Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

kertokaa jos keksitte jotain

Minä ainakin tällähetkellä onely tuhlaan elämääni, en elä sitä
päivät,viikot,kuukaudet,vuodet,kuluu,mitään,ei,tapahdu
En keksi.

Wombutin tekstiin viitaten, joo, matkailu on mistä haaveilen ja teen aktiivisesti, mutta kun sitä ei pysty tekemään jatkuvasti niin väliajat on vain odottelua. Eilen töistä kotiin klo 15 tienoolla, sitten aktiivista seinän tuijottamista 4h, läskien vatkaamista cross trainerilla 30 min ja nukkumaan klo 20, koska ei ollut muutakaan tekemistä. Tänään odotettavissa about sama ohjelma. Huomenna pitää ehkä käydä maitokaupassa kääntymässä...jos ei ala villiksi ja käy jo tänään.

Ladut olisivat hyvässä kunnossa latukameran perusteella. Vähän viileätä vain. No laitetaan kovempaa pitovoidetta ja lämpimät kalsarit. Etteivät kruununjalokivet pääse kylmettymään. Mistähän palvelevasta latukahvilasta ne munkkikahvit saisi näin arkena.

Viimeksi muokattu:
Leikittelen välillä ajatuksella, jossa olisin valinnut elämässäni eri polkuja ja valintoja, olisiko niillä vaikutusta. Varmasti olisi vaikkakin marginaalisia, mutta olisiko elämä parempaa sitä ei voi edes tietää. Ihmisenä olisin kuitenkin aivan sama, riippumatta valinnoista. Elämässä näkisin, että tärkeintä on oppia elämään itsensä kanssa sellaisena kun on. Ujossa ihmisessä on aina ujon piirteitä, vaikka oppisikin elämään ujoutensa kanssa.

Tylsyyskin on osa elämää, ei sitä pidä mielestäni väkisin turruttaa pois. Sen kanssa pitää oppia elämään, sitä on elämässä siitä huolimatta kuinka täyteen kalenterisi buukkaat tai kuinka paljon reissaat ympäri maailmaa.

Jokohan VIX (pelkokerroin) taittaisi alas. Loppuisi tuo tukkapölly kursseissa. Hyviä ostopaikkoja silti käsillä monessakin lapussa. Ja pian alkaa osingot rullata.

Mestoilla

IMG_8238.webp

Tylsyyskin on osa elämää, ei sitä pidä mielestäni väkisin turruttaa pois. Sen kanssa pitää oppia elämään, sitä on elämässä siitä huolimatta kuinka täyteen kalenterisi buukkaat tai kuinka paljon reissaat ympäri maailmaa.
Katselin joskus jonkun viisaan miehen tutkimuksia tylsyydestä ja ilmeisesti meidän rodun kyky tylsistyä on ollut yksi isoimpia syitä meidän kehittymiselle, innovaatioille ja työkalujen evoluutiolle. Ilman tylsyyttä oltaisiin kuulema niin tyytyväisiä että ei saataisi mitään aikaan.

Eikös se nyt jokin vanha pakkis/bodaus termikin ollut että tyytyväisyys tappaa kehityksen tjs

Katselin joskus jonkun viisaan miehen tutkimuksia tylsyydestä ja ilmeisesti meidän rodun kyky tylsistyä on ollut yksi isoimpia syitä meidän kehittymiselle, innovaatioille ja työkalujen evoluutiolle. Ilman tylsyyttä oltaisiin kuulema niin tyytyväisiä että ei saataisi mitään aikaan.

Eikös se nyt jokin vanha pakkis/bodaus termikin ollut että tyytyväisyys tappaa kehityksen tjs
Minä olen erittäin tyytyväinen elämääni! Tunnen todella harvoin tylsyyttä, todella harvoin. En silti sanoisi, että kehittymisen suhteen olisi pelkkää alamäkeä, viitaten jonkun viisaan miehen kommenttiin :) ; olen kiinnostunut asioista, haastan itseäni henkisesti ja fyysisesti ja nytkin, jos vain saan aikaiseksi ja jaksan, haluaisin opetella ompelemaan vaatteita.

Elämäni on hyvin yksinkertaista; teen töitä, ulkoilen ja treenaan koirieni kanssa, huolehdin parhaan kykyni mukaan omasta fyysisestä kunnostani, seuraan joitakin sarjoja, luen, teen ruokaa ja syön. Menen aikaisin nukkumaan ja herään aikaisin.
Arki on hyvin yksinkertaista ja varmaan ulkopuolisen silmin tylsääkin. Se on kuitenkin ihan minun näköistäni ja tekee minut onnelliseksi.
Esimerkiksi viikonloppuna sain tosi paljon iloa jäällä ulkoilusta koirieni kanssa ja siitä, että jääkaapissa oli hyvää ruokaa odottamassa ulkoilun jälkeen. Pienet asiat.

En oikein tiedä mitä arjessa pitäisi "tapahtua." Minusta tuntuu, että jos arjessa "tapahtuisi" jotain normaalista poikkeavaa ja isoa, se olisi joko lottovoitto tai sitten oman tai jonkun läheisen sairastuminen/onnettomuus tms. Jälkimmäiset on lottovoittoa todennäköisemmät, joten olen hyvin tyytyväinen hiljaiseen, rauhalliseen ja yksinkertaiseen arkeeni.

