❄️ ICE CAGE FIGHTING ❄️

Meta title: 🔥🥶 ICE CAGE FIGHTING 🥶🔥

Meta description: Räjähtävä pakkanen ja raaka kontakti yhdistyvät – pysy kärryillä kylmimmistä matseista ja tuoreimmista uutisista.

Ois ihan ennen kuulumatonta että Levelin juontaja puhuis höpöjä ja asettais ittensä huonoon valoon…

Pointti oli se, että tuskin se olis noin ennustanu jos Stagala olis pudonnu ekasta tai pelänny ottaa koppia tms. Voihan tuon halutessaan varmistaa Pokilta, Magalta tai muilta ketä siellä oli sparraamassa jos noin päätä vaivaa. Ihme jutuista täällä saa vääntää😁

Viimeksi muokattu:
Tottakai jääkiekossa lahjakkuuksia on enemmän ja taso on yleisesti parempi, koska harrastajamäärät on helvetisti isommat kuin kamppailussa. Lätkä myös aloitetaan usein ihan skidinä, kun taas kamppailu tulee monella myöhemmällä iällä(painia lukuunottamatta)

Painin lisäksi judo ja taekwondo on syytä aloittaa suht varhain, jos huipulle mielii.

Pääseehön Stagala treenaamaan nyt puolisen vuotta tauotta. Ellei sitten jotain satu tietenkin matkalla.
Siinä ajassa varmasti Asikainen saa jo jotain järkevää aikaiseksi Stagalan kanssa.

Yleensä keskeytys on aina seurausta joko iskuvoimasta tai volyymista johon toinen ei vaan pysty vastaamaan. Makulla ei ole kumpaakaan ja siksi keskeytyksiä ei nyrkkeilyssä ole tullut.

Tasoaeroa voi olla mutta painoero vähän tasoittaa sitä ja ei Stagala sentään mikään kävelevä säkki ole jota pystyisi ihan vapaasti lyömään. Näistä syistä en usko Makun keskeytysvoittoon.

Jos sinä uskot niin otatko haasteen vastaan ja pidättäydyt foorumilla kommentoimasta seuraavan kuukauden ajan jos Maku ei lyö Stagalaa kesken?😎

No niin, Stagala on treenikämpillä ja meinaa yllättää Makun.

Tasainen matsi tulossa ja kokoero tulee näyttelemään tässä suurta roolia. Kuulitte sen täältä ekana!

Miten on @Pawiaani , seisotko sanojesi takana ja otat aiemmin mainitun haasteen vastaan vai paskotko housuun?

No niin, Stagala on treenikämpillä ja meinaa yllättää Makun.

Tasainen matsi tulossa ja kokoero tulee näyttelemään tässä suurta roolia. Kuulitte sen täältä ekana!

Miten on @Pawiaani , seisotko sanojesi takana ja otat aiemmin mainitun haasteen vastaan vai paskotko housuun?
En mä ole väittänyt että varmasti KO tulee. Olen vaan alleviivannut sitä että Maku pystyy päättämään ton ennen täyttä aikaa ja pystyy myös tyrmätä. Edelleen olen erittäin varma että KO tai TKO on lopputulema. Ja Makun hyväksi. En mä ole kiinnostunut vedonlyönnistä enkä haasteesta, kiitos vaan. Tasaista matsia tuosta ei pysty tulla mitenkään. Maku saa Stagalan näyttämään tosi huonolta jo ihan sen vuoksi että liike ja ajoitus niin eri tasolla ettei siitä saa oikein edes minkään näköistä hyvää sparria aikaan. Stagala ei pääse lähelle ja yrittäessään kohde on jo aina liikkunut ja omissa soi ilman että ehtii nähdä ja liikkua muuta kuin nyrkkiä kohti... Kyllä tollanen tilanne on ikävä ja minuutit pitkiä kun on kaikilla osa-alueilla niin eri maailmasta.

En mä ole väittänyt että varmasti KO tulee. Olen vaan alleviivannut sitä että Maku pystyy päättämään ton ennen täyttä aikaa ja pystyy myös tyrmätä. Edelleen olen erittäin varma että KO tai TKO on lopputulema. Ja Makun hyväksi. En mä ole kiinnostunut vedonlyönnistä enkä haasteesta, kiitos vaan. Tasaista matsia tuosta ei pysty tulla mitenkään. Maku saa Stagalan näyttämään tosi huonolta jo ihan sen vuoksi että liike ja ajoitus niin eri tasolla ettei siitä saa oikein edes minkään näköistä hyvää sparria aikaan. Stagala ei pääse lähelle ja yrittäessään kohde on jo aina liikkunut ja omissa soi ilman että ehtii nähdä ja liikkua muuta kuin nyrkkiä kohti... Kyllä tollanen tilanne on ikävä ja minuutit pitkiä kun on kaikilla osa-alueilla niin eri maailmasta.

Eihän tässä olla lyömässä vetoa kuin kuukauden paskapuheista pakkiksella. Onko se liikaa @Pawiaani ?

