Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Olipa eksoottista olkapäätä tarjolla. Kovinkaan usein ei nykyään tartte miettiä että mikähän tuokin repale on..
Jos haluat haasteita, mä voin tulla kokovartalo magneettiin, ois kiva tietää mitä kaikkea siel löytyy 🫣

Tunnen joitain ja ne puhuu tollai kans
Mä en oikeasti koskaan käytä sanaa puo, se kuulostaa jostain syystä inhalta mun päässä.🤔 Nyt tuli joku mielenhäiriö.
Mä tunnen kaksi parkanolaista, mutta toinen on samalta suunnalta ku minä ja toinenkaan ei käsittääkseni sieltä ole kotoisin, joten en tiedä miten Parkanon alkuperäiskansa puhuu.

Mä en oikeasti koskaan käytä sanaa puo, se kuulostaa jostain syystä inhalta mun päässä.🤔 Nyt tuli joku mielenhäiriö.
Mä tunnen kaksi parkanolaista, mutta toinen on samalta suunnalta ku minä ja toinenkaan ei käsittääkseni sieltä ole kotoisin, joten en tiedä miten Parkanon alkuperäiskansa puhuu.
No mä tunsin pari joskus, ite oon sekasikiö puheeni kans. Vaasasta lähtösin mut asunu kaikkialla, ni on vähä sitä ja tätä.

olemmekohan piipahdelleen samaan aikaan sossunsalilla?

-00 vuosi kaksi molemmin puolin Minä sielä

enemmän kyllä kävin uimahallilla, koska uimassakäymässä kävin samalla noin neljästi viikossa

no sitten #negative

sossunsalilla näki väkeviä suorituksia &tunsi itsensä hyvinhyvin hoikaksi pojaksi

Tunnen joitain ja ne puhuu tollai kans
Parkanon murre on yläsatakuntalais murteiden pohjoisryhmään kuuluva murre, murre lasketaan hämäläismurteisiin, mutta hyvin lähellä eteläpohjalaismurteita.

Itselläni asui joskus tuttu Vilppulassa, hän oli usein sitä mieltä että Vilppula on Keski-Suomessa eikä Pirkanmaalla. Ehkäpä sen takia, että onhan Jyväskylä lähempänä Vilppulaa kuin Tampere. Ehkä enemmän semmoinen identiteettinen mielipide. Onko parkanolaisilla sitten vähän lähemmät suhteet Etelä-Pohjanmaahan.

Jäsen Vllä on kyllä yksi komeimpia ep murteita mitä olen kuullut.

voi Veljet: olisitpa nähnyt hänet, (en etes enää muista mistä hän oli, sovitaan että lahdesta) joka istui hetkisen Mennen Suvena samassa pöytäseurueessa aurinkoterassilla, joka oli aivam sulaa vahaa eteläpohojammaanmurteeseen

aivan silmät pyörivät päässä vaikka kun suusta pääsi: mihinä

harmi, etten osannut puhua niin hyvin/paljoa että olisi ollut niin sulaa, niin sulaa

pitääkö tässä nyt Matsu ja Duken ukem töhriä 5% ruumiiseen

IMG_6371.webp

Miksi MM kisoihin lähetetään noita turisteja 🤷🏻‍♂️

Back
Ylös Bottom