Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

YLE: Kolme nunnaa karkasi vanhainkodista ja valtasi takaisin entisen luostarinsa

Kolmikon mukaan heidät vietiin luostarista vanhainkotiin vastoin tahtoaan joulukuussa 2023. He olivat tuolloin luostarin viimeiset nunnat.

Katolisen papin ja luostarin esimiehen Markus Graslin mukaan muuton syynä oli, että nunnat eivät kyenneet elämään itsenäisesti, yleisradioyhtiö BBC kertoo. Nunnat kiistävät tämän ja painottavat olevansa kykeneviä huolehtimaan itsestään.

– Olemme iloisia ja pirteitä. Vain sisar Regina tarvitsee hieman hoitoa, mutta hän kulkee rollaattorilla nopeammin kuin minä, sisar Bernadette sanoi ORF:lle.

Sisar Bernadette, 88, sisar Regina, 86, ja sisar Rita, 82, palasivat luostariinsa syyskuun alkupuolella omin päin ja entisten oppilaidensa avustuksella.

– Tämä ei ole rikos tai mitään sellaista. Se on meidän oikeutemme, sisar Bernadetta sanoi ORF:lle.

Nunnat sanovat, että heillä on kirkon kanssa sopimus, joka oikeuttaa heidät asumaan luostarissa elämänsä loppuun asti.

– Kaipasin aina kotiin hoitokodissa. Olen niin onnellinen ja kiitollinen, että olen takaisin, sisar Rita sanoi yleisradioyhtiö BBC:lle.

f32c7830-8ff6-11f0-a5f1-addf1091094f.jpg.webp

a28a44b0-8ff7-11f0-a5f1-addf1091094f.jpg.webp

bd1c8670-8ff8-11f0-a5f1-addf1091094f.png.webp

"Before I die in that old people's home, I would rather go to a meadow and enter eternity that way," said Sister Bernadette.

Tiehen oli tänä kesänä tehty jonkunlainen peruskunnostus, kaivettu molemmin puolin ojat auki ja sorastettu.
Vitummoisia vesimonttuja siinä kyllä oli, mutta juuri kun tultiin Hailuksilla pois niin joku tuli John Deeren kanssa lanaamaan tietä.
Kiitos infosta. Pitää yrittää käydä vielä ennen lumien tuloa, edellisestä visiitistä taitaa olla jo 2 vuotta. Tien kunnostus on vähän kaksipiippuinen juttu: hyvä tie nostaa kävijämääriä ja toivottavaa olisi, ettei tuosta tule mitään Saariselän tyyppistä turrepaikkaa.

Kohta lähetään Kissa-Masan kanssa ABC:lle vetää aamucahveet

Maca takapenkille..

Eiku ei mulla ole takapenkkiä :unsure: :unsure:

Tässä taas laskin ja suunnittelin Masa-kissan kaloritarvetta ja ruokamääriä.
Päivän ruokalistalla on yksi pussi Tiikeri/PrimaCat -märkäruokaa, yksi Mush-raakalihapulla, broilerisuikaleita ja laihdutusraksuja. Proteiinia tulee reippaasti, ei viljaa eikä sokeria.

Vähän epäilyttää ABC:n aamukahvi. Eikö siihen aina oteta munkkirinkeli mukaan?

Ihmettelin taas ulkomaiden (väärää) tapaa käyttää luvuissa desimaalipilkkua. 3,520 kcal/kg on Masa-kissan mielestä merkki siitä, että tätä nappulaa saa nyt lappaa kilotolkulla. Minun mielestäni kyseessä on hyvin energiapitoinen ruoka.

Keskustelemme edelleen asiasta.

Miten ne sitten pilkuttaa, kun tarkoitetaan ihan oikeasti desimaaleja 🤔

Tässä taas laskin ja suunnittelin Masa-kissan kaloritarvetta ja ruokamääriä.
Päivän ruokalistalla on yksi pussi Tiikeri/PrimaCat -märkäruokaa, yksi Mush-raakalihapulla, broilerisuikaleita ja laihdutusraksuja. Proteiinia tulee reippaasti, ei viljaa eikä sokeria.

Vähän epäilyttää ABC:n aamukahvi. Eikö siihen aina oteta munkkirinkeli mukaan?

Ihmettelin taas ulkomaiden (väärää) tapaa käyttää luvuissa desimaalipilkkua. 3,520 kcal/kg on Masa-kissan mielestä merkki siitä, että tätä nappulaa saa nyt lappaa kilotolkulla. Minun mielestäni kyseessä on hyvin energiapitoinen ruoka.

Keskustelemme edelleen asiasta.

Miten ne sitten pilkuttaa, kun tarkoitetaan ihan oikeasti desimaaleja 🤔

Amerikkalainen taitaa käyttää desimaalipistettä, ja pilkulla vaan jaotellaan isoja lukuja muuten vaan.
Toinen mitä Masa tulee varmasti käyttämään on miljardi/biljoona/triljoona sekaannus. Jos amerikkalainen dietti sallii biljoona kcal, niin kannattaa muistaa, että meikäläisittäin se on vain miljardi!

olin ns. ainoa asiakas eilisellä rokkiGAYkalla

Rokkitähti kävi GAYkan jäkeen kättelemässä ja kiittämässä, että tulin GAYkalle

oli hinpunverran nolo hetki, PyllyJoen PUOlesta

#"ääsjoenyöelmä"

voitte varmaan arvata, että NAISta en saanut

tupakointitilassa hlökuntaa ja biljartin pelaajat eivät jääneet GAYkalle

IMG_7998.webp

Mulla on kyllä säälittävä kyykky. 12,5 kg tangossa. Mutta paljoa ei voi nostaa kun menee selkä. Oon nyt yrittänyt useita kuukausia kuntouttaa kyykkyä, lantion alueen heikkous jolloin nojaan liikaa eteenpäin ja sitten selkä ottaa hittiä. Vika myös korvien välissä kun ei uskalla haastaa.

Mutta näin jonkun ohjeen facessa missä pitää kuvitella että kuminauha vetää polvia eteenpäin ja lantiota taakse ja se on nyt helpottanut tekniikkaa

Onko Masan kisukaveri menehtynyt :(

On. Viimeinen piikki annettiin perjantaina, koska Ainolta löytyi molemmista silmistä melanooma. Sille ei voi tehdä mitään ja se olisi vaan jatkossa tehnyt etäpesäkkeitä muuallekin elimistöön. Aino sai lähteä nyt, kun oli vielä reipas ja hyväkuntoinen - ei tarvinnut kitua ja kärsiä sairaana.

Back
Ylös Bottom