Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Puolentoista viikon päästä tulee vuosi täyteen kun olen välttänyt työnteon.

Kuten eräs suuri ajattelija totesi;

"Siitä minä nautin"
Irtisanouduin töistä vuosi sitten keväällä ja jäin viettämään vähän pidemmän loman.

Tässä on ehtinyt kaikennäköstä kun ei ole työvelvotteita ollut.
Mulla vähä myöhemmin kaks vuotta, mutta olen toki heittäny keikkaa välillä itelle sopivaan tahtiin. Just tulin reissusta, juniori tulee huomenna, viikon verran laatuaikaa yhessä ja omia hommia ku hän koulussa.

Sitte on kuulemma semmonen pätkä, että kaikki haluaa olla vapaalla, niin käväsen tekemässä neljä päivää, ku siitä maksetaan seittemän. Voin pilkkiä sitte arkena.

Pitäisi varmaan olla vastuullinen aikuinen ja varata tarkistusaika hammaslääkäriin ☹

Sydämen ultraäänitutkimus on vähän siinä rajoilla - ei vaan ole kivaa kun nielusta tungetaan instrumentti alas.
Ei kai hammaslääkärissä nielusta alas mennä? Eikä tietääkseni sitä kautta syrämmeenkään pääse?

Eiku, sanoiko se sanonta, että tie miehen syrämmeen käy vatsan kautta?

Pitäisi varmaan olla vastuullinen aikuinen ja varata tarkistusaika hammaslääkäriin
Oon viime vuodet käynyt säännöllisesti aika pitkän tauon jälkeen.

Hammaskiven poisto oma suosikki, toki kun vuosittain käy, niin menee aika kevyesti.

Hammaskiven poisto oma suosikki, toki kun vuosittain käy, niin menee aika kevyesti.
Ennen vanhaan ku ne kaiveli niillä koukuilla ja piikeillä ne hammaskivet, niin kyllä siinä tuntui sekunnit tunneilta ja minuutit vuosilta. Nykyinen ultraäänipuhdistus on jo ihan siedettävä kokemus.

Tullu siihen johtopäätökseen, että tulee halvemmaksi käydä vuosittain, kuin et menee vasta sit ku on pakko.

Vissiin syljen koostumuksesta riippuu kuinka herkästi / paljon tulee.
E: tämmönen muistikuva, voi olla ihan höpöäkin
Jep.

Mulle kertyy. hammaslääkäri hämmästeli kuukaus implanttiruuvin asennuksen jälkeen kuinka paljon ehtiny siinä ajassa keräämään kiveä ruuvin hattuun.

Jos ikenet tulehtuu siitä hammaskivestä ja ne ientaskut pääsee syveneen, niin se se vasta onkin lystiä, kun niitä hammaskiviä rapsutellaan veks tulehtuneista ikenistä / ientaskuista. Notta kivuttominta ois pitää ne legonsa kunnossa ja käydä putsauttaan hammaskivetkin säännöllisesti, niin pääsis vähimmällä epämukavuudella. Itelläkin tuli korona-aikaan paussia, mutta nyt oon taas saanu käytyä suht säntillisesti.

Kuinka tympeetä hommaa se on, kun semmoinen survotaan paikoilleen. Takahampaan paikattu purupinta on tehty hullun malliseksi ja ketuttaa.
Ei yhtään mitään. Puudutus, poraus, ruuvaus ja parannellaan. Ite "hammasosa", kruunu lienee tekninen termi, tehdään sitten myöhemmin. Kuolleen hampaan poistaminen ällötti enemmän kuin sen implantin laitto..

Toki jos paikka on hassun mallinen niin paikkaa voi käydä hiotuttamassa? Ainakin ite monesti käyny jos erehtynyt puudutuksen hyväksymään paikkausta varten (ei tunne liian korkeaa paikkaa).

Ei yhtään mitään. Puudutus, poraus, ruuvaus ja parannellaan. Ite "hammasosa", kruunu lienee tekninen termi, tehdään sitten myöhemmin. Kuolleen hampaan poistaminen ällötti enemmän kuin sen implantin laitto..

Toki jos paikka on hassun mallinen niin paikkaa voi käydä hiotuttamassa? Ainakin ite monesti käyny jos erehtynyt puudutuksen hyväksymään paikkausta varten (ei tunne liian korkeaa paikkaa).
Paljon oli hintaa?

Back
Ylös Bottom