Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin patteriautoissa tämä lisävaruste vasta olisikin tarpeellinen näillä pakkasilla ja siis nimenomaan lisävarusteena auton oman järjestelmän lisäksi.

jaha, täälähän olikin asiasta jo keskusteltu, asiallisesti

IMG_20240120_125717.webp
Yllättävän paljon oli porukkaa odottamassa uimahallin avautumista.
Puijontorni piilossa.

Jos vielä polttomoottoriauto tulee, niin sait taatusti ylipuhuttua.
No ei ole kallis hommata nykyisenkään...jos siis on joku sisätilalämppäri/lohko johdotus valmiina..
mitä mm. täälä keskusteluja seuranneena niin tuntuisi olla patteriatuossa vielä oleellisempi lisävarste

pikkuakun lämmitys siis ja lataus
Kieltämättä laski vähän (paljon) mielenkiintoa patteriautoa kohtaan..sama heikko lenkki kuin oikeissa autoissa.

Martti "Huuhaa" Innasen ihailijoiden iloksi oli hesarin 50 vuotta sitten palstalla seuraava lukijan mielipidekirjoitus.

Pula ja saaste pois – Suomi autottomaksi​

NK. vasemmistoradikaalit ovat viime vuosina tietyissä ”kommunikaatiovälineissä” antaneet ymmärtää, että tämä maa on Neuvostoliittoon verrattuna niin henkisesti kuin taloudellisesti aivan pilipali-hommaa. Niinpä näin energiapulan aikana rohkenen mitä kunnioittavimmin julkituoda koko Suomen kansalle seuraavaa:
Itäisessä naapurimaassa asuu siis onnellinen kansa, vailla työttömyyttä, ilman kapitalistisen riistoyhteiskunnan henkistä, julmaa stressiä. – –

Meikäläinen, joka on hirveän tyhmä mies ja aivan umpitollo, kysyy usein hiljaa ihmeissään itseltään: Miksi pienessä Suomessa on suhteellisesti paljon, paljon enemmän autoja kuin itäisessä naapurissa?
Tuulilasin tämän vuoden ensimmäisessä numerossa toimittaja Hannu Karpo, neljän auton omistaja, haluaa hävittää henkilöautot ruuhka-Suomesta. Oikein, kerrankin taitetaan peistä oikean asian puolesta! Allekirjoittanut haluaisi viedä tuon jalon aatteen vieläkin pitemmälle.

Pienellä radikaalilla toimenpiteellä voisimme helpottaa huomattavasti energiapulaa ja saastekysymystä. Siispä säädettäköön laki, joka velvoittaa kaikki maamme yksityisautot luovutettaviksi Neuvostoliiton kansalaisten käyttöön. Noin niinkuin hyvän naapurisovun kohentamiseksi.
Ja mielestäni meillä kapitalistisen riistoyhteiskunnan edustajilla ei ole minkäänlaista eettistä oikeutta henkilöauton hallussapitoon ja sen käyttöön. Me emme ole onnellinen kansa, mutta Neuvostoliitto on.

Martti ”Huuhaa” Innanen, estraditaiteilija.

No ei ole kallis hommata nykyisenkään.
Ei kai se hinta ole se kynnyskysymys. Vaan vaiva lähteä viemään korjaamolle ja itse olla katsomassa, mitä joku työharjoittelija turaa ja särkee. Oulussa toki on ainakin 1kpl autosähkäreitä, joka sen tekisi kunnolla heti eka kerralla.
Yllättäen muutama kk jonoa tälle pajalle.
Sama mies joka asensi uuden webaston.
Ei kyllä ole mitään sähköasennuksia valmiina autossa tällähetkellä.

Nyt tuli mokattua todella pahasti. Reilu 2 viikkoa sitten irtisanouduin vakituisesta työstäni pitkään jatkuneen työpaikkakiusaamisen/epäasiallisen kohtelun vuoksi. Kiusaajana siis esihenkilöni. Huutamista, nöyryyttämistä julkisesti, mitätöintiä, alistamista jne.

