Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En oo lääkäri, mutta tunnen asiakastietolakia jonkin verran (Laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä). Niin, olet siis käynyt yksityisellä palveluntuottajalla tavoitteena saada resepti jollekin lääkkeelle? Ne ovat omasta mielestäsi liian mietoja? Vai onko reseptin määräyksessä tapahtunut virhe? (nyt vähän vinoilen sinulle)

Ja nyt yrität saada uutta reseptiä samaan vaivaan? Ainakin uudessa asiakastietolaissa voit asettaa luovutuskiellon terveydenhuollon palvelunantajien välille (2.1.2024 alkaen laaja luovutuskielto), kai se on jotenkin tälläkin hetkellä mahdollista. Teen sen oletuksen, että nuo isot yksityiset terveyspalveluidentuottajat kuuluvat Kanta-palveluihin, joihin asiakas voi kohdistaa näitä luovutuskieltoja.

Jotenkin noin. Pääsinpähän pätemään. Vaikka en ees vastannut lol.
Miten tuo luovutustiedon kielto tehdään?
Meneekö se omakannan kautta, vai jotain muuta kautta?

Terveisiä.

Screenshot_20231229_110251_QuickPic.webp

havaitsen vakavan vaaranpaikan

Aliisa! keskustelu pysyy asiallisena!

Eilen kun kävin uimassa niin havahduin että minun ~100kg painossa ostetut uimahousut olivat löysät ainoastaan vyötäröltä, mutta muuttuivat melkein speedoiksi koska reidet pakottivat resorit nivusiin. Aamulla paino oli kaukana satasesta, mutta ennätyskorkealla ja vyötärö mittanauhan perusteella ennätysalhainen myös. Nainen kehui myös eräs aamu kun puin paitaa että pitää pian ostaa uusia t-paitoja kun kädet ei mahdu hihoihin pian. Kehitys kehittyy, näemmä.

Vielä vartti sitten mietin että pitäisikö tänään salivapaan mutta ei. Not there yet.

Neljäs päivä sairaana vankina neljän seinän sisällä ja mä alan seota. Tästä lähin kaikilla lapsilla on porttari mun syliin jos ne on nuhaneniä.

Tosin hyvä puoli on ruokahalun katoaminen, juhannuksen neljä päivää neljä kiloa antibiooteilla ei oo ikinä tullut takaisin, joten on tässä jokin hopeareunus.

Mulla on outo se et vaikka olisin isomminkin sairas, niin on silti nälkä koko ajan. Se on ihan perseestä mätiä himassa juurikin jumissa ja ainut tekeminen on syödä ja katsoa töllöä...

Koronan ja bronkiitin sairastaneena tässä marras-joulukuussa, niin sellaiset olotilat ettei ruokaa edes pystynyt miettimään. Se syötiin vain koska se oli polttoainetta toipumiselle. Kotona on onneksi aina tekemistä.

Back
Ylös Bottom