Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tänään repeytyi toisen jalan pikkuvarpaan kynnestä puolet pois 🤷‍♀️ Taas verta ja särkyä.
Olin huolellisesti leikannut ja jopa viilannut kaikki kynnet. Ilmeisesti pitää jo etukäteen teipata kaikki varpulit.
missä yhteydessä? olitko tatamilla vai seinäkiip... eiku siel on tossut

missä yhteydessä? olitko tatamilla vai seinäkiip... eiku siel on tossut
Tatamilla. Vanhalla sellaisella. Treenasin sillä samalla jo vuonna 1989... osa paloista kyllä vaihdettu, mutta palojen välissä on korkeuseroja ja ihan rakoja. Johonkin sellaisen varvas osui liikkeessä ja kynsi oli taas se heikompi kohta ☹

Opettajalta tuli kehuja "alkaa näkyä että selvästi olet harjoitellut paljon". Kiva kuulla, kun taitaa olla kahdentoista vuoden tauko välissä ja olen käynyt siellä nyt kahdesti viikossa kuukauden aikana. Selkäkipuisen viisikymppisen sylverön tekniikka on toki jäykkää ja kömpelöä siihen entiseen verrattuna, mutta kuitenkin 😃

Onhan tässä kahdeksan ehjää varvasta vielä!

pahimmillaan perinnöksi korkeasaarelle.

Miten niin pahimmillaan? Jos itse uhkaan kupsahtaa ilman läheisiä ja vähän säästöjä taskussa, kuten hyvin voi käydä, niin vitun varmasti testamenttaan ne jollekin eläinten turvakodille käytettäväksi hylättyjen vuohien hyväksi ennemmin kuin ihmisille.
Oman harmaan elämäni keskellä kävin esimerkiksi viime kesänä YKSIN vaeltamassa Japanissa, ei tarvinut puhua kenenkään kanssa, mutta puhuin aina kun mahdollista. Mutta joo, tiedän että se oli oma unelmani, ei sinun, mutta eikö siis sisältäsi löydy _mitään_ haaveita tai toiveita muuta kuin että Dimmu Borgir tulisi esiintymään siihen juottolaan ja saisit yksin istua juomassa kaljaa Dannyn kanssa toisianne tuijottaessa?

Noin muuten uskon ymmärtäväni vokotia sen verran, että vituttaa lukea näitä juttuja (ei Wombut henk. koht. sinua vastaan, vaikka nyt tähän viestiin tartuinkin liian monien samanlaisten joukosta).

Kai sinä nyt itse ymmärrät, että sinulla on elämässä perusasiat hyvin ja tuo matka ja vastaavat asiat ovat silloin vain kirsikoita kakun päälle? Ilman sitä elämän perustasapainoa niiden tuoma ilo olisi paljon pienempi ja hetkellisempi.

Ja eiköhän se selväksi ole tullut, että kyllä vokotilla unelmia ja toiveita elämältä on, mutta jossain välissä on tullut piste, jossa niiden perässä juokseminen tuntuu jo pelkältä virvatulien jahtaamiselta, vaikka ne ovat yleisellä mittapuulla hyvin pieniä ja kohtuullisia, kuten joku ihminen rinnalla joka välittäisi ja ymmärtäisi.

Yksi valtava, pahaa oloa nyky-yhteiskunnassa luova tekijä on juuri se instagramin ja motivaatiopaskan luoma harhakuva, että kuka vain voi olla mitä vain ja kaikki tavoitteet voi saavuttaa, kun vain taistelee niiden eteen. Ja jos ei saavuta, niin on häviäjä ja on syytäkin kokea itsensä häviäjäksi. Paskan vitut. Elämä ei ole valintoja. Todennäköisyyksiin voi joskus vaikuttaa, mutta niihinkin rajallisesti. Maailma oli parempi paikka kun ymmärrettiin, että ihmisellä on lähtökohtansa, rajoitteensa ja kohtalonsa, joiden varassa se elämä rullaa ja se on ennemmin poikkeus kuin sääntö, jos joku niistä pystyy isommin repimään itsensä irti ja vapaaksi.

Säännöllisestihän vokotkin mainitsee esim. istuneensa samaan pöytään naisporukan kanssa, yrittäneensä avata juttua kiinnostavan ihmisen kanssa jne., mutta nillitäjät täällä sivuuttavat sen aina sataprosenttisesti, koska se ei mene tuohon narratiiviin että tosissaan yrittäminen johtaa aina onnistumiseen. Ja jos joku oikeasti ajattelee, että luonnostaan yltiöujo ja hiljainen ihminen muuttuu muuksi vain vähän opettelemalla ja rohkaistumalla, ymmärtää elämästä ja ihmisistä aivan surkean vähän.

Muuta nyt vaikka aluksi sinne amerikkaan katsomaan josko Iida Tikkaa kiinostaa, sillä ilman sitä, et saa varmaa vastausta.

MOT, että mieti nyt itse kannattiko tuota kirjoittaa, jos ei ole tarkoitus kuin viisastella.

