Ääni "särkee" uudella tietokoneella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
50
Auttakaa arvonnörtit. tietokoneeni ääni "särkee" kuunnellessa musaa (varsinkin kuulokkeilla sen kuulee "kultakorva" liiankin hyvin). Itse kun en näistä värkeistä mitään ymmärrä, olen kädetön. Vanhalla koneella ei ollut vastaavaa ongelmaa. Vaikka äänet on hyvinkin pienellä, on särö havaittavissa, eli mistää kympillä luukuttamisesta ei oo kyse. Taajuuskorjaimet jne. on pois pelistä.

En keksi :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Intengroitu äänikortti voisi mahd. tollasra aiheuttaa. entäs piuhat sun muut onko kunnossa?

Ja millaset laitteet? jos laittaa hifi senheiserit kiini johonkin intengroituun vaffiin niin saattaa särkeä ku tehot voi loppua kesken heti alkumatkalla tai muuta vastaavaa.

Ota nyt ainakin volume control auki (start-progs-accessories-entertainment), ja tarkista sieltä asetukset (propertiesista sekä playback että recording); pelkällä master volumella ei ole merkitystä, jos esim wav-toiston tasot menevät yli asteikon, jolloin ääni alkaa särkemään.

Mulla oli samoja ongelmia Epoxin 8KRAI emon integ. äänikortin kanssa. Ei yksinkertaisesti riittänyt puhti Sennheisereille. Tökkäsin väliin vanhan stereovahvistimen niin johan alkoi toimimaan. Toinen vaihtoehto on laittaa uusi, erillinen äänikortti esim. joku Creativen perusmalli.

Tarkasta tietokoneen äänenvoimakkuus "Multimedia" -valikosta. Itsellä jos äänenvoimakkuus on koneessa määritetty liian suureksi niin ääni rupeaa väkisinkin särkemään.

Onko varmasti kunnolla piuhat kiinni. Itse tein kaikken mahdollisen samanlaisen ongelman kanssa ja sitten vahingossa huomasin että kun taivutan hieman äänikorttiin menevää piuhaa niin se häviää ja sitten palaa kun lasken irti. No teipillä pännäsin sen piuhan eri asentoon ja ongelma hävis.
Entä millainen kone tehoiltaan ja mikä ohjelma jolla kuuntelet musaa?
Mulla oli 350mhz ja 128mb niin se särki niin aika monella ohjelmalla jos oli paljon muita ohjelmia samalla päällä. Ei vaan tehot riittäneet.

Joskus on ollut jonkin pääsiäiskäden kasaamassa koneessa ylimääräinen kiinnike emolevyn ja kotelon välissä joka aiheuttaa särinää.

Scud sanoi:
Tarkasta tietokoneen äänenvoimakkuus "Multimedia" -valikosta. Itsellä jos äänenvoimakkuus on koneessa määritetty liian suureksi niin ääni rupeaa väkisinkin särkemään.
Varsinkin vahvarin kautta musaa kuuneltaessa volumen pitää olla lähes minimissä.

Kannattaa koittaa myös eri ääniajureilla. Soundstorm-äänipiiri ainakin sekoili jonkun version kanssa aiheuttaen säröä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom