Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Lämmittää vitusti nuo veronkevennykset, kun varmaan suunnilleen jokaisen yhtään isompaa asuntolainaa maksavan lainanhoitokulut on noussu saman verran kuussa, kuin mitä tuo veronkevennys on vuodessa. Vaikkei olis edes lainaa, niin muut kulut jo noussu sen verran, että ihan se ja sama tuollaiset veronkevennykset.

Ja tuo on kyllä niin vitun tyhmä idea monessa suhteessa tuo ekan saikkupäivän palkattomuus, ettei mitään rajaa, mutta työnantajathan tuolle naureskelee. Onneks IT-ala ylipäänsä vähän ehkä edelläkävijä näissä jaksamisjutuissa ja työntekijän tukemisissa, ettei nyt varmaan toimialaan juuri kohdistu, vaikka sattus olemaan jotain järjestäytymättömiä tekijöitä. Mutta kaikki pienipalkkaiset, järjestäytymättömät ja ylipäänsä heikommassa asemassa olevat tuosta (taas kerran) eniten siipeensä saa.

Katellu rugbyvideoita tässä aamukahvin kans, ose hienon näköstä ku miehet juoksee täysiä toisiaan päin.
Niin. Ku järki loppuu, niin voimankäyttö lisääntyy... Nähty myös työelämässä.

On myös joukkueurheilulajeja, joissa fiksumpi harhauttaa ja menee ohi.
Ois elämäni eka liikuntaharrastus joka ei oo yksilösuorittamista.
Aina kannattaa kokeilla, vaihtelu virkistää ja porukassa voi olla kivaa.

Oon kyllä ihan hallituksen kans samoilla linjoilla monessa asiassa, mutta tuo palkaton saikkupäivä saattaa olla kallis paikka säästää jos suorittava porras alkaa tulla kipeenä töihin tartuttamaan tauteja.
Onhan se ihan selvä asia, että se nostaa kynnystä jäädä himaan flunssaisena. Tai nostaa kynnystä levätä silloin, kun ei ole kunnolla työkykyinen.

Yksilötasolla saadaan sit pidempiä saikkuja, kun taudit lyö kunnolla päälle ja firmatasolla nähdään varmasti suht nopsaan, miten saikkupoissaolot käyttäytyy, jos jengi alkaa tulemaan kipeenä töihin tartuttamaan muita. Kaikki Pekan konepajat muutamalla työntekijällä ei näitä osaa välttämättä seurata, mutta isommissa taloissa kunnon HR-järjestelmineen nähdään kyllä nopsaan vaikutukset.

Ja tuo on kyllä niin vitun tyhmä idea monessa suhteessa tuo ekan saikkupäivän palkattomuus

allekirjoittaneelle ainakin aivan sama, koska: olen keskimäärin joka kolmas vuosi saurauslomalla ja aina kun olen niin olen noin 3-4päivää

ei tunnu missään, maksetaanko yhdestä päivästä vai ei

Yours

kunnossa å.

Capture.webp

Oon kyllä ihan hallituksen kans samoilla linjoilla monessa asiassa, mutta tuo palkaton saikkupäivä saattaa olla kallis paikka säästää jos suorittava porras alkaa tulla kipeenä töihin tartuttamaan tauteja.
Tai sitte
allekirjoittaneelle ainakin aivan sama, koska: olen keskimäärin joka kolmas vuosi saurauslomalla ja aina kun olen niin olen noin 3-4päivää

ei tunnu missään, maksetaanko yhdestä päivästä vai ei
Ne jotka on oikeasti kipeinä jää sillonki kotiin, mutta nää joka toinen maanantai yhen päivän sairastelevat joutuu vääntäytymään töihin.

Työtehoon sinä päivänä en ota kantaa, mutta eipähän ainakaan saa krapulapäivän palkkaa sohvalle.

T: nimim. "silloin aikoinaan ysärillä" tuumattiin torstaiaamuna, jos oli sattunu olemaan keskiviikkona iltavapaa (harvemmin oli (koska oltiin viikot maastossa)) "itseaiheutettu pahoinvointi ei oikeuta palvelushelpotuksiin". #rajasissi

25k per neliömetri.

Oisko kaken pitänyt tehdä joku kilpaileva tarjous.

No vittu remontin hinta on 1000e/neliö. Niin miltsi neljäsataa max tuon remppa.
Iphonekin valmistaminen maksaa 200e, ei enempää saa maksaa laite, välistä vedetään.

Poistetaan suunnittelu, kaikki valkokypärjäiset ja sijaiskämpät. Kyä tekijämiehet tekee.

Ei maar. Jos olis eka valtion hanke joka pysyis budjetissa. Vai onko niin että tuonkin loppuhinta on sata miltsiä.

Ne jotka on oikeasti kipeinä

aivan, ja jos oikeasti on kipeä niin harvemmin yksi päivä piisaa sairasteluun niin siinä luulisi että harvemmalla on rahallinen tiukkuus sitä luokkaa, että se yhden päivän palkka pois kuukausipalkasta on niin ratkaisevassa tekijässä

voi tietysti joillain ollakkin

Back
Ylös Bottom