Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mandatum pikkusalkku -5%, tän avasin että saa ostettua esim hongkongin pörssistä, no yhdellä kiinalaisella -35% vuosi...
Nordnet mediumsalkku isoin sijoitus AMD, koko salkku +46%
Nordean iso salkku missä suomalaiset osinko jumittajat ja onneksi MSFT +8%. Suomen IT stoksit, Talenom yms vetäny alas pahasti. Talenom ytd -32% ja salkussa miinusprossa vielä vähän yli tuon. 🤦‍♂️
Toivottavasti ens vuonna suomalaiset jumittajat palautuisivat ja tuottoa tulisi sieltä, en tiä uskaltaako jostain MSFT tai AMD odotella enää paljoja.
Oisko tuotto kaikkinensa vähän yli 10%? Jos ens vuonna pääsis samaan olen erittäin tyytyväinen.
Niin ja osinkotuloja tullu puhtaana käteen n. 2% salkkujen kokonaisarvosta.

Just hyvä. Ihan jännittää milloin tuohon uuteen luuriin joku soittaa ensimmäisen kerran, toivottavasti aikaisintaan helmikuussa.

kisa? kumman puhelin soi ensivuonna ensin tarjoaa kierroksen karhua huhtapupissa (tosin Minä en ole läsnä, en ole niin social)

Luulen, että itelle vuoden ensimmäinen soittaja on vattenfall. Joka on tässä sinnikkäästi yrittänyt tavoitella. En oo kertaakaan vastannut.

Lankapuhelin olis kova hankinta toivoisin myös puhelinkoppien paluuta.

oletan että tuossa käppyrässä eio ole myytivoitot ja osingot mukana?

IMG_7853.webp

Luulen, että itelle vuoden ensimmäinen soittaja on vattenfall. Joka on tässä sinnikkäästi yrittänyt tavoitella. En oo kertaakaan vastannut.

Lankapuhelin olis kova hankinta toivoisin myös puhelinkoppien paluuta.
Myös esikammiodieselit takaisin, ei olisi talvella lämpeämisongelmia.

Ei puhettakaan, että kävisin palkkatöissä, jos tuollaisia tuottoja pystyisin pörssistä saamaan.
Oon ite laiska opiskelemaan mitään yritysanalyysejä ja tämä tuottotaso on todella tilapäinen, tähän vuoteen mahtuu kyllä myös melkoisia hutilaukauksia joihin menny tonnikaupalla rahaa. Salkku on riskiä täynnä ja äärimmäisen keskitetty.

Back
Ylös Bottom