Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kertokaapas ammattilaiset mitkä ois hyvät pertsan sukset? Onko Karhun NoWax Skin ok vai meneekö hermot?
Ite puljaan vähät pertsanhiihtoni vielä perinteisillä (heh) voideltavilla suksilla.
Menee hermot.

meneekö hermot?
Rossignolilla oli ärjyt karvasukset:
R-Skin Pro.
Näillä pääsi paaljon kovempaa, kuin minun karhuilla. Karhut toki paljon löysemmät, siten helpommat ja kevyemmät hiihtää.

Eli kysymys kuuluupi: Haetko nopeampaa ja vaikeampaa hiihdettävää, vai helpompaa/kevyempää ja hitaampaa suksea? Nopeaa suksea saa polkea tosissaan ylämäessä ja helpoilla voi kävellä läpsytellä mäet ylös.

Viimeksi muokattu:
Käytiin nuorimmaisen kanssa uimahallissa ja siinä meillä oli hienoinen tahtojen taisto kun sovittiin että käydään saunomassa. No siitä kehkeytyi pienimuotoinen kina että päästiin saunaan, muunmuassa pelotti tytärtä ja kerroin sitten että pelot pitää kohdata ja kaikki asiat ovat vaikeita kun niitä ensimmäisen kerran yrittää. Lempeällä ohjauksella sitten saunottiin kierros, hieman hävetti kun siinä oli melkoinen mekkala asian tiimoilta mutta sieltä sitten pamahti sellainen ikäloppu vanha kaarna lauteilta suihkutilaan ja totesi "jos minulla olisi ollut puoliksikaan noin hyvä isä kuin sinä olet, olisin osannut olla omille lapsille paljon parempi. Sinulla on tärkeä tehtävä ja teet sitä hienosti."

Kyllä sitä hetkeksi meni hieman sanattomaksi tuossa.

Otetaan myös vastaan suosituksia vapaan hiihtotavan suksista satunnaiseen harrastekuntoiluun.
En osaa sanoa muuta ku painoluokalta sopivat 😂
Rossignolilla oli ärjyt karvasukset.
Näillä pääsi paljon kovempaa, kuin minun karhuilla. Karhut toki paljon löysemmät, siten helpommat ja kevyemmät hiihtää.

Eli kysymys kuuluupi: Haetko nopeampaa ja vaikeampaa hiihdettävää, vai helpompaa/kevyempää ja hitaampaa suksea? Nopeaa suksea saa polkea tosissaan ylämäessä ja helpoilla voi kävellä läpsytellä mäet ylös.
Rossaria sano myyjäkin nopeammaksi ja luistavammaksi. Sit Karhu perus helppo ja aikalailla huoltovapaa. En tiiä sit meneekö enemmän hermo huoltamiseen vai huonoon toimintaan. Oon ainakin ennen osannut laittaa painon sukselle ja nythän sitä painoa on vielä paljon enemmän (eh eh), joten ei pitäs tekniikassa olla ehkä isompia ongelmia, mutta ehkä sekin on kerennyt unohtua tässä reilun 15 v aikana! 😂
Täytyy harrastaa itsetutkiskelua tovi.

En tiiä sit meneekö enemmän hermo huoltamiseen vai huonoon toimintaan.
No käy ostaan ne R-Skin Pro:t.
Jos näin oikeasti on, että hiihtäjästä löytyy tarpeeksi "tautia". Tuskin petyt.
Jos ei osaa pertsaa yhtään hiihtää, niin sitten ei oo parhaat ensisukset.

Nylonharjan, HF pikaluistoa ja karvojen jäätymisenestoaineen tarvit myös.
Suksen pohjat kannattaa harjata joka hiihdon jälkeen (menee 1 min per suksi).
Pikaluistoa joka toinen-kolmas reissu.
Kerran vuoteen jos ostopalveluna ostaa vahavoitelun, niin sen jaksaa maksaa.
Toki sauvat ja monot kannattaa olla niin hyvät kuin rahalla saa.

Ulkomailla reissussa olen käynyt viimeksi 2012 suomalaisessa naisseurassa.

nokitan: en ole käynyt ulkomaisessa tai kotimaisessa NAISseurassa vielä ensimmäistäkään kertaa ulkomailla

taitaa olla NAISseurassa suoritetut kotimaanmatkatkin yhten käten sormilla laskettavissa

No käy ostaan ne R-Skin Pro:t.
Jos näin oikeasti on, että hiihtäjästä löytyy tarpeeksi "tautia". Tuskin petyt.
Jos ei osaa pertsaa yhtään hiihtää, niin sitten ei oo parhaat ensisukset.

Nylonharjan, HF pikaluistoa ja karvojen jäätymisenestoaineen tarvit myös.
Suksen pohjat kannattaa harjata joka hiihdon jälkeen (menee 1 min per suksi).
Pikaluistoa joka toinen-kolmas reissu.
Kerran vuoteen jos ostopalveluna ostaa vahavoitelun, niin sen jaksaa maksaa.
Toki sauvat ja monot kannattaa olla niin hyvät kuin rahalla saa.
Käytin tän edellisen viestin jälkeisen ajan itsetutkisteluun, ja kyllähän mua alkaa vituttamaan, jos kapulat ei luista.
Mietin just sitä millasta pertsan suksijaa tuolla on, niin ymmärrän kyl, että monet suosittelee helppoja suksia, kun niitä lähinnä siirrellään alla.
Voitelukamat löytyy vapaan vermeille, joten sit noihi pertsan huoltovälineisii pieni panostus.
Ja tosiaan hyvät monot ja sauvat. Urheilu on ikävää, jos välineet huonot.

Pörfekt.

IMG_4615.webp

Back
Ylös Bottom