Opettajalta tuli kehuja "alkaa näkyä että selvästi olet harjoitellut paljon". Kiva kuulla
Mietin omasta elämästä jotain vastinetta että mistähän sitä tietäisi onko selvästi harjoitellut paljon, mutta sitten muistin että tuossa käsivarressa roikkui naiseksi identifioituva joka kikatteli heikkomielisenä kun hauis. Kaipa se lasketaan.

Milloinkahan saadaan Puolustusvoimilta virka-apupyyntö? Kai meillä on kunnossa olevaa ilmatorjunta-aseistusta?

Pääsee taas pitkästä aikaa:
20240205_215135.webp

Kai sinä nyt itse ymmärrät, että sinulla on elämässä perusasiat hyvin ja tuo matka ja vastaavat asiat ovat silloin vain kirsikoita kakun päälle? Ilman sitä elämän perustasapainoa niiden tuoma ilo olisi paljon pienempi ja hetkellisempi.
Hyvin kirjoitettu ja kannatan sanomaasi, mutta noin tarkennuksena, mitkä perusasiat vokotilla on vituillaan verrattuna @Wombut ? Molemmilla työt ja pinkkaa niin että voi toteuttaa itseään, asunto pään päällä, mahdollisuus treenata, mahdollisuus tehdä valintoja. Ainoa merkittävä ero on ihmissuhteissa, vokot ei saa haluamaansa naista kun taas wombut saa naista mutta elää haasteellisissa olosuhteissa sellaisen kanssa.

Käsittääkseni vokotilla oli pidempiaikainen seurustelusuhde, joten narratiivi täydellisestä naisettomuudesta ei ole todenperäinen

Sen yhden suhteenko pitäisi sitten koko loppuelämä pelastaa? Toki, kyllä minäkin ymmärrän että vokotin näkökannoissa elämään ja moniin asioihin voisi olla hienosäädön varaa, mutta niin olis varmaan jokaisella, itse käsi pystyyn ensimmäisenä nostaen. Ymmärrän oikein hyvin, että jos muutenkaan ei ole sosiaalinen ihminen eikä juuri kavereita ympärillä, niin parisuhde ja yksi ihminen osana elämää ja arkea voi olla hyvän elämänlaadun kannalta aivan oleellinen tekijä. Itselleni ainakin on.

Mietin omasta elämästä jotain vastinetta että mistähän sitä tietäisi onko selvästi harjoitellut paljon, mutta sitten muistin että tuossa käsivarressa roikkui naiseksi identifioituva joka kikatteli heikkomielisenä kun hauis. Kaipa se lasketaan.
Tässä hiljalleen oon alkanu haikailla että ois kiva kun ois treenannu itelleen jonkun taidon eikä vaan ulkonäköä tai (hyvin mitättömän määrän) voimaa. Ei kai oo vaan sitten kiinnostanu tarpeeks.

Sen yhden suhteenko pitäisi sitten koko loppuelämä pelastaa? Toki, kyllä minäkin ymmärrän että vokotin näkökannoissa elämään ja moniin asioihin voisi olla hienosäädön varaa, mutta niin olis varmaan jokaisella, itse käsi pystyyn ensimmäisenä nostaen. Ymmärrän oikein hyvin, että jos muutenkaan ei ole sosiaalinen ihminen eikä juuri kavereita ympärillä, niin parisuhde ja yksi ihminen osana elämää ja arkea voi olla hyvän elämänlaadun kannalta aivan oleellinen tekijä. Itselleni ainakin on.
Entäs jos ei ole valmis tekemään näitä hienosäätöjä ja jatkaa pään hakkaamista seinään toistamalla samat asiat aina vaan uudelleen vuosi toisensa perään? Onko se edelleen jonkun muun vika? En minäkään enää lähes viisikymppisenä setämiehenä saa parikymppisiä "kuumiksia" ilman isompaa (yleensä rahallista) panostusta. Täytyy laskea rimaa tai sitten olla yksin. Ei se itsesäälissä rypeminen mitään muuta, vaikka sitä tekisi tuhansien viestien edestä.

Noin muuten uskon ymmärtäväni vokotia sen verran, että vituttaa lukea näitä juttuja (ei Wombut henk. koht. sinua vastaan, vaikka nyt tähän viestiin tartuinkin liian monien samanlaisten joukosta).

