🇺🇦 Ukrainan sota 🇺🇦

Meta title: 🇺🇦 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi 🇺🇦

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestä, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitä tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte että sota vielä kestää vuosissa?

• 1

Votes: 10 23,8%
  • 2

Votes: 12 28,6%
  • 3

Votes: 4 9,5%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,1%
  • 6

Votes: 2 4,8%
  • 7

Votes: 2 4,8%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmän

Votes: 8 19,0%

• Total voters
    42
Jos et ole ketjua lukenut, niin nuo Suntsun mainitsemat nimimerkit ne kovimmat päänaukojat ovat, ja ehdottomasti kovaäänisimmät. Katsopa vaikka viime sivulta miten sivistyneesti käyttäjä Roopeli vastasi minulle, kun mainitsin heidän kirjoitustyylistään täysin asiallisesti. Onko sun mielestäsi ihme, että nuo trollit eivät ole kovin suuressa suosiossa ja saattavat herättää pientä vastavuoroista vittuilua?

Lisäksi vielä se, että mamahak jaksaa tämän päälle huudella muiden laittamisesta banniin foorumilta.

Siinä on oikein tiukkaa antia foorumille mitä nämä "herrat" tarjoilevat.

Kuka sen päättää mikä on virallinen totuus ja mikä valetta?

Hmmm, ehkä ne satanisti natsit ovat sittenkin totta? Tai ne taisteluhyttyset? Ihmisapinat jotka Ukrainan puolella taistelee? Ukrainan ilmavoimat myös tuhottu useampaan kertaan. Himarseja tuhottu kerrostalon toiseen kerrokseen. Tb2 koko tuotanto tuhottu Ukrainassa jne.

Vaikea kyllä tietää onko kremli vai muu maailma oikeassa.

Porttikielto siksi kun ei aja sun agendaa 😳

Tästähän oikeasti on kyse. Minä haluaisin vain, että turha henkilökohtainen hyökkääminen jätettäisiin pois, jokainen saa olla mitä mieltä tahansa, mutta ei käydä henkilöön kiinni sen vuoksi, ja näin yrittää saada toisia näkökulmia vaiennettua.

Tässäkin sama nimimerkki, joka väitti ettei minulla pää kestä, uhkaili minua parivikkoa sitten poliisin tutkintapyynnöllä :confused: Eikä ole ainoa joka näillä on uhkaillut. joillain menee vähän helvetisti tunteisiin keskustelut täällä, ja sitten alkaa hurja henkilökohtainen hyökkäys, sitten vielä yritetään kääntää tilanne päin vastoin, parhaimmillaan vieläpä uhriudutaan lopuksi.

Tästähän oikeasti on kyse. Minä haluaisin vain, että turha henkilökohtainen hyökkääminen jätettäisiin pois, jokainen saa olla mitä mieltä tahansa, mutta ei käydä henkilöön kiinni sen vuoksi, ja näin yrittää saada toisia näkökulmia vaiennettua.

Tässäkin sama nimimerkki, joka väitti ettei minulla pää kestä, uhkaili minua parivikkoa sitten poliisin tutkintapyynnöllä :confused: Eikä ole ainoa joka näillä on uhkaillut. joillain menee vähän helvetisti tunteisiin keskustelut täällä, ja sitten alkaa hurja henkilökohtainen hyökkäys, sitten vielä yritetään kääntää tilanne päin vastoin, parhaimmillaan vieläpä uhriudutaan lopuksi.

Olipas siinä voimakas uhriutuminen kun olet taas joutunut uhriksi! Voi kamalaa, äkkiä huuda ylläpitoa vaimentamaan muiden nimimerkit.

Näin se kommunistin ajatusmaailma toimii, kaikki muut pitää vaientaa. Hyvin on mamahak ammentanut oppinsa, lieneekö Marxia vai Leniniä?

Se oli vain vittuilua siitä miten koomisen venäläismyönteinen olet. Minusta olet yksi (tahattomasti) hauskimpia kirjoittajia tällä palstalla ja olen moneen kertaan nauranut vedet silmissä noille sinun spekulaatioille ryssien voittokulusta. Voisitkin taas spekuloida tuolla Wagnerin kapinalla ja sen seuraamuksilla. Taisitkin jo jossain postauksessa toistaa sen koomisen salaliittoteorian, missä tuon taustalla olisi ollut Wagnerin joukkojen siirto vaivihkaa Etelä-Ukrainasta Valko-Venäjälle. 😀

Roopeli on toiseksi hauskin ilmiömäisellä itsetietoisuuden puutteellaan ja kyvyllä puhua itsensä pussiin joka kerta, kun koettaa argumentoida jotain. Esim. tuo pivotointi neutraalista seuraajasta teatterikriitikoksi oli aivan huikeaa komediaa. 😀

Kyllä tämä ketju olisi paljon tylsempi, jos täällä ei olisi nämä Kummelista karanneet z-rotat naurattamassa meitä sodan kauhujen keskellä.

Eipä tuolla ruplalla kauheasti mitään kohta enää saa. Noin se vajoaa kun kukaan ei sitä osta, ei edes oma keskuspankki. Energiaa pitäisi saada enemmän kaupaksi niin lähtisi taas nousuun.

Siellä on varmaan tavan kansalla naurussa pidättelemistä kun samalla rahalla saa koko ajan vähemmän. Joku kova pelimies ostaisi ruplaa nyt, jäisi odottamaan energiakaupan kasvua itämaihin ja joskus saattaisi tehdä sillä tiliä. Tai no onhan meillä tässä taloudessa käteisenä 2000 ruplaa, joka on toisen taloudessa asuvan koko likvidi omaisuus.

Se oli vain vittuilua siitä miten koomisen venäläismyönteinen olet. Minusta olet yksi (tahattomasti) hauskimpia kirjoittajia tällä palstalla ja olen moneen kertaan nauranut vedet silmissä noille sinun spekulaatioille ryssien voittokulusta. Voisitkin taas spekuloida tuolla Wagnerin kapinalla ja sen seuraamuksilla. Taisitkin jo jossain postauksessa toistaa sen koomisen salaliittoteorian, missä tuon taustalla olisi ollut Wagnerin joukkojen siirto vaivihkaa Etelä-Ukrainasta Valko-Venäjälle. 😀

Roopeli on toiseksi hauskin ilmiömäisellä itsetietoisuuden puutteellaan ja kyvyllä puhua itsensä pussiin joka kerta, kun koettaa argumentoida jotain. Esim. tuo pivotointi neutraalista seuraajasta teatterