Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oliko se Sylvi, joka joku aika sitten liikennesäännöistä höpisi?
Nyt kesän aikana tullut Mieleen, että Polkupyöräilijöille pitäisi olla pakollinen ajokortti/teoriakoe ainakin väistämisvelvollisuuden osalta suojateiden suhteen polkupyörällä ajo vs. auto.
Monta tilannetta ollu, että joku tunkee eteen "oikeudetta" koska Suojatie ja autolla joutuu jarruttaa suht rivakasti, niin nyrkkiä tai keskaria vielä näytetään.

Kannatan. Myös näille skuuttaajille.

Viimeksi ajoin suojatiellä ja toiselta puolelta lähti ylittämään kaksi skuuttaajaa, jotka yllättäen päättivät ohittaa minut koukkaamalla eteen ja ajamalla koko risteyksen niinkuin vinoon 🙄
Meinasi tulla kolari.

Suojateiden kohdalla yllättävän monella (varttuneemmalla) on toisaalta edelleen mielessä se jostain 1500-luvulta periytyvä sääntö, että suojatien yli ei saa polkea vaan pyörä on talutettava yli.

20250717_221926.webp

Taas on illan viilennysajot ajettu. Tällä kertaa 42 km shortseissa ja t-paita päällä. Mukavasti ajoviima viilentää ihoa. Kävin uimassakin aiemmin illalla, mutta sen viilennysvaikutus loppui hyvin pian kun ylösnousemus järvestä oli suoritettu. Vesikin oli mukavan lämmintä.

Liitteet

• IMG_1243.webp
    IMG_1243.webp
    23,9 KB · Katsottu: 40
Viimeksi muokattu:
Sikarilla kotona ja tämän illan osalta monta hyvää esiintyjää. Päällimmäisenä jäi mieleen tosi kova Joanne Shaw Taylor, yksinäisenä miehenä lavallla ollut Keb’ Mo’ ja ihan ok nostalgia-Roxette uudella naislaulajalla.

Kannatan. Myös näille skuuttaajille.

Viimeksi ajoin suojatiellä ja toiselta puolelta lähti ylittämään kaksi skuuttaajaa, jotka yllättäen päättivät ohittaa minut koukkaamalla eteen ja ajamalla koko risteyksen niinkuin vinoon 🙄
Meinasi tulla kolari.

Suojateiden kohdalla yllättävän monella (varttuneemmalla) on toisaalta edelleen mielessä se jostain 1500-luvulta periytyvä sääntö, että suojatien yli ei saa polkea vaan pyörä on talutettava yli.
Toi talutus suojatien yli pitää yhä paikkansa jos suojatie ei ole pyörätien jatke, ei koske lapsia. Oli uutisissakin ei kovin kauan sitten.

Huomenta, kahvia kiitos.

Tämän viikon osalta treenit menneet vähän huonosti, pieni univaje tuottaa lievästi ongelmia. Sentäs yksi lenkki ja kierros frisbeegolfia tälle viikolle, katsoo jos tänään saisi puhtia ja lähtisi salille.

Niin ja loma tj 2 viikkoa.

Toi talutus suojatien yli pitää yhä paikkansa jos suojatie ei ole pyörätien jatke, ei koske lapsia. Oli uutisissakin ei kovin kauan sitten.

Tiedän, mutta missä on käytännössä suojatie joka ei ole pyörätien jatke koska eihän aikuinen saa ajaa jalkakäytävällä 😏
Nämä "ei saa ajaa" -tyypit ovat uskossaan vahvat siinä, että pyörällä ei missään tapauksessa ajeta suojatien yli. Eli esim minun kotikonnuilta keskustaan pitkin hyvää pyörätiereittiä ajava traditionalisti keskeyttää ajonsa ja taluttaa ajopeliään erittäin monta kertaa täysin turhaan.

missä on käytännössä suojatie joka ei ole pyörätien jatke

#paikkakunnalla ainakin lukemattomissa paikoissa, ja Minä ajan niistä kaikista, en taluta polkupyörää kun niin kovissa vastamäissä mitä ei jaksa/pysty polkea

mutta #paikkakunnalla nyt muutenkin aivan omat liikennesäännöt

esinmerkikis, vilkkua täälä ei tarvitse käyttää missään #hehe

jos olen käsittänyt oikein, tuo suojatie(st) ei ole pyörätien(pt) jatke

luonnos.webp

Viimeksi muokattu:
Tiedän, mutta missä on käytännössä suojatie joka ei ole pyörätien jatke koska eihän aikuinen saa ajaa jalkakäytävällä 😏
Nämä "ei saa ajaa" -tyypit ovat uskossaan vahvat siinä, että pyörällä ei missään tapauksessa ajeta suojatien yli. Eli esim minun kotikonnuilta keskustaan pitkin hyvää pyörätiereittiä ajava traditionalisti keskeyttää ajonsa ja taluttaa ajopeliään erittäin monta kertaa täysin turhaan.
No aika monessakin paikas on suojatie mikä ei ole pyörätien jatke, ilman jalkakäytävää. Esim. jos käännyt pyörätieltä suojatielle, se ei ole jatke. 😉
Mutta kyllä, yleisesti ottaen valtaosa ihmisistä ei osaa liikennesääntöjä tao välitä niistä. Oli kyse autoilijoista, pyöräilijöistä tai skuuttailijoista. Autot parhaiten noudattaa, ja ainoat joita seurataan ja sakotetaanki. Skuutit on ihan saatanasta. Montakoha kertaa ollu puolesta sekunnista kii, ettei joku vitun teini ollu renkaan alla, kun bussia ajoin ja tulivat punasia päin nurkan takaa kaasu pohjas.

Huomenta, kahvia kiitos.

Tämän viikon osalta treenit menneet vähän huonosti, pieni univaje tuottaa lievästi ongelmia. Sentäs yksi lenkki ja kierros frisbeegolfia tälle viikolle, katsoo jos tänään saisi puhtia ja lähtisi salille.

Niin ja loma tj 2 viikkoa.
Hyvin pärjää ilman unta 😅 voin kertoo hyvin pitkällä kokemuksella.
Mulla ei niinkään reenejä syö väsymys, muute perus veltto olo vaan. Toki oon nukkunu keskimäärin 2-3h yössä viimeset 45v joten ehkä siinä syy.
Kuinkahan hyväs kunnos olis ja viksu, jos ois joskus nukkunu ja olis sanottavaa aivotoimintaaki 🤣

Kuinkahan hyväs kunnos olis ja viksu, jos ois joskus nukkunu

oletettavasti ei merkittävää vaikutusta

siinä nimittäin semmoinenkin ongelma, että kun uni maittaa yöllä, niin on suurimman osan valveillaoloajastakin kaamean väsynyt

viimeyönä noin, mutta silti voisin mennä vaikka heti takaisin unille, olen väsynyt!

thumbnail_Näyttökuva 2025-07-18 kello 8.08.12.webp

sisälämpökin vain laskee,ja laskee

syksy tulee, masentaa!

thumbnail_Näyttökuva 2025-07-18 kello 8.12.41.webp

Pyörätien jatkeen erottaa maalauksesta. Yliajettu Seepra on katkaistu puolesta välistä.

tämä uutta tietoa!

olen kyllä havaannu niitä, koska: ajan aina siitä kohtaa mitä ei ole maalattu kun se ei hakkaa käsille

tarkemmin en ole aiemmin asiaa miettinyt minkätähären ei ole maalattu kokonaan

Back
Ylös Bottom