🇺🇦 Ukrainan sota 🇺🇦

Meta title: 🇺🇦 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi 🇺🇦

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestä, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitä tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte että sota vielä kestää vuosissa?

• 1

Votes: 10 23,8%
  • 2

Votes: 12 28,6%
  • 3

Votes: 4 9,5%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,1%
  • 6

Votes: 2 4,8%
  • 7

Votes: 2 4,8%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmän

Votes: 8 19,0%

• Total voters
    42
Vastaan offtopicinkin uhalla:
En välitä, Suomessa on ongelmia ihan tarpeeksi mihin tarvitaan rahaa, valtavat leipäjonot Suomalaiset näkee nälkää etkö välitä?
Ei taida sellaista avunmäärää ollakaan, joka riittäisi poistamaan leipäjonot Suomesta. Aina on niitä, jotka annetusta avun määrästä huolimatta eivät pärjää omillaan tai sitten muuten ei vain apu kelpaa. Ainakin mun mielestä jopa suomalaisessa hyysäysyhteiskunnassa pitäisi olla joku raja sille, miten paljon apua annetaan.
Ukrainaa on autettu nyt jo ihan liikaa, auttakoot ne joilla on siihen varaa, ja jos sinä olet nii huolissasi Ukrainalaisista mikset lahjoita sinne palkkaasi tai suurta osaa palkastasi??? Niinpä sitten se auttaminen unohtuukin kun menee suoraa omasta pussista, eipä sitten enää huudella Ukraina tarvii rahaa kun huomaat tässä on itse kusessa ja raha ei riitä elämiseen.
Vaikka Suomi ei avustaisi Ukrainaa pätkän vertaa, se tuskin näkyisi mitenkään tavallisen suomalaisen arjessa, joten Ukrainalle annettavia avustuksia on turha käyttää keppihevosena sille, ettei omat raha-asiat ole kunnossa.

Vaikka Suomi ei avustaisi Ukrainaa pätkän vertaa, se tuskin näkyisi mitenkään tavallisen suomalaisen arjessa, joten Ukrainalle annettavia avustuksia on turha käyttää keppihevosena sille, ettei omat raha-asiat ole kunnossa.
Omasta kurjuudesta on niin helppo syyttää muita. Jos sarmikin olisi amiksen kovimman jätkän tittelin tavoittelun sijaan tehnyt jotain tulevaisuutensa eteen, niin ei takuulla olisi nyt noin katkera ulisija.

Omasta kurjuudesta on niin helppo syyttää muita. Jos sarmikin olisi amiksen kovimman jätkän tittelin tavoittelun sijaan tehnyt jotain tulevaisuutensa eteen, niin ei takuulla olisi nyt noin katkera ulisija.
Ikävä pilata päiväsi mutta mulla raha asiat ihan hyvällä mallilla, sekopää ei siis pääse nyt sitä juhlistamaan. Et sitten tajunnut pointtia se ei tosin yllätä. Suomessa on hvetisti köyhiä ja osa leipäjonossa heistä riipppumattomista syistä.

Sulla taitaa olla talous huolia koska siitä jauhat, ootko sä useinkin saanu nokkaas kun tuota kovaa jätkää tuot esille?

Vastaan offtopicinkin uhalla:

Ei taida sellaista avunmäärää ollakaan, joka riittäisi poistamaan leipäjonot Suomesta. Aina on niitä, jotka annetusta avun määrästä huolimatta eivät pärjää omillaan tai sitten muuten ei vain apu kelpaa. Ainakin mun mielestä jopa suomalaisessa hyysäysyhteiskunnassa pitäisi olla joku raja sille, miten paljon apua annetaan.

"se tuskin näkyisi"

Kaikki näkyy kaikessa ja kaikesta koostuu asioita. Ei minullakaan rahasta ole pulaa ja pärjään mainiosti nykyäänkin. Silti nykymeno on kestämätöntä ja tämän ikuisen #support_current_thing_and_don't_think saa luvan loppua. Mä en tyydy tuohon "vois olla huonomminkin" mantraan mitä hoetaan kävellessä suohon hiljalleen.

Taloudellisesti suomi (sekä kansalaiset yleisesti) on aivan retuperällä lainojen ja näkymien suhteen eikä parempaan suuntaan ole menossa niin todellakin jokainen euro mikä voisi mennä edes oman valtion nostoon on laskettava.