Eihän tässä olla lyömässä vetoa kuin kuukauden paskapuheista pakkiksella. Onko se liikaa @Pawiaani ?
No muutenkin on välillä taukoja. Ei se täs ole ongelma mutten näe tossa mitään jännitystä ja järkeä. Lyödään mielummin jotenkin rahassa vetoa. Minä saan rahat jos tulee KO tai TKO ja sulle hillot jos menee täyden ajan toi. Jos tuota voi jossain pelata noin niin lyödään molemmat rahaa joku sovittu summa kiinni. Ei mulle tee tiukkaa hävitä, joskus niin käy vastoin todennäköisyyksiä

No muutenkin on välillä taukoja. Ei se täs ole ongelma mutten näe tossa mitään jännitystä ja järkeä. Lyödään mielummin jotenkin rahassa vetoa. Minä saan rahat jos tulee KO tai TKO ja sulle hillot jos menee täyden ajan toi. Jos tuota voi jossain pelata noin niin lyödään molemmat rahaa joku sovittu summa kiinni. Ei mulle tee tiukkaa hävitä, joskus niin käy vastoin todennäköisyyksiä

Joo kyllä vedonlyönnissä pitää molemmilla olla voitettavaa ja hävittävää.

Painin lisäksi judo ja taekwondo on syytä aloittaa suht varhain, jos huipulle mielii.
Vapaaottelu ei ero noista mitenkään. Yhtä lailla siihenkin pätee motorisen oppimisen herkkyyskaudet. Taito-ominaisuudet opitaan tehokkaimmin ennen 15 ikävuotta ja parikymppisenä oppimiskyky on erää murto-osa parhaasta. Jos tämä vedetään Stagala vs Maku kontekstiin niin ihan fysiologisesti pitäisi olla mahdotonta että Stagala voi haasta Makua millään tasolla. Mutta jos niin kuitenkin käy niin Makun on parempi osallistua jatkossa 1vs1 tapahtumiin Pulliksien ja Claudioiden kanssa.

Panos on asetettu ja siihen on muutama tarttunut vaikka ei ole erikseen kysytty. Kyllä sinäkin siihen pystyt. Noin vahva näkemys matsin kulusta niin jo on kumma jos jää vain puheen tasolle.

No, puhe on toisaalta halpaa 🤷‍♂️

Vapaaottelu ei ero noista mitenkään. Yhtä lailla siihenkin pätee motorisen oppimisen herkkyyskaudet. Taito-ominaisuudet opitaan tehokkaimmin ennen 15 ikävuotta ja parikymppisenä oppimiskyky on erää murto-osa parhaasta. Jos tämä vedetään Stagala vs Maku kontekstiin niin ihan fysiologisesti pitäisi olla mahdotonta että Stagala voi haasta Makua millään tasolla. Mutta jos niin kuitenkin käy niin Makun on parempi osallistua jatkossa 1vs1 tapahtumiin Pulliksien ja Claudioiden kanssa.
Toisaalta nyrkkeily on näitä harvoja lajeja jossa on voitettu jopa olympiamitaleja vaikka on täysikäisenä aloitettu. Esim. Joshua on tästä hyvä esimerkki.

En tiedä onko vastaavia esimerkkejä motorisesti vaativammissa kamppailulajeissa, esim. painissa tai taekwondossa.

Mites kun anthony joshua alotti 18vuotiaana.
Löytyy näitä muitakin.

Hyvä sanoa kun tiedät että on melko vaikea katsoa oletko tosissasi.

Kyllä siinä nyt taisi niin käydä että @Pawiaani paskoi housuunsa kun tuli se hetki että olisi pitänyt seistä omien sanojensa takana 💩
Sinähän tässä jo paskoit housuusi ja väistit haasteen. Olisit saanut vielä reilut ehdot eikä toi sun sankari olis tarvinnut edes voittaa vaan seistä täydet erät. Et tainnut ihan niin varma ollakkaan. Sä voit omasta puolestas lupailla mitä teet tai et tee, ja yritä vaikka uskoa yhdellä kertaa jos sulle vastataan ettei toinen ihminen ole kiinnostunut sun haasteesta. Mä uskon kerrasta ettet ollut tuohon 500 e vetoon valmis ja me ei jatketa siitä neuvotteluja. Toi oli ainut mun lupaus ja sekin oli ja meni nyt. Sano yksikin asia missä en ole ollut sanojeni takana tässä nyt? Minä en ole luvannut missään kohtaa asioita mitä pyrit pakottaa täällä. Niin, eli lopeta paskan jauhaminen.

En toki oletakaan Stagalan yltävän urheilullisissa saavutuksissaan Rami Hietaniemen tasolle. On myös iso ero aloittaa 17- tai 24-vuotiaana. Tuo oli enemmän yleinen huomio siitä että myöhään aloittaneita menestyjiä on.

Pidän Stagalaa Akam-matsin perusteella varsin lahjakkaana, kun huomioidaan treeniaika. Useimmat aikuisena aloittaneet näyttävät paljon huonommilta tuolla treenimäärällä.

En kuitenkaan usko hänen vielä voittavan Makwania, joka on taidollisesti selvästi edellä. Vuosien treenaamisella hänen on kuitenkin mahdollista saavuttaa Makwania parempi taso.

Sanoisin että Stagalan maksimipotentiaali on amatööreissä SM-taso niin että voi voittaa siellä matseja ja ottaa mitaleita. Tai ammattinyrkkeilijänä semmoinen perus suomitaso, jolla yleensä lähinnä hakataan journeymaneja. Kansainväliseen amatöörimenestykseen tai ammattilaisena SM/BBU-tittelimatseja suurempiin saavutuksiin ei ole edellytyksiä.

Back
Ylös Bottom