Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jotenkin osui ja uppos.
1751703512154.webp

Aamulla seiskan jälkeen kun fillaroin salille oli +6. Näpit jäässä. Hanskat ois pitänyt olla. Ja heinäkuu🤬

Täällä 8° ja tuuli ryssän helvetti -tasoa, kun samasta syystä fillarin ysin jälkeen. Hanskat oli! Kotimatkalla pystyi jo olemaan ilman.

Ikävästi näyttää siltä, että toinen itse kasvatettu granaattiomena on paleltunut yöllä parvekkeella. Siis heinäkuussa 🙄

Tässä arvon olisiko päivän ruoka kanaa vai kalaa. Onneksi on vielä aikaa tuumailla kunnes pyykkikone on valmis.

Ajatuksena oli lähteä iltasella isolle kirkolle, mutta näyttääkin tulevan märkää taivaalta. Joku toinen vuosi sitten.

Tein taas laiskanmiehen grilliruokaa, ostin 2kpl 1kg kaslereita jotka molemmat 4 osaan.
Piffit pallogrilliin matalaan lämpöön 1,5-2h jonka jälkeen ääntä kohti, on pehmeää eikä kasler etenkään paksuna pihvinä kuivu mihinkään.

Noita peräkärryvalojen valmispaketteja en voi olla kehumatta, hintaa 39€ ja sis. 6m johtoakin jossa pää valmiina ja tuuppaa pistokkeeseen kiinni.
Aikaa meni 30 minsaa ja nyt valot käytännössä uudet eikä tartte moneen vuoteen murehtia pätkän vertaa.

Liitteet

• Näyttökuva 2025-07-05 131051.webp
    Näyttökuva 2025-07-05 131051.webp
    100,7 KB · Katsottu: 41
Viimeksi muokattu:
Ihan vain että te jumalattomat juåpåt tuntisitten itsenne huonoiksi ihmisiksi.
Näin klo 10.20 mennessä:
- sali
- auto pesty
- peräkärryn valot laitettu vimosen päälle minttiin
- ruoka nostettu keittiön pöydälle kohta tapahtuvaa valmistelua varten

Koska aina hommat karkaa käsistä niin:
- 100mm eps pintaan johon verkotus ja rappaus
- koska talo näyttää rumalta sen jälkeen kun sokkeli pullottaa niin siihenkin lisätään 100mm eriste ja uusi ulkoverhous
- ikkunat näyttää hassulta niin nekin uusiksi
- räystään perkeleet näyttää naurettavan lyhyeltä-> niihin jatkot ja tietysti uusi vesikatto
Mä oon tänää laiska. Eka vapaapäivä 2 viikkoon, niin ei salia eikä töitä. 🥳

Sormen diagnoosina tyvinivelen jänteen repeämä. Ja toinenkin käsi kiukuttelee. Pitääkö alkaa käyttään nössöttimiä=remmejä siks aikaa että paranee. Tiä onko tulehdusta. 🤔 voihan pärse.

Tuli tuosta kärryn valosta mieleen.
Minä kun olen ollut jo ihan junnusta aikanaan faijalla töissä ja se oli sellainen joka korjasi kaikkea loppuun asti, aika usein oli niin että hetken kesti ja korjauksiin meni lopulta enemmän rahaa kuin olisi uuteen mennyt heti alkuun.
Ylipäätään aivan kaikessa piti kitsastella ja ostaa halvinta mahdollista, senhän tietää että jos haluaa halvan ja hyvän niin pitää ostaa kaksi.

Itselle tuli jossain vaiheessa ahaa elämys noiden asioiden kanssa, en leiki minkään romujen kanssa ja korjaa vain vähän tai pakollista tai sillä saadaan kestävä lopputulos tai vaikka jokin asia menee takuuseen.
Hyvä esimerkki on just tuollaiset peräkärryn valot.
Tänään kun laitat ne toimimaan korjaamalla liitoksia ja vaihtamalla polttimoita niin seuraavalla käyttökerralla on jotain pimeänä taas, taas korjaamaan ja ostamaan jotain.
Menee vain aikaa, rahaa ja hermoja romujen kanssa leikkiessä, etenkin kaikki työhön liittyvä on sellaista ja moni ei laske sitä hukkaan heitettyä/korjaamiseen käytettyä työaikaa kuluksi.

Back
Ylös Bottom