Mielestäni koitin vastata rakentavasti kysymykseen mihin ei kai kukaan muu ei enää edes jaksa vastailla. Mä uskon että kyseinen henkilö ei aidosti nauti nykyisestä tilanteestaan / elämästään, tai näin ainakin noin 300 valitusta vuodessa antaa ymmärtää. Koitin myös tuoda eroja esiin että se mikä oli mun juttu, ei ole hänen, ja pointti että jos oikeasti tuntuu että kävelee täällä maapallolla zombiena, niin asialle, ilman psykologin papereita, kannattaa tehdä jotain. Nyt kun kyseessä kuitenkin tilanne että alakulo paistaa läpi niin monesta viestistä. Oma elämäni on kaukana täydellisyydestä mutta kannan harteillani sen mitä pystyn. Ja jos olisi jokin muu elämäntilanne, sanotaan vaikka että olisin sinkku, lapseton ja rahaa olisi sekä terveys... En tiedä, saattaisin keksiä vaikka mitä ihmeteltävää tällä pallolla. Tiedän myös miten perustavanlaatuista on tarve läheisyydelle, etenkin kun monesti itselläni kumppani muodostuu myös ns. parhaaksi kaveriksi, ainakin uskotuksi jonka kanssa on ylivoimaisen paljon enemmän yhteyksissä kuin muihin kavereihin yhteensä, ja selkeänä on muistot sinkkuudesta kun ei vain ollut sellaista henkilöä jonka kanssa purkaa ajatuksia. Minä ainakin tsemppaan jokaista kertaa kun kys. herra polkaisee lähibaariin, että josko tänään olisi se ilta, ja peukutan aina kun hän herää vieraasta pedistä. Mutta jatkuva surkuttelu ei nähdäkseni ole ainakaan vielä tuonut tullessaan mitään hyvää ja voin toki jatkossa jättää ne omaan arvoonsa.

Korkeasaari itseasiassa ON mahtava idea pistää perintöä, mikä vaan paitsi jättää kaikki valtiolle. Pointtini oli lähinnä se että joillakin on pakonomainen tarve "turvata tulevaisuutensa" ja katse on niin pitkälle eteenpäin että unohtaa elää tätä päivää. Rauhaa ja rakkautta kaikille.

kertokaa jos keksitte jotain

Minä ainakin tällähetkellä onely tuhlaan elämääni, en elä sitä
päivät,viikot,kuukaudet,vuodet,kuluu,mitään,ei,tapahdu
https://www.randomready.com/random-country-generator/

Joskus tainnut aiemminkin tyrkyttää ajatusta, tuolta vaikkapa ensimmäinen mikä vastaan tulee, viikoksi sinne jurottamaan kuppilaan itsekseen ja miettimään maistuuko mikään yhtään erilaiselta. Ulkomaailmassa monesti itse huomannut sen, että eivät meinaa antaa olla itsekseen vaikka miten yrittäisi, kun ovat jotenkin seurallisemmasta puusta veistettyjä.

Ja eiköhän se selväksi ole tullut, että kyllä vokotilla unelmia ja toiveita elämältä on, mutta jossain välissä on tullut piste, jossa niiden perässä juokseminen tuntuu jo pelkältä virvatulien jahtaamiselta, vaikka ne ovat yleisellä mittapuulla hyvin pieniä ja kohtuullisia, kuten joku ihminen rinnalla joka välittäisi ja ymmärtäisi.

Yksi valtava, pahaa oloa nyky-yhteiskunnassa luova tekijä on juuri se instagramin ja motivaatiopaskan luoma harhakuva, että kuka vain voi olla mitä vain ja kaikki tavoitteet voi saavuttaa, kun vain taistelee niiden eteen. Ja jos ei saavuta, niin on häviäjä ja on syytäkin kokea itsensä häviäjäksi. Paskan vitut. Elämä ei ole valintoja. Todennäköisyyksiin voi joskus vaikuttaa, mutta niihinkin rajallisesti. Maailma oli parempi paikka kun ymmärrettiin, että ihmisellä on lähtökohtansa, rajoitteensa ja kohtalonsa, joiden varassa se elämä rullaa ja se on ennemmin poikkeus kuin sääntö, jos joku niistä pystyy isommin repimään itsensä irti ja vapaaksi.

Säännöllisestihän vokotkin mainitsee esim. istuneensa samaan pöytään naisporukan kanssa, yrittäneensä avata juttua kiinnostavan ihmisen kanssa jne., mutta nillitäjät täällä sivuuttavat sen aina sataprosenttisesti, koska se ei mene tuohon narratiiviin että tosissaan yrittäminen johtaa aina onnistumiseen. Ja jos joku oikeasti ajattelee, että luonnostaan yltiöujo ja hiljainen ihminen muuttuu muuksi vain vähän opettelemalla ja rohkaistumalla, ymmärtää elämästä ja ihmisistä aivan surkean vähän.
Luulin ihan hypänneeni johonkin ihan väärään ketjuun kun täällähän on ihan asiaa.

Mikähän tää mahan päältä pompautus -liike on? ja paljon tohtorin enkkasarja?

Eikö tuo joku olankohautusta muistuttava nytkyminen olo? Ennätyssarja tangolla lienee 100-110 x 10-12.
7 vko kun pötköttelee, siin välissä konepellin avaus pienten haasteiden kanssa, niin tuo liikkeelle lähtö on yllättävän huteraa.

Ei tuo siis ole kuin alun apuri.

Sitten joskus se reiden laajennus/ohitus.
No on, on. Olen nähnyt sen muutaman kerran, vaikken suoraan pumppuhommissa, mutta kyllä siinä haasteita riittää niilläki joilla on ollu esim molemmat kintut paskana...yhtäaikaa.

Paljonkos ne abit oli? :barefoot:

Back
Ylös Bottom