Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla on holitonta elämää testissä menossa n. päivä 500, ei niin oikein mitään vaikutusta mihinkään. Ehkä eniten yllättänyt ettei diettiin eikä treenivasteeseen yms. mitään huomattavaa vaikutusta, arvata jos pitäisi niin negatiivista.

Kipu tappaa tehokkaasti treenimotivaation, vaikka kuinka tekisi korvaavia juttuja niin silti kun jotain saa varoa niin eihän se kivaa oo.
Itseä vähän vtuttaa kun koitin olla hyvä ihminen ja aloin tekemään atg kyykkyä, sai vaan toisen polven kipeäksi siitä ja nyt ei enää kyykky maistu ollenkaan.
Toi on vähän miten sen ottaa, mulla ei kivutonta hetkeä ole ollut 18 vuoteen. Nykysin lähes kaikki hajalla ja saa tosissaan keksiä mitä voi tehdä, kivutonta ny en uskalla ees toivoa. Sitä kun ei arjessakaan ole. Kyykkyäkin teen vaikkei se ortopedien mukaan ole mahdollista. Haen kyllä motivaatiota siitä että saan tehtyä reenin vaikka osa paikoista ei toimi ja loppuihin sattuu. Myönnän toki että se vaatii vähän. 👀
Toki mitään ennätyksiä ei enää rikota ja lihaa yritän lähinnä säilyttää 🫣

Monta päivää tää kilpailu kestää?

(aika ajoin tulee mielenhäiriö ja miettii palaisko crossfitin pariin, sattui tulemaan tämä vastaan kun katselin niitä juttuja)
1751131916345.webp

Viimeksi muokattu:
Tuo on aika hyvä. Laitapa lähempänä infoa - katsotaan olisiko täälläkin osallistujia. 🤔 Pahaa ei tekisi.
Itellä 4. vuosi nyt kun lähtee. Alunperin lähti vedosta ja sen jälkeen jäänyt tavaksi.

Itelle on helppoa olla absolutisti ajan, jonka itelle määritellyt. Vaikeempi olla sillailla, ehkä otan tai en mentaliteetilla. Se on ainakin useimmiten se on.

Itellä 4. vuosi nyt kun lähtee. Alunperin lähti vedosta ja sen jälkeen jäänyt tavaksi.

Itelle on helppoa olla absolutisti ajan, jonka itelle määritellyt. Vaikeempi olla sillailla, ehkä otan tai en mentaliteetilla. Se on ainakin useimmiten se on.
Mulla on sama juttu, se on jokotai eli on kokonaan ilman tai sitten säännöllisesti.
Käy ihan kaikkeen mutta etenkin nautintoaineisiin kuten sokeri, alkoholi ja tupakka, ei onnistu mulla satunnainen käyttö ja helpompi olla kokonaan ilman.

Höpö höpö, kipu on vaan mielentila, älä anna sen häiritä. 😌
Toi on aika totta oikeastikin. Jostain syystä aina vältellyt kipulääkkeitä ellei nyt aivan jotain järkyttävää kipua ole ollut.

Esim. ohitusleikkauksen jälkeen tyrkyttivät vaikka mitä kipulääkettä, vaikka sanoin kivun olevan aivan siedettävää. Eli lähinnä epämukavaa ajoittain.

Eikä tässä ole mitään ”vittu mä oon kova jätkä” -ideologiaa, en vaan ajattele, että kaikkea kipua pitäisi aina lääkkeillä poistaa.

Toi on aika totta oikeastikin. Jostain syystä aina vältellyt kipulääkkeitä ellei nyt aivan jotain järkyttävää kipua ole ollut.

Esim. ohitusleikkauksen jälkeen tyrkyttivät vaikka mitä kipulääkettä, vaikka sanoin kivun olevan aivan siedettävää. Eli lähinnä epämukavaa ajoittain.

Eikä tässä ole mitään ”vittu mä oon kova jätkä” -ideologiaa, en vaan ajattele, että kaikkea kipua pitäisi aina lääkkeillä poistaa.
Joo ei sillä ole tekemistä kovuuden kans. Kuka tahansa oppii sietämään kipua tai turruttaan sen lääkkeillä. Lääkkeet harvoin on hyvä tie. 😌

Mulla ei tahdo forkut nyt kestää. Vedän nyt 120 mg arcoxiaa kipuun. Yritin löytää niitä kompressio hihoja, ei löydy, pitää tilata.
Tai sitten täytyy lopettaa vetävien teko hetkeksi.
Tekeekö noi kompressiot oikeesti jotain? Ei o kokemusta. Jotenki aattelen, että kipu jumipohjasta, eikä siihen pitäs auttaa ku hieronta/lepo jne. 🤔
sillonku penkkas oikeesti, vaivas forkut. Ei saanu sormia irti tangosta ilman apuja 😅 ei käyny mieleskää kompressiot.

Tekeekö noi kompressiot oikeesti jotain? Ei o kokemusta. Jotenki aattelen, että kipu jumipohjasta, eikä siihen pitäs auttaa ku hieronta/lepo jne. 🤔
sillonku penkkas oikeesti, vaivas forkut. Ei saanu sormia irti tangosta ilman apuja 😅 ei käyny mieleskää kompressiot.
Noin 10 vuotta vaivannut nuo forkut ja mulla ei ole mikään muu auttanut.

Nykyään tiukat kompressiot treenissä, se useimmiten riittää, että eivät mene edes pahaksi.

Jos menee, niin sitten kevyempiä kompressioita myös levossa, niin pysyböt aisoissa.

Nyt on vähän äityneet, kun remppaa joka päivä 40 tuntia, niin pidän noita vähemmän kireitä rempatessa.

Ilman noita hihoja oisin täysin kädetön.

Ajattelin että halpa hinta jos auttaa. Ainakin kinesioteippaus helpottaa huomattavasti. Alkaa molemmat kyynärnivelet olemaan vähän herkkänä, en tiedä onko se sitten golf-kyynärpää vai hauiksen kiinnityskohta vai mikä tuo on joka vaivaa

Ihan oikea tapa toimia. Turha niitä on syödä jos pärjää ilmankin. Viimeksi kun kävin hammaslääkärissä, niin 3 kertaa kysyi että laitetaanko puudutus ja olivat ihan ihmeissään kun sanoin että pärjää ilmankin. Johtuiko ihmetys siitä, että niin moni sen ottaa vai siitä, että nyt jäi laskusta yksi rivi pois? Ja joo, hieman voi vihlaista se porailu, mutta se kestää max minuutin, eikä tarvitse sitten tuntitolkulla kulkea naama jumissa kuola suupielestä valuen.

Back
Ylös Bottom