En oikein tiedä mitä arjessa pitäisi "tapahtua." Minusta tuntuu, että jos arjessa "tapahtuisi" jotain normaalista poikkeavaa ja isoa, se olisi joko lottovoitto tai sitten oman tai jonkun läheisen sairastuminen/onnettomuus tms. Jälkimmäiset on lottovoittoa todennäköisemmät, joten olen hyvin tyytyväinen hiljaiseen, rauhalliseen ja yksinkertaiseen arkeeni.
Lottovoitto ois kyllä eräänlainen tragedia, siinä menis tietyllä tavalla pohja elämästä kertaheitolla. Johonkin se pitäis kyllä hassata että saa jatkaa kuten on tottunu.

Vähemmänhän vois toki työtä tehdä nykyäänkin, pitäis vaan olla jälleen kerran jotain, jolla vapautuneen ajan täyttäisi. Harvassa työssä tuollaista mahdollisuutta kai on, vaikka taloudellinen tilanne sen sallisikin.

Minä olen erittäin tyytyväinen elämääni! Tunnen todella harvoin tylsyyttä, todella harvoin. En silti sanoisi, että kehittymisen suhteen olisi pelkkää alamäkeä, viitaten jonkun viisaan miehen kommenttiin :) ; olen kiinnostunut asioista, haastan itseäni henkisesti ja fyysisesti ja nytkin, jos vain saan aikaiseksi ja jaksan, haluaisin opetella ompelemaan vaatteita.

Elämäni on hyvin yksinkertaista; teen töitä, ulkoilen ja treenaan koirieni kanssa, huolehdin parhaan kykyni mukaan omasta fyysisestä kunnostani, seuraan joitakin sarjoja, luen, teen ruokaa ja syön. Menen aikaisin nukkumaan ja herään aikaisin.
Arki on hyvin yksinkertaista ja varmaan ulkopuolisen silmin tylsääkin. Se on kuitenkin ihan minun näköistäni ja tekee minut onnelliseksi.
Esimerkiksi viikonloppuna sain tosi paljon iloa jäällä ulkoilusta koirieni kanssa ja siitä, että jääkaapissa oli hyvää ruokaa odottamassa ulkoilun jälkeen. Pienet asiat.

Tommosta mullakin. Oon äärimmäisen tyytyväinen enkä tunne tylsyyttä ikinä. Todella mukavaa mennä illalla nukkumaan ja todeta että oli hyvä päivä ja vielä mukavempaa herätä aamulla kun on uus kiva päivä edessä.

Ja aivan simppeliä elo. Samat rutiinit, sama aamupala, töitä, lasten kanssa oloa, lasten treenejä, omia treenejä. Kaikki kehittyy lapset ja itte. Joka päivä tulee onnistumisia. En vois onnellisempi olla. Varmaan voi jonkun muun mielestä olla tylsää. Pari ulkomaanreissua vuoteen. Ja toki pillun panemista joka toinen vko

Tommosta mullakin. Oon äärimmäisen tyytyväinen enkä tunne tylsyyttä ikinä. Todella mukavaa mennä illalla nukkumaan ja todeta että oli hyvä päivä ja vielä mukavempaa herätä aamulla kun on uus kiva päivä edessä.

Ja aivan simppeliä elo. Samat rutiinit, sama aamupala, töitä, lasten kanssa oloa, lasten treenejä, omia treenejä. Kaikki kehittyy lapset ja itte. Joka päivä tulee onnistumisia. En vois onnellisempi olla. Varmaan voi jonkun muun mielestä olla tylsää. Pari ulkomaanreissua vuoteen. Ja toki pillun panemista joka toinen vko
Sama itsellä. Töitä (joissa ihan riittävästi haastetta) bodausta lähes joka päivä, nyt aloittelen taas maalaustaiteilun uudelleen ja joka toinen viikonloppu lapset ja joka toinen heikkomielinen kikattelee hauiksessa. En vain tiedä edes mitä sitä muuta tarvitsisi. Ehkä joku kiva lomamatka vaikka, mutta en jaksa edes sellaisesta haaveilla kun kotona on ihan tarpeeksi kaikkea.

Ottaisitko ennemmin lottovoiton, vai omalla työllä ja sijoitusosaamista käyttämällä, pikkuhiljaa, ajan saatossa rakennetun samankokoisen osakesalkun?

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Tottakai lottovoiton ottaa kaikki. Sijoittaa sen ja nauttii hedelmästä. Saati että 40 vuotta sijoittaa määrätietoisesti ja sen jälkeen kuolee pois.
Kuka osaa/uskaltaa tehdä päätöksen missä kohtaa alkaa syödä ajansaatossa rakennettua osakesalkkua? Vai jääkö päälle että jos vielä sijoittaa osingot niin sitten tulee vielä enemmän osinkoa. Koska ei sijoitussalkulla ole mitää virkaa ellet kuluta sieltä tulevia tuottoja. Muuten ne on ykköstä ja nollaa netissä. Ei pyyhi edes persettään niillä.

Harmi vaan ku lottovoitto on niin helvetin epätödennäköinen. Ei kannata sen varaan pelata vaa mieluusti siinä sivussa omalla työllä ja sijoitusosaamisella kerää sitä salkkua.

Ottaisitko ennemmin lottovoiton, vai omalla työllä ja sijoitusosaamista käyttämällä, pikkuhiljaa, ajan saatossa rakennetun samankokoisen osakesalkun?
Tietysti nauttisin enemmän omasta itse kerrytetystä osakesalkusta ja varallisuudesta, nautin tälläkin hetkellä jonkin verran. :) Vaikkei toki varallisuus lottovoiton luokkaa olekaan mutta talous on hyvin kunnossa. Tieysti sitä nauttii enemmän omista aikaansaannoksista mutten silti kieltäytyisi lottovoitostakaan (kuka kieltäytyisi :LOL:)

Back
Ylös Bottom