Kehonrakennusvalmentaja kisoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matsonk
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Kehonrakennusvalmentaja kisoihin – kuka oikeasti vie fysiikan lavakuntoon eikä pelkkään pumpin lupaukseen?

Meta description: Keskustelua valmentajista, kisavalmistautumisesta, diettauksen haasteista ja siitä, kuka osaa rakentaa oikean lavakunnon turvallisesti ja tehokkaasti.

Jatkan tähän jo olemassa olevaan ketjuun.
Etsin itselleni valmentajaa. Suosituksia kaipaan minäkin. En ole varma tahdonko kisaamaan. Olen valmis sitoutumaan pitkään valmennus suhteeseen ja sellaiselle varmasti tarve, koska tekemistä riittää.

Takana noin 2-vuotta treeniä. Tätä jaksoa edelsi noin 2-vuoden tauko. Ennen taukoa aktiivista treenaamista muutamia vuosia. Minulla on ollut valmentajia aiemmin ja asioita on valitettavasti tehty väärin kehityksen sekä hyvinvointini kustannuksella. Pitkän pohdinnan tuloksena olen valmis maltillisesti kokeilemaan kaupan lisäravinnehyllyn ulkopuolisia tuotteita.
Valmentajaan tulisi voida luottaa myös tässä asiassa. Oma harkinta ei silti mene hyllylle.

Perusasioista (lepo, treeni, ravinto) jonkinverran ymmärrystä. Kirjoittamaani lisäravinne asiaa olen tutkiskellut myös.

Maamme on täynnä valmentajia. En enää kaipaa isoja huteja vaan sitoutumista sekä tulosta.
Vahva suositus, Ari "Godzilla" Kokkonen. Hänellä ei ole ns. liikaa valmennettavia joten pystyy antamaan riittävästi aikaa jokaiselle yksilölle ja tietoa/taitoa löytyy todella paljon. Ari on treenannut myös monien ammattilaisten (mm. Branch Warren, Johnnie Jackson, Milos Sarcev, Dorian Yates) kanssa ja saanut sieltäkin paljon oppeja sekä tietoa mitä ei netistä löydy. Jos haluat lisää infoa tms. Arista niin vastaan sinulle mielelläni :giggle:

Vahva suositus, Ari "Godzilla" Kokkonen. Hänellä ei ole ns. liikaa valmennettavia joten pystyy antamaan riittävästi aikaa jokaiselle yksilölle ja tietoa/taitoa löytyy todella paljon. Ari on treenannut myös monien ammattilaisten (mm. Branch Warren, Johnnie Jackson, Milos Sarcev, Dorian Yates) kanssa ja saanut sieltäkin paljon oppeja sekä tietoa mitä ei netistä löydy. Jos haluat lisää infoa tms. Arista niin vastaan sinulle mielelläni :giggle:
Kovasti olet markkinoinut Aria,sehän on joku 70-vuotias jonka en ole kuullut valmentaneen ketään 1999 jälkeen.

Kyllä, siis jos sama yksilö ottaa lääkkeet käyttöön, paranee palatuminen. Mutta me ei voida universaalisti olettaa, että jos jollakin ei ole kemiaa, niin se palautuu huonommin kun toinen jolla on. Ei välttämättä. On natikoita jotka pystyy treenaan tosi kovaa ja paljon.
Etenkin jos natikka on esim ammattiurheilija, olkoon nyt lajina vaikka telinevoimistelu tms uinti. Ne treenaa aivan älyttömän tajuttomia määriä, ja useasti aivan saatanan kovaa. Sellaisia määriä että siinä olisi moni douppaava salihirmu ihan vitun ihmeissään.
Mutta on hyvä keksiä tekosyy että mä en nyt vaan voi treenaa kovaa koska oon natu. Ihan täyttä bullshittiä, Mike puhuu asiaa.

Kovasti olet markkinoinut Aria,sehän on joku 70-vuotias jonka en ole kuullut valmentaneen ketään 1999 jälkeen.
No siinä kolme väärää väittämää 😂 En ole mielestäni kovasti markkinoinut Aria. Iältään Ari on vähän yli 50 ja kyllä hän on valmentanut kilpailijoita sekä ns. kuntoilijoita ihan koko ajan tähän päivään asti.

Ja... mitä tekemistä sillä iällä on valmentajan osaamiseen??? Kohtalaisen hyvällä itsetunnolla pystyn sanomaan, että tää nykyinen 56v jto pystyy hakkaan esim 20v nuoremman itsensä sekä valmennustietoudessa 100-0 että aika monessa fyysisessäkin touhussa, vaikkei sillä valmentamisen kanssa mitään tekemistä olekaan.

Back
Ylös Bottom