🇺🇦 Ukrainan sota 🇺🇦

Meta title: 🇺🇦 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi 🇺🇦

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestä, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitä tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte että sota vielä kestää vuosissa?

• 1

Votes: 10 24,4%
  • 2

Votes: 12 29,3%
  • 3

Votes: 4 9,8%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,3%
  • 6

Votes: 2 4,9%
  • 7

Votes: 2 4,9%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmän

Votes: 7 17,1%

• Total voters
    41
Onko tuo nyt sinun mielestäsi oikein, että Ukrainanjohto ei myönnä ulkomaisille toimittajille lupaa käydä etulinjassa?
Eikö siinä mielestäsi yhtään haise peittely-yritys?

Muutama viikko sitten eräs nimimerkki ilmeisesti ihan vakavalla naamalla selitti, kuinka Ukrainan puolella toimittajat saavat vapaasti raportoida rintamalta tms....heh...Just!
Sanotaanko että se on ymmärrettävää sotatilanteessa.

Motissa olevien sotilaiden takia toivoisin neuvoteltua antautumista. Toimittajia voisi olla paikalla varmistamassa ettei ryssä murhaa antautuvia.

View: https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1986071645350449408?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1986071645350449408%7Ctwgr%5Ef8f1c642df295b2b2be39dec3830c2e57a652ffe%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fmaanpuolustus.net%2Fthreads%2Fukrainan-konflikti-sota.2939%2Fpage-12749

Väitteitä ettei Ukraina antaisi periksi siellä.

Arvio tilanteesta siellä, toki erehtymättömiä nuo kartat eivät ole.
Huonolta näyttää tilanne päästä pussinpohjalta pois.

View: https://x.com/Thorkill65/status/1986089441425842627

-Incoming information from yesterday and today from Pokrovsk indicates that the battle for the city is coming to an end. Ukrainian units have been de facto pushed out of it. I deliberately avoid using the word "retreat" because it generally implies a certain orderly, purposeful action.

Pokrovsk on täysin motissa ja cope on kova.
Kohta olemme "merkityksetön" vaiheessa
1762422781604.webp

Itse liki päivittäin tulee seurattua tätä Ukrainan sodan tilannetta, vielä jokin aika sitten ajattelin ja koko ajan olen toivonut että tilanne rintamalla kääntyisi Ukrainan kannalta parempaan suuntaan mutta väkisin tässä alkaa oma näkemys muuttua siten että Ukraina ei yksinkertaisesti pysty ilman muiden maiden joukkojen apuuntuloa työntämään ryssää pois/pysäyttämään sen etenemisen vaikka se vain hitaasti eteneekin. Miesylivoima on ryssällä vain yksinkertaisesti niin valtava ja niin suuri maa että uusia joukkoja ja tulijoita riittää jatkossakin valtavasti isoista tappioista huolimatta. Pakotteet ovat purreet todella huonosti sitä on ihan turha kyllä kenenkään kieltää. Jossain kohtaa tällä menolla tulee se vastaan että Ukrainan on tehtävä päätös luovuttaako koko Donbass ja saada sillä mahdollisesti rauha aikaiseksi vai ovatko valmiita taistelemaan oikeasti viimeiseen ukkoon asti. Tämä sota ei ole päättymässä ilman alue luovutuksia vuonna 2026, olen ihan satavarma. Tämä sota voi tällä menolla oikeasti jatkua vielä monta vuotta ja se on realismia. Itse yhä toivon että suunta kääntyisi Ukrainan eduksi jollain ihmeen tavalla mutta mikä se keino sitten on kun joukkoja ei ole edempää eikä sellaisia aseita/lupaa jolla iskeä rajattomasti selvästi Venäjän puolelle. On myös mahdollista että putin pitää yhtä tavoitteistaan miehittää koko Ukraina.

Onko joku neutraali hiljentynyt? Ollaan taas täällä rajan lähellä korvessa metsällä ja yhteydet huonoja mutta pisti nämä uutiset silmään niin iski epäilys että voimailuun liittyvä forum ja neutraalien puheet....:sneaky:

No ei, eka neutraali on jo heti ilmoittautunut. Onko näillä joku järjestelmä joka heti hälyyttää jos joku kirjoittaa tänne. Nyt odotetaan toista... että vielläkö länsimaat antavat sieltä ihanasta idästä kommentoida. Ja seuraavat on huonojen nettiyhteyksien sekä pitkän päivän ja muutaman kaljan takia ehkä epätarkkoja linkkejä mutta ei sen hämärämpiä kuin neutraalien...

