curs:

Syynä lienee integroitu äänikortti, tuppaavat aiheuttamaan häiriötä aina. Ratkaisuna ulkoinen äänikortti.

Kuten Basso tuossa sanoikin, kyse on vain häiriöäänistä. Itsellä on sama juttu, kun läppärin iskee kiinni vahvistimeen. Kuuluu särinää/ininää, joka vielä suoraan korreloi tietokoneen toimintaan vinkunan voimistuessa rasituksen alla jne.

Itse olen onnistunut löytämään vahvistimesta volume-tason jolla tätä häiriötä ei esiinny, ja sitten äänenvoimakkuus säädetään koneelta. :D

Jotenkin oon kuvitellu että ne häiriöäänet olis vahvistunut lähiaikoina, kone ollu kuitenkin käytössä jo yli vuoden ja nyt vasta alkoi häiritsemään. Mutta voi olla että vaan kuvittelen. Läppäriin ei taida uutta äänikorttia kovinkaan saada..

Niin ja kiitos nopeista vastauksista :)

Googleen kun naputtelee "ulkoinen äänikortti" löytyy jonkun verran infoa, miten voit ehkä ongelmasi ratkaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom