Naisottelijan ja itse en ole pystyottelua koskaan harrastanut. Judossa olen otellutkin.Wau oot sä kova äijä, kun pudottaisit naisen!Mitä sitäkin epäilen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Naisottelijan ja itse en ole pystyottelua koskaan harrastanut. Judossa olen otellutkin.Wau oot sä kova äijä, kun pudottaisit naisen!Mitä sitäkin epäilen...
Kyllä se on esim. Magan kanssa ottanut paljon sparria ja välillä kovaakin.Kuinkahan paljon Stagala on myöskään sparrannut? Veikkaan, että ei juurikaan.
Olisit säkin tolla logiikalla miesottelija, kun ottaisit ensimmäisen ottelus heitä vastaan. Oli Erikalle ensimmäinen ottelu ja vastustajalle vasta toinen... Mitä sä luulit, että naiset olis heti kuin Amanda Nunes?Naisottelijan ja itse en ole pystyottelua koskaan harrastanut. Judossa olen otellutkin.
Mistäs tiedät? Ja vaikka oliskin, niin Maga on niin paljon taidollisesti edellä, että sparri ei voi olla kovin kovaa tai Stagala nukkuis heti.Kyllä se on esim. Magan kanssa ottanut paljon sparria ja välillä kovaakin.
No miksi eivät sparraisi? Maga veteli pistareillakin sen näköisesti ympäri korvia että uskon siihen panostetun että osaa jollain tapaa suojata ja oppii olemaan sellasen paineen alla kun lyontii tulee. Varmasti on myös varsinaisesti sparrattu. Ei kova sparri tarkoita sitä että lyödään paikan tullen älli pois. Kyllä kokenut nyrkkeilijä voi sparrata huonompaansa sillee kehittävästi kovaa... Toivottavasti olis riittänyt myös mielenkiintoa lyödä säkkiä hyvävoimaisena sillä mentaliteetilla että oppii lyödä kovaa. Mun mielestä sellasta treeniosioo joskus pidetään väärällätapaa toissijaisena ja on kamppailijoita jotka lyö silleen otteluteknillisesti erittäin hyvin mutta kippiä ei oo eikä ikinä oo opittu ulosmittaamaan omia resursseja sen suhteen että kuinka lyöntiin ja potkuun tuotetaan oikein se lopullinen voima. Tietenkin sen kuuluukin olla toissijaista oikein ymmärrettynä mutta on hienoa jos kaikinpuolin "oikein" treenaavaa tyyppiä jaksaa kiinnostaa että kuinka saa kehitettyä lyöntivoimaa ihan sellasten hyvin voimin suoritettujen yksittäisten vapaalyöntien osalta. Kyllä se teho sieltä siirtyy myös sparriin. Muttei kovaa opi välttämättä ikinä kippaamaan jos välineitä vedetään vaan ottelutemmolla väsyneenä. Ei ainakaan näin lyhyessä aikaa. Ei tollanen Immun kaltainen lihapää hyydy mistään kevyistä osumista, jollei ihan puun takaa tuu vahingos leukaan sellanen mitä Immu ei näeMistäs tiedät? Ja vaikka oliskin, niin Maga on niin paljon taidollisesti edellä, että sparri ei voi olla kovin kovaa tai Stagala nukkuis heti.
Se, että vetää pistareilla suojaukseen lyöntisarjojen välissä on aivan eri asia, kuin suojaus sparritilanteessa puhumattakaan ottelutilanteesta. Jotenkin vaikea nähdä Stagala tarpeeksi nöyränä sellaiseen oikeasti kehittävään ja tasaväkiseen sparriin, jossa piiputtaa huolella samalla kun toinen painaa päälle. Magaa vastaan nyt toki voi sparrata, mutta se ei ole millään tavoin realistista "otteluharjoitusta" sillä taidoissa ja kokemuksessa on niin iso ero. Stagalalle tärkeää ois saada mahdollisimman realistista ja ottelunomaista sparria suhteellisen tasaväkistä kaveria vastaan. Se on tässä tärkeintä näin lyhyellä varotusajalla ja kokemuksella, vaikka toki ehkä leikinomainen sparri Magan kanssa puhtaasti teknisesti kehittäisi hiukan enemmän. Plus toki Maga nyt on ihan erilainen ottelija kaikin tavoin kuin Immu.No miksi eivät sparraisi? Maga veteli pistareillakin sen näköisesti ympäri korvia että uskon siihen panostetun että osaa jollain tapaa suojata ja oppii olemaan sellasen paineen alla kun lyontii tulee. Varmasti on myös varsinaisesti sparrattu. Ei kova sparri tarkoita sitä että lyödään paikan tullen älli pois. Kyllä kokenut nyrkkeilijä voi sparrata huonompaansa sillee kehittävästi kovaa... Toivottavasti olis riittänyt myös mielenkiintoa lyödä säkkiä hyvävoimaisena sillä mentaliteetilla että oppii lyödä kovaa. Mun mielestä sellasta treeniosioo joskus pidetään väärällätapaa toissijaisena ja on kamppailijoita jotka lyö silleen otteluteknillisesti erittäin hyvin mutta kippiä ei oo eikä ikinä oo opittu ulosmittaamaan omia resursseja sen suhteen että kuinka lyöntiin ja potkuun tuotetaan oikein se lopullinen voima. Tietenkin sen kuuluukin olla toissijaista oikein ymmärrettynä mutta on hienoa jos kaikinpuolin "oikein" treenaavaa tyyppiä jaksaa kiinnostaa että kuinka saa kehitettyä lyöntivoimaa ihan sellasten hyvin voimin suoritettujen yksittäisten vapaalyöntien osalta. Kyllä se teho sieltä siirtyy myös sparriin. Muttei kovaa opi välttämättä ikinä kippaamaan jos välineitä vedetään vaan ottelutemmolla väsyneenä. Ei ainakaan näin lyhyessä aikaa. Ei tollanen Immun kaltainen lihapää hyydy mistään kevyistä osumista, jollei ihan puun takaa tuu vahingos leukaan sellanen mitä Immu ei näe
Olisiko Pok:lle vastustajaa suomessa joka sen voittaisi tai ainakaan omassa painoluokassaan? Toki voisi ottaa vaikka vapaaottelumatsin niin sitten ihan eri juttu. Voisin jopa itsekkin mielelläni ottaa häntä vastaan vapaaottelumatsin ja se olisi kunniakin sillä pidän hänestä ja hänen urastaan ja itse olen entinen judoka. Tosin olen paljon painavempi joten siitäki ntulisi tasoitusta minulle.Huomatkaa muuten, että siinä on myös Pok mukana valmennuksessa. Hänellähän on aivan erilainen kokemus ja osaaminen kuin Magalla, joka on kuitenkin vasta muutaman vuoden treenannut itsekin. Ei niin että se Stagalaa auttaisi, vaikka olisi Cus D'Amaton haamu valmentamassa.
Sitä olen ihmetellyt, että Pok ei ole ollut näissä showkamppailutapahtumissa mukana aiemmin oikein missään roolissa. Hänhän olisi juuri niihin sopiva persoona, viihdyttävä kehässä ja urheilijana aivan Suomen kärkikastia. Tosin hän ei ole nyt noin vuoteen otellut muutenkaan.
Aresh Amirkhani ja Aleksi Nurminen ulkona jäähäkki nelosesta.
Areshin tilalle Hama Dara, joten Theolle ei ainakaan helpompaa vastusta saatu.
Nurmisen korvaajasta ei tietoa. Taisi Max kertoilla pressissä että joku italialainen kaveri olisi varalla.
Eikö hama dara ole alemman painoluokan ottelija kuin TK?Aresh Amirkhani ja Aleksi Nurminen ulkona jäähäkki nelosesta.
Areshin tilalle Hama Dara, joten Theolle ei ainakaan helpompaa vastusta saatu.
Nurmisen korvaajasta ei tietoa. Taisi Max kertoilla pressissä että joku italialainen kaveri olisi varalla.