Mutta olipa taas itsensä ilmoittaminen. Linkataan jonkun ryssämielisen kapparin mielipiteet vaikka voisi edes kerran vaikka jotain muuta.
Esim:

Ja ryssät on ottaneet ottaneet tecnicalit moskovan puolustukseen: https://en.wikipedia.org/wiki/Technical_(vehicle)

Ja sitten tuon linkin kapparin puheet:
Hänen länsivastaisten lausuntojensa aiheuttaman kiistan seurauksena hänen nimityksensä peruttiin
Daniel L. Davis esiintyi 12. elokuuta 2025 ohjelmassa nimeltä " Putin juuri saavutti sodan SUURIMMAN Venäjän voiton"
Eversti Daniel Davisin mukaan Zelenskyin johtama Ukraina teki juuri sodan suurimman virheen viimeisimmällä liikkeellään kohti Venäjän rajaa.

Väittää Ukrainan myyvän amerikkalaisia aseita meksikolaisille huumekartelleille​

"Ukraina myy amerikkalaisia aseita meksikolaisille huumekartelleille. Eversti Daniel Davis kertoo, miten se pysäytetään."
10. helmikuuta 2025 Daniel L. Davis esiintyi Tucker Carlsonin lähetyksessä otsikolla " Ukraina myy amerikkalaisia aseita Meksikon huumekartelleille. Eversti Daniel Davis kertoo, miten se pysäytetään". Keskustelussa Daniel L. Davis ei esitä erityisiä todisteita väitteelle, että ukrainalaisia aseita myydään Meksikon huumekartelleille. Hän on samaa mieltä Tucker Carlsonin väitteen kanssa, jonka mukaan "jopa puolet" Yhdysvaltojen toimittamista aseista myydään mustilla markkinoilla, mukaan lukien kartelleille, mutta hän ei anna konkreettisia esimerkkejä, asiakirjoja tai ensi käden kokemuksia tämän tueksi. Tucker Carlson vakuuttaa, että kyseessä on "fakta", ja väittää "tietävänsä" sen mainiten puhuneensa jonkun kanssa, joka osti tällaisia aseita, mutta hänkään ei tarjoa konkreettisia todisteita, kuten lähteitä, tietoja tai yksityiskohtia liiketoimista. Daniel L. Davis vahvistaa kertomusta väittämällä, että Ukrainan presidentti Vladimir Zelenskyi kiistää sen, vaikka tietää sen tapahtuvan, mutta häneltä puuttuu samalla tavalla yksityiskohtaiset todisteet. Lisäksi miehet väittävät, että Ukraina myy aseita mustilla markkinoilla ja että media tukahduttaa nämä tiedot. Daniel L. Davis mainitsee erityisesti Aleksandr Duginin tyttären Yhdysvaltain veronmaksajien rahoittaman ukrainalaisen salamurhan uhrina. Kaikki väitteet esitetään ilman todisteita

Ja ryssän linkittämän haastattelian meriitit: :LOL::LOL::LOL:
Glenn Eric Andre Diesen (s. 1979) on norjalainen politiikan tutkija , poliittinen kommentaattori ja poliitikko, joka toimii tällä hetkellä professorina Kaakkois-Norjan yliopiston kauppatieteiden, historian ja yhteiskuntatieteiden laitoksella . <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Glenn_Diesen#cite_note-auto7-1"><span>[</span> 1 <span>]</span></a> Hän on toiminut säännöllisesti kommentaattorina Venäjän valtion hallinnoimassa kansainvälisessä televisioverkossa RT useiden vuosien ajan, ja häntä on syytetty venäläisen propagandan levittämisestä
Dieseniä on kritisoitu laajasti ja jatkuvasti venäläisen propagandan levittämisestä

On siinä elämä pientä jos pitkin päivää pitää etsiä näitä juttuja netistä....

Ja lisää venäjämielisten horinoita...

Venäjä etenee kohti suurta voittoa

Todellisuus on aivopestyille todella karvasta, ja kun ei mitään muuta enää ole, niin yritetään henkilökohtaisella hyökkäyksellä vakuuttaa: minä olen fiksu, minä olen fiksu...

Todellisuus on aivopestyille todella karvasta, ja kun ei mitään muuta enää ole, niin yritetään henkilökohtaisella hyökkäyksellä vakuuttaa: minä olen fiksu, minä olen fiksu...

