Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

DyoP65OX0AARlj5.jpg
En oo ihan varma, mutta oisko tää ollu vielä jossain legendaarisen Raatikellarin ovella.. :D klassikkoläppä kyllä.

muoks. tuolla kyseisessä istunu joskus nuorena poikana Tarmo Uusivirran ja Nykäsen kanssa samassa pöydässä.

En oo ihan varma, mutta oisko tää ollu vielä jossain legendaarisen Raatikellarin ovella.. :D klassikkoläppä kyllä.
Toinen klassikkoläppä oli kun Matti saapui ravintolan eteen mittariautolla ja nousi autosta pienessä laitamyötäisessä, joku huudahti "Matti, mistä oot tulossa?!"

Nykäsen vastaus kuului: "Calgarystä"

Sopivasti mitoitettu ilmanvaihto, lauteiden korkeus ja kiuas takaa huippulöylyt ❤️ Jonkinlaista salatiedettähän tuo saunan rakentaminen on ja lopputulos selviää vasta kun pääsee testaamaan.

Mulla on kotona ja mökillä samanlaiset Harvian kiukaat, ainoana erona se ettei kotona kiukaassa ole vesisäiliötä. Kotona on isompi sauna, mutta lämmittämisessä saa olla tosi tarkkana ettei mene yli. Ja siihen riittää jo se että lisää puita kaksi kalikkaa liikaa. Jos lämpömittarin neula kipuaa yli 70 asteen niin peli on menetetty. Saunassa on liian kuuma ja ilma on kuiva, riippumatta löylyn heittämisen määrästä.
Mökillä taas voi lämmittää saunan ihan mihin lämpöön haluaa, aina saa hyvät kosteat löylyt eikä ilma kuivu. Niihin löylyihin kelpaa kutsua viereen istumaan 🍑😉

Taloa en ole itse rakentanut, mökin olen. Tuurilla ne laivatkin jne 😅
Mä tapaan kastella vedellä lauteet ja seinää ja löylyt pysyy kosteina. En tiedä auttaako kastelu. Mutta tosiaan, lämpötila ei saa kivuta 70 asteen yläpuolelle

Koska tilanne on niin kriittinen, pitäisikö Sylvin ottaa vähän #lä#lääkkeeksi.

Onko tilanne todellakin näin paha😰 Itseasiassa jossakin on tilkka hunajaviskiä, koska joskus leivoin sillä maustettua kakkua ja pullon pohjalle jäi vielä.

Mulla oli tuota viime vuonna koronassa, aivan järkyttävä kurkkukipu ja tais viis päivää kestää 🤬
Olen syönyt neljä päivää maksimiannosta Panadolia ja Buranaa, mutta niillä ei ole mitään vaikutusta kurkkuun. Päänsärky kyllä helpottaa. Syön pakastemarjoja ja jääkaapissa viilennettyjä omenoita. Pitänee lähteä lähikauppaan ostamaan mehujäätelöä. Mitään ruokaa ei tee mieli, kun edelleen vähän oksettaa. Liekö sitten koronaa 😠

Ensi viikon treffit personal trainerin kanssa on parasta peruuttaa jo 🙁 Tuskin tästä kovin nopeasti mitään hengästyttävää pystyy tekemään. Iso harmi, kun oli niin hyvä putki salitreeniä, kehonhuoltoharjoitteita ja sauvakävelymarsseja päällä, koska tarkoituksena oli palata heti uudelta vuodelta tatamipuuhasteluun. Nyt sydän väpättää kuin lampaansaparo jo roskapussin kiikuttamisesta ulos ja hikeä pukkaa otsalle.

Harvinainen vapaapäivä kun on vain minä itse ja omat puuhat. Väijyt suoritettu ja tänään saa olla hetken itsekseen. Sehän tarkoittaa että se on levon kautta suoraa kyytiä seuraavaksi gymille.

Onko tilanne todellakin näin paha😰 Itseasiassa jossakin on tilkka hunajaviskiä, koska joskus leivoin sillä maustettua kakkua ja pullon pohjalle jäi vielä.

