Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

Tiuhaan tahtiin olet saanut viestitellä, no tämä ketju on pitkälti elossa ansiostasi 😄
Eihän toi oo kuin hiukan alle 3 viestiä/päivä tahdilla 😄

MMT 129 kg vipumasiina sivupaine maksimi

Samanlainen masiina Prudnik pumppaa 200 kilolla eri hauiskulmalla

View: https://youtu.be/chLhcskYvHg?si=1DLns2bmtTkHHtId

Prudnik enemmänkin nojaa kuin vääntää 🤔 ei se tuosta asennosta väännä koskaan.

Itse löytänyt tuolle vehkeelle paljon hyviä kulmia vahvistaa omia heikkoja kohtia. Isoilla painoilla en edes halua kokeilla kun äkkiä käy tuo että se ei enää vastaa yhtään sitä mistä haluaa hyödyn ottaa.

Prudnik enemmänkin nojaa kuin vääntää 🤔 ei se tuosta asennosta väännä koskaan.

Itse löytänyt tuolle vehkeelle paljon hyviä kulmia vahvistaa omia heikkoja kohtia. Isoilla painoilla en edes halua kokeilla kun äkkiä käy tuo että se ei enää vastaa yhtään sitä mistä haluaa hyödyn ottaa.

Talja varmaan paljon parempi laite. Vielä jos on korkeus säädettävä talja niin bonusta. Toddzillan treeni taljalla näyttää tehokkaalta eri kahvoilla.

View: https://www.youtube.com/watch?v=edJqizkIvhQ

Talja varmaan paljon parempi laite. Vielä jos on korkeus säädettävä talja niin bonusta. Toddzillan treeni taljalla näyttää tehokkaalta eri kahvoilla.

View: https://www.youtube.com/watch?v=edJqizkIvhQ

Molempi parempi mun mielestä. Tuossa laitteessa on sellainen pieni etu että kun kahva lähtee pöydän tasolta niin siihen tulee enemmän kättä vastaava tunne. En ihan tarkalleen osaa selittää sitä, mutta olen sen huomannut viimeisen vuoden aikana kun mulla kone on ollut.

Ihan eka rekkauspäivä näköjään 27.1.2003 ja viestejä tullu painettua 1019. Sitten vaihtu nimimerkki, en muista mistä syystä. Kiitos @Mike hyvä foorumi. Tuo sisältöä elämään edelleen päivittäin.
Nyybit :giggle: Samalla nimimerkillä aikoinaan jo roinaforumilla, ja sittemmin heti jatkoa pakkiksella. 2002 taisi olla alustan vaihto jonka takia piti rekisteröityä uudelleen.

Nyybit :giggle: Samalla nimimerkillä aikoinaan jo roinaforumilla, ja sittemmin heti jatkoa pakkiksella. 2002 taisi olla alustan vaihto jonka takia piti rekisteröityä uudelleen.

Tosta tuli mieleen.
Kävin joskus lukemassa mitä nuorena miehenä tullut itse postailtua. Ei jestas sentään on luullut tietävänsä paljon vaikkei tiennyt juuri mitään. 😂

Tosta tuli mieleen.
Kävin joskus lukemassa mitä nuorena miehenä tullut itse postailtua. Ei jestas sentään on luullut tietävänsä paljon vaikkei tiennyt juuri mitään. 😂
Joo omia vanhoja tekstejä ei pidä lukeman 😄 Tulee vaan paha mieli.

Pakko kysyä että onko tuosta jokin kädenväänöllinen hyöty tehdä 1/3 hauiskääntö jättäen kaikkein haastavin osuus eli alun ojennus suorituksesta pois? Äkkiä vois ajatella että kädenvääntäjälle olisi hyödyllistä jos hauislihaksesta löytyisi voimaa myös silloin kun käsi on lähes ojennettuna
Lähinnä tolla haetaan sitä että olisi voimaa siinä kulmassa missä sitä väännössä eniten tarvitsee ja samalla opetetaan kroppaa tuottamaan sitä voimaa tietyistä kulmista...se että onko se loppujen lopuksi järkevää niin en ole niinkään varma 😃

Lähinnä tolla haetaan sitä että olisi voimaa siinä kulmassa missä sitä väännössä eniten tarvitsee ja samalla opetetaan kroppaa tuottamaan sitä voimaa tietyistä kulmista...se että onko se loppujen lopuksi järkevää niin en ole niinkään varma 😃
Tampereella on koulukunta joka yrittää tehdä kaikki liikkeet kädenväännön asennoissa spesifisti. Taljatkin nylkytetään lyhyttä liikettä kädenvääntökulmaa jäljitellen. Näyttää siltä että mitään liikettä ei tehdä niinkuin se kuuluisi tehdä. Jesse Pynnönen tuskin nyppii lyhyitä liikkeitä ja hyvin näyttää Suomen tasolla pärjäävän.

Tampereella on koulukunta joka yrittää tehdä kaikki liikkeet kädenväännön asennoissa spesifisti. Taljatkin nylkytetään lyhyttä liikettä kädenvääntökulmaa jäljitellen. Näyttää siltä että mitään liikettä ei tehdä niinkuin se kuuluisi tehdä. Jesse Pynnönen tuskin nyppii lyhyitä liikkeitä ja hyvin näyttää Suomen tasolla pärjäävän.
Joo tuossa varmaan kaksi tapaa parantaa tulosta: joko spesifisti nylkyttämällä, tai lisäämällä lihasmassaa yleisesti voimailemalla. Jos absoluuttisesti vahvin haluaa olla, niin varmaan molempia hyvä tehä ✌️ Voisi myös kuvitella että raskaassa sarjassa toi jälkimmäinen korostuu, kun ei tarvii miettiä painorajoja.

Jumalauta että on kovat voimat. Satkulla reilusti yli 10 luulen.
Juhanilla tais mave olla lähellä 400 kilua sillon aikanaan? Penkki oli kans kaamea ennen loukkia. Pöydässä härkänen kun löytää oikean suunnan mistä painaa läpi 💪

Pakko kysyä että onko tuosta jokin kädenväänöllinen hyöty tehdä 1/3 hauiskääntö jättäen kaikkein haastavin osuus eli alun ojennus suorituksesta pois? Äkkiä vois ajatella että kädenvääntäjälle olisi hyödyllistä jos hauislihaksesta löytyisi voimaa myös silloin kun käsi on lähes ojennettuna.
Eikö ojennettua hauisvoimaa olisi parasta reenata niin, että käsi on suorana, mutta vaakatasossa? Käsi alhaalla suorana kuormat jää aika pieniksi?

Joo emmä sano että se väärin on niin itsekkin tulee tehtyä mutta emmä varmuudella sitä myöskään oikeaksi väitä 😃 oikeestaan kehenkään ei kannata verrata eikä varsinkaan kopioida omia treenejä koska tärkeintä on saada se oma potentiaali esille ja monesti se tapahtuu tekemällä mielekkäitä juttuja...Jesse voitti mut kun väänsi ekan kerran kättä että joko se on aika lahjakas tai sitten mä olen tehnyt kaiken päin vittua 20 vuotta 🤣

Back
Ylös Bottom