Ukrainan sota tarvis saada päätökseen. Sitä ei olisi pitänyt edes olla, mutta kun politiikka ei kiinnostanut ketään.
Joko nato menee sinne nyt hoitamaan homman tai sitten ukraina alkaa miettiä rauhanneuvotteluja ryssien kanssa.
Se että tuota proxysotaa vaan "tuetaan" eli pidetään liekissä ei ole vaihtoehto.

"se tuskin näkyisi"

Kaikki näkyy kaikessa ja kaikesta koostuu asioita. Ei minullakaan rahasta ole pulaa ja pärjään mainiosti nykyäänkin. Silti nykymeno on kestämätöntä ja tämän ikuisen #support_current_thing_and_don't_think saa luvan loppua. Mä en tyydy tuohon "vois olla huonomminkin" mantraan mitä hoetaan kävellessä suohon hiljalleen.
Kaikki todellakin vaikuttaa kaikkeen - esimerkiksi tappion kärsineen Venäjän kanssa Suomen olisi otollisempi alkaa elvyttämään kahdenkeskeisiä kauppasuhteita, kuin voimaintunnossaan olevan valloittaja-Venäjän.

Eikös se ole yleistä tietoa, että bemarimiehet on panomiehiä ja mersumiehet impotentteja? Tässä taisi taas kerran tulla todisteita. Ja vielä hybridikin... 😀

Vaihda nyt hyvä mies takaisin bemariin ja johonkin m-sarjalaiseen, niin johan alkaa naiset taas kiinnostaa.
Nyt ollaan hyvin lähellä ylittää punainen viiva! Minun on pakko tehdä nopea ja välitön interventio. Kaksi konkreettista esimerkkiä, ensimmäinen on tuttu jo useiden sukupolvien ajoilta, toinen tuoreempi.

1. Ostat uuden hienon Moccamasterin parhaimman kahvinkeittimen. Kerrotko kavereillesi ostaneesi

a) kahvinkeittimien Mersun?
b) kahvinkeittimien Bemarin?

2. Nykyäänhän on tullut tavaksi, että myös non-Mercedes -autoihin käytetään vastaavaa logiikkaa. Ostat uuden hienon BMW M5:n tai jonkun muun vastaavan kalliin tavallisen auton. Useamman ihmisen olen kuullut viime aikoina kehuskelevan ostoksillaan, että ostinpahan tuossa Bemarin Mersumallin.

Lisäksi, kuvittele tilanne, jossa minä olen hommannut uuden S-sarjan hybridi-Mercedeksen ja ajelen sillä tuolla kylillä. Kyydissä on venäläinen minkki viimeisen päälle minihameessa ja korkkareissa. Voiko tämän lähemmäksi Suomessa enää päästä oligarkkiutta? Kysymys oli retorinen. Ei voi.

Nyt ollaan hyvin lähellä ylittää punainen viiva! Minun on pakko tehdä nopea ja välitön interventio. Kaksi konkreettista esimerkkiä, ensimmäinen on tuttu jo useiden sukupolvien ajoilta, toinen tuoreempi.

1. Ostat uuden hienon Moccamasterin parhaimman kahvinkeittimen. Kerrotko kavereillesi ostaneesi

2. Nykyäänhän on tullut tavaksi, että myös non-Mercedes -autoihin käytetään vastaavaa logiikkaa. Ostat uuden hienon BMW M5:n tai jonkun muun vastaavan kalliin tavallisen auton. Useamman ihmisen olen kuullut viime aikoina kehuskelevan ostoksillaan, että ostinpahan tuossa Bemarin Mersumallin.

Lisäksi, kuvittele tilanne, jossa minä olen hommannut uuden S-sarjan hybridi-Mercedeksen ja ajelen sillä tuolla kylillä. Kyydissä on venäläinen minkki viimeisen päälle minihameessa ja korkkareissa. Voiko tämän lähemmäksi Suomessa enää päästä oligarkkiutta? Kysymys oli retorinen. Ei voi.
No on kumma jos ei halut herää, kaunis Venäläinen nainen istuu vieressä laitettuna viimesen päälle minihameessa.