Olen syönyt neljä päivää maksimiannosta Panadolia ja Buranaa, mutta niillä ei ole mitään vaikutusta kurkkuun. Päänsärky kyllä helpottaa. Syön pakastemarjoja ja jääkaapissa viilennettyjä omenoita. Pitänee lähteä lähikauppaan ostamaan mehujäätelöä. Mitään ruokaa ei tee mieli, kun edelleen vähän oksettaa. Liekö sitten koronaa 😠

Ensi viikon treffit personal trainerin kanssa on parasta peruuttaa jo 🙁 Tuskin tästä kovin nopeasti mitään hengästyttävää pystyy tekemään. Iso harmi, kun oli niin hyvä putki salitreeniä, kehonhuoltoharjoitteita ja sauvakävelymarsseja päällä, koska tarkoituksena oli palata heti uudelta vuodelta tatamipuuhasteluun. Nyt sydän väpättää kuin lampaansaparo jo roskapussin kiikuttamisesta ulos ja hikeä pukkaa otsalle.

Viimeksi kun koronassa oli kurkku tosi kipeenä niin strepsils + zyx kombo toimi hyvin. Zyx varsinkin toimii hyvin ennen nukkumaanmenoa kun on puuduttava. Noita sai muistaakseni ottaa 3kpl päivässä.

Onko tilanne todellakin näin paha

Taulukko 23. Sotasaalista Ruokolahden motista vuonna 1941.

Ruoka-aine määrä (kg)

Leipää 6400
Hirssiryyniä 1300
Herne-, maissi-, tattari-ja ruisjauhoja 1800
Pakettisäilykkeitä 650
Ruista 350
Silliä 150
Vehnää 250
Perunoita 250
Ohraa 40
Tattariryyniä 600
Sinappijauhoa 10
Suolaa 2000
Rehujauhoja 150
Makaronia 300
Kauraa 350
Herneitä 400
Saippuaa 900

Merkitään pöytäkirjaan, muistin viimein hankkia kaksi (2) yksikköä 1664 Blanc olutta makutestiä varten.

En muistanut että hankin eilen kaksi (2) yksikköä Italian spider man t-paitoja Amerikan Yhdysvalloista, hyvä että pöytäkirjat löytyi täältä ja luottokorttidata Nuurdeasta. Mielstäni vaikuttaa edelleen ihan fiksulta ostokselta.🤔

Viimeksi kun koronassa oli kurkku tosi kipeenä niin strepsils + zyx kombo toimi hyvin. Zyx varsinkin toimii hyvin ennen nukkumaanmenoa kun on puuduttava. Noita sai muistaakseni ottaa 3kpl päivässä.
Pitääpä kokeilla. Huomenna raahauduttuva verikokeeseen niin käyn samalla apteekissa.

Enpä muista, olenko koskaan aiemmin talvella lipitellyt mehujäätä 🤔 Viilentää kurkun poltetta mukavasti ja kutittaa samalla korvakäytävissä 😃

Taulukko 23. Sotasaalista Ruokolahden motista vuonna 1941.

Ruoka-aine määrä (kg)

Leipää 6400
Hirssiryyniä 1300
Herne-, maissi-, tattari-ja ruisjauhoja 1800
Pakettisäilykkeitä 650
Ruista 350
Silliä 150
Vehnää 250
Perunoita 250
Ohraa 40
Tattariryyniä 600
Sinappijauhoa 10
Suolaa 2000
Rehujauhoja 150
Makaronia 300
Kauraa 350
Herneitä 400
Saippuaa 900

Onko vodka juotu pois ennen kirjaamista?

Lähettäisin vauhti vitosta, mutta ei varmaan ehdi perille ajoissa. Itse nappasin jonkun sortin kylmettymisen alkukuusta ja kurkku oli aikas kipeä. Paikallisesta puodista sai vauhti vitosta ostettua kun valkotakkinen kävi kuittaamassa lätkällään kassakoneen, totesivat että olen 18vee (voi kun vielä olisikin) ja kun kuittasin että käytän omalla vastuulla. Ihan hyvin toimi. Kodeiinia ja jotain muuta taisi sisältää. (y)
20231202_171154.webp

Back
Ylös Bottom