Aa.. en ole tiennytkään tästä kun viimeksi käynnyt netissä sunnuntaina, mutta eihän tämä ole asian ydin vaan se että jos iltalehti uutisoi ryssälle edullisen voiton niin sen voit linkata(mutta ratkaiseeko se koko sodan?) ja olla muita ylempänä viisaudessa ja ei varsinkaan aivopesty:nolo: mutta muuten etsitään netistä linkkejä pää märkänä, ja olipa se mikä ryssän nuolija(imijä) hyvänsä niin se puhuu faktaa....
ihan oikein toivotko ryssän voittoa sodassa? Ja olet valmis antamaan anteeksi kaikki siviilien kärsimykset(joita ei ole tapahtunut, jossa olet oikeat sivut lukenut) Ole nyt kerrankin mies ja kerro mikä siinä ryssän voitossa tekisi juuri sinun elämän hyväksi? Mikä siinä muuttaisi sinun elämään? Taloudellinen tilanne? Saanti? Miten ihmeessä voit antaa anteeksi kaikki nuo sotimiset ja oikeasti uskoa siihen että ryssä pelastaa sinut jollain tapaa jos olet ihan syntyperäinen suomalainen??? Antaisitko ryssän tulla ihan kotipihallesi ja uskoisit siihen että elämäsi laatu paranee??

Seurannut tuota pokrovskia pitkään ja todellakin siellä on tilanne missä en näe sotilaiden voivan enää edes perääntyä kunnolla säkin pohjalta.
Tuo loppuu nopeaan imploosioon kun linjat antautuu tai sitten koittaa jotain epätoivoista.

Aa.. en ole tiennytkään tästä kun viimeksi käynnyt netissä sunnuntaina, mutta eihän tämä ole asian ydin vaan se että jos iltalehti uutisoi ryssälle edullisen voiton niin sen voit linkata(mutta ratkaiseeko se koko sodan?) ja olla muita ylempänä viisaudessa ja ei varsinkaan aivopesty:nolo: mutta muuten etsitään netistä linkkejä pää märkänä, ja olipa se mikä ryssän nuolija(imijä) hyvänsä niin se puhuu faktaa....
ihan oikein toivotko ryssän voittoa sodassa? Ja olet valmis antamaan anteeksi kaikki siviilien kärsimykset(joita ei ole tapahtunut, jossa olet oikeat sivut lukenut) Ole nyt kerrankin mies ja kerro mikä siinä ryssän voitossa tekisi juuri sinun elämän hyväksi? Mikä siinä muuttaisi sinun elämään? Taloudellinen tilanne? Saanti? Miten ihmeessä voit antaa anteeksi kaikki nuo sotimiset ja oikeasti uskoa siihen että ryssä pelastaa sinut jollain tapaa jos olet ihan syntyperäinen suomalainen??? Antaisitko ryssän tulla ihan kotipihallesi ja uskoisit siihen että elämäsi laatu paranee??

Yleensä en tämmöiseen jaksa edes vastata, mutta menköö tämän kerran. Ensinnäkin, kyseessä ei ole mikään hyvän ja pahan välinen taistelu, vaan ryssien välinen ottelu, jossa länsi on asettunut toisen tueksi, saadakseen isomman ryssän romahtamaan ja sen jälkeen kiinni sen luonnonvaroihin. Tuo suunnitelma siis meni jo vituiksi...ja sen myötä EU:n talous syöksykierteeseen (ilman edullista energiaa, jota siis ei enää saada, EU:n teollisuus romahtaa, huolimatta siitä, että EKP painaa euroja koneet punaisina).

Sitten siirrytään faktoihin, siviilejä on Ukrainassa kuollut uskomattoman vähän, kun sitä verrataan käytettyihin pommi, ohjus ja droonimääriin ja tuhottuihin kaupunkeihin. Nykyisissä sodissa kuolleista noin 40-60% on siviilejä (Gazassa huomattavasti enemmän) Lähteestä riippuen (HRW, YK) Ukrainassa on kuollut siviilejä noin 13-15 000, joka on poikkeuksellisen vähän. USA on tappanut Lähi-Idässä omien arviodensa mukaan noin 4.5 miljoonaa ihmistä (joista valtaosa siviilejä) hyökkäyssodissaan. Missä paheksunta, missä pakotteet?