En ole kuullutkaan näistä. Nämä on jotain mersumiesten omia juttuja. Mutta onko ankarampaa servausta ollut kuin tämä Bemarin mainos?

Tämä todistaa mun pointin. Oligarkit ei ole panomiehiä. Mieti nyt omaa tilannettasi ja vaikka Oleg Deripaskaa ja Kiira Korpea.

Muijat sen sijaan räppää miten bemarimiehet saa pesää.

Ja kuvittele itse tilanne, että teini-ikäinen tyttäresi on lähdössä treffeille ja kurkistelet keittiön ikkunasta vävyehdokkaan ajaessa autolla pihaan.

Kumman kohdalla olet enemmän huolissasi tyttären neitsyyden menetyksestä?

a) Tyylikkäällä tuunatulla bemarilla tulevan nuoren miehen kohdalla
vai
b) Jollain hybridimersulla tulevan nuoren miehen kohdalla.

Jokainen tietää kyllä, että bemarimiehen kanssa pitää olla huolissaan miten treffeillä käy. 😎

En välitä, Suomessa on ongelmia ihan tarpeeksi mihin tarvitaan rahaa, valtavat leipäjonot Suomalaiset näkee nälkää etkö välitä?

Afrikassa ja ympäri maailmaa kuolee kokoajan ihmisiä nälkää/janoon ei me voida sille yhtää mitään ei me voida kaikkea pelastaa etkö välitä?

Ukrainaa on autettu nyt jo ihan liikaa, auttakoot ne joilla on siihen varaa, ja jos sinä olet nii huolissasi Ukrainalaisista mikset lahjoita sinne palkkaasi tai suurta osaa palkastasi??? Niinpä sitten se auttaminen unohtuukin kun menee suoraa omasta pussista, eipä sitten enää huudella Ukraina tarvii rahaa kun huomaat tässä on itse kusessa ja raha ei riitä elämiseen.

Minä autan mielummin Ukrainaa kuin afrikkaa yms. Ukraina on baltian maiden lisäksi samanlainen veljeskansa, joka vihaa Venäjää ja meillä on velvollisuus auttaa heitä hädässä. Me voitaisiin olla seuraava Venäjän uhri ja silloin me tarvittaisiin muiden apua.

Lehti: Venäjä turvautunut varastoituihin neuvostopanssareihin https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009723348.html?post=256631

Vanhaa kalustoa Ukrainaan.
Viimevuonna jo kaivoivat varastoja.
Jännä ettei noita T-62, T-55 jne vaunuja ole kovin paljoa näkynyt missään vaikka niitä noiden juttujen mukaan viety hitosti varikoilta.
Meneeköhän osa sulatettavaksi luulisi teräkselle olevan nyt tarvetta.

Ukraina on ihan hyvällä menestyksellä käyttäny omia T-64 vaunujaan, ettei se vanha kama välttämättä hyödytöntä ole. Tietysti korjaukset ja jonkunlaiset päivitykset pitäis ryssän ensin tehdä.

Viimevuonna jo kaivoivat varastoja.
Jännä ettei noita T-62, T-55 jne vaunuja ole kovin paljoa näkynyt missään vaikka niitä noiden juttujen mukaan viety hitosti varikoilta.
Meneeköhän osa sulatettavaksi luulisi teräkselle olevan nyt tarvetta.

Yksi selitys/väite on että noita olisi pistetty kiinteiksi tykeiksi noille puolustuslinjoille. Kun noissa tykit & tornit vaan toimii, ja neukkulan ammusvarastojakin varmasti vielä riittää, niin ei tuo kovin tyhmältä idealta kuulosta.

Ja selittäisi myöskin miksi niitä ei ole paljoa näkynyt, kun ei ole näkynyt myöskään ukroja venäjän puolustuslinjoilla.

A) en kerro, miksi kertoisin?
B) jos kerron, kerron että ostin Moccamasterin.
En oo kuullu moisia kommentteja kyllä, toki, kaveripiirini ei koostu vasta ostetulla uudella kalliilla autolla leuhkivista.
Entäs sitte? Et kiinnittäis mun huomiota kyllä.

Mieluummin terveen miehen libido ja suomalainen nainen joka ei tyhjästä skitsoa eikä myöskään pihtaa.

Sori ot, palataan ketjun aiheeseen.

Back
Ylös Bottom