Olin työhaastattelussa muutama päivä sitten ja haastiksessa kerroin työsuhteeni päättyvän pian. Kysyivät että oliko tarve vähentää väkeä, ja hätäpäissäni vastasin, että kyllä on tarve vähentää ja muutosneuvottelut olleet. Menin paniikkiin, enkä kertonut oikeaa syytä lähdölleni. Tuolla edellisessä paikassa kyllä oli työtilanne heikentynyt ja todennäköisesti oli tarve vähentää, mutta silti tuo oli vale. Soittivat torstaina, että mua oltaisiin valitsemassa tuohon työhön ja että soittavat ensin suosittelijat läpi.

Nyt sitten kamala tilanne kun menin tuon valheen päästämään. Jos minut palkataan ja tuo tulee myöhemmin ilmi, on se käsittääkseni peruste työsuhteen purkamiselle. En tiedä, mitä tässä kohtaa pitäisi tehdä? Mikäli saan paikan, niin pitäisikö vaan kieltäytyä. Vai ilmoittaa suoraan, että olin epärehellinen haastattelussa ja antaa heidän tehdä päätös, että palkkaavatko (todennäköisesti ei).

Olen nyt kyllä tehnyt aivan käsittämättömän typerät temput. Ensinäkin tuo irtisanoutuminen tyhjän päälle taantumassa ja sitten tämä epärehellisyys työhaastiksessa. Aika kamala olo henkisesti tällä hetkellä.

Kuntoilusali suoritettu. Pienimuotoinen ahaa elämys tuli penkinpunnertamisesta notta se on nyt leviät otteet ohi wanhalta ja tehdään vaan kaposella. Kanittaa vastaan ja kiristää jänteitä paljon vähempi ja tuntuu tissilihaksessa vaan enempi.

Nyt tuli mokattua todella pahasti. Reilu 2 viikkoa sitten irtisanouduin vakituisesta työstäni pitkään jatkuneen työpaikkakiusaamisen/epäasiallisen kohtelun vuoksi. Kiusaajana siis esihenkilöni. Huutamista, nöyryyttämistä julkisesti, mitätöintiä, alistamista jne.

Olin työhaastattelussa muutama päivä sitten ja haastiksessa kerroin työsuhteeni päättyvän pian. Kysyivät että oliko tarve vähentää väkeä, ja hätäpäissäni vastasin, että kyllä on tarve vähentää ja muutosneuvottelut olleet. Menin paniikkiin, enkä kertonut oikeaa syytä lähdölleni. Tuolla edellisessä paikassa kyllä oli työtilanne heikentynyt ja todennäköisesti oli tarve vähentää, mutta silti tuo oli vale. Soittivat torstaina, että mua oltaisiin valitsemassa tuohon työhön ja että soittavat ensin suosittelijat läpi.

Nyt sitten kamala tilanne kun menin tuon valheen päästämään. Jos minut palkataan ja tuo tulee myöhemmin ilmi, on se käsittääkseni peruste työsuhteen purkamiselle. En tiedä, mitä tässä kohtaa pitäisi tehdä? Mikäli saan paikan, niin pitäisikö vaan kieltäytyä. Vai ilmoittaa suoraan, että olin epärehellinen haastattelussa ja antaa heidän tehdä päätös, että palkkaavatko (todennäköisesti ei).

Olen nyt kyllä tehnyt aivan käsittämättömän typerät temput. Ensinäkin tuo irtisanoutuminen tyhjän päälle taantumassa ja sitten tämä epärehellisyys työhaastiksessa. Aika kamala olo henkisesti tällä hetkellä.
Mistä tuo nyt ilmi tulisi? Ei sua pistetä pihalle jos oot hyvä työntekijä. Puoli vuotta teet tosi tunnollisesti töitä ja koeajan jälkeen ei oo sitten enää väliä. Ei ne voi sun edelliseen paikkaan soittaa kun et oo antanut suosittelijaa sinne

Mistä tuo nyt ilmi tulisi? Ei sua pistetä pihalle jos oot hyvä työntekijä. Puoli vuotta teet tosi tunnollisesti töitä ja koeajan jälkeen ei oo sitten enää väliä. Ei ne voi sun edelliseen paikkaan soittaa kun et oo antanut suosittelijaa sinne
Annoin kyllä suosittelijan (kollegani) edelliseen paikkaan ja olivat jo hänelle soittaneet ja kyselleet minusta työntekijänä.

Niin, tuskin tuo mistään tulee ilmi jälkikäteen, mutta silti tulee tunne, että ansaitseeko työtä, jos on ollut epärehellinen.

Back
Ylös Bottom