Onneksi länneltä loppui rahat kesken, jos näin ei olisi käynyt, Venäjä viimeisenä oljenkortenaan käyttää ydinaseita, ja se tarkoittaisi meidän kaikkien kuolemaa, minä en toivo sitä.

Minulla ei ole estrogeenit koholla, joten kykenen seuraamaan tilannetta ilman suurta ämmämäistä tunnelatausta. Olen realistinen pragmaatikko, joten aivopestyille olen oiva kohde mustamaalattavaksi ja demonisoitavaksi. Se ei kuitankaan muuta todellisuutta ja josta olen ollut kokoajan oikeassa, pitipä siitä tai ei...

Imploosio: siinä onkin ihan syntyperäisten suomalaisen sana....
Mutta hei kumpikaan ei ole turtianen:whistle:

Tästä seurasi niin sanottu imploosio eli sisäänpäinräjähdys.

Kummallekin kysymys: toivoisitko että lapsesi eläisi venäjän hallinnon alaisuudessa?
Toivoisitko että lapsesi eläisi venäläisen aivopesun jälkeen....
Ilman testo vastauksia....

Tai minkä maan tai minkä ideologian aivopesun kohteeksi toivoisit lapsesi joutuvan?

Mutta edelleen et vastannut että MITEN sinun elämässä paranisi jos ryssä voittaa? tai lisätään miten sinun lapsien elämä paranee jos ryssä voittaa???

Ps. huono heitto estrot... olet jo monta kertaa tuon käyttänyt.... ja länsi mitä pahaa se on sulle tehnyt tai lapsille? Elät kuitenkin länsimaassa?? jos huonoa elää niin bäckman/turtiainen jne odottaa kavereita...

Seurannut tuota pokrovskia pitkään ja todellakin siellä on tilanne missä en näe sotilaiden voivan enää edes perääntyä kunnolla säkin pohjalta.
Tuo loppuu nopeaan imploosioon kun linjat antautuu tai sitten koittaa jotain epätoivoista.

Noiden muutaman kaupungin pitäminen ja siellä olevien miesten tapattaminen on kyllä Ukrainan johdolta todella typerä veto.
Surullista, kun pelkän propaganda arvon takia täytyy tapattaa valtavasti omia miehiä.

Voisiko joku saman ajatusmaailman henkilö kertoa milloin makkis on ilmoittanut toivovansa Venäjän voittoa? Laittakaa vaikka sitaatti jos tällainen lausunto löytyy.

Itse liki päivittäin tulee seurattua tätä Ukrainan sodan tilannetta, vielä jokin aika sitten ajattelin ja koko ajan olen toivonut että tilanne rintamalla kääntyisi Ukrainan kannalta parempaan suuntaan mutta väkisin tässä alkaa oma näkemys muuttua siten että Ukraina ei yksinkertaisesti pysty ilman muiden maiden joukkojen apuuntuloa työntämään ryssää pois/pysäyttämään sen etenemisen vaikka se vain hitaasti eteneekin. Miesylivoima on ryssällä vain yksinkertaisesti niin valtava ja niin suuri maa että uusia joukkoja ja tulijoita riittää jatkossakin valtavasti isoista tappioista huolimatta. Pakotteet ovat purreet todella huonosti sitä on ihan turha kyllä kenenkään kieltää. Jossain kohtaa tällä menolla tulee se vastaan että Ukrainan on tehtävä päätös luovuttaako koko Donbass ja saada sillä mahdollisesti rauha aikaiseksi vai ovatko valmiita taistelemaan oikeasti viimeiseen ukkoon asti. Tämä sota ei ole päättymässä ilman alue luovutuksia vuonna 2026, olen ihan satavarma. Tämä sota voi tällä menolla oikeasti jatkua vielä monta vuotta ja se on realismia. Itse yhä toivon että suunta kääntyisi Ukrainan eduksi jollain ihmeen tavalla mutta mikä se keino sitten on kun joukkoja ei ole edempää eikä sellaisia aseita/lupaa jolla iskeä rajattomasti selvästi Venäjän puolelle. On myös mahdollista että putin pitää yhtä tavoitteistaan miehittää koko Ukraina.
Luulen ettei Venäjä edes halua miehittää koko Ukrainaa. Tulisi liian kalliiksi ja olisi hankalaa pitää.
Mitä pitempään sota jatkuu sitä huonomman diilin Ukraina saa.

Back
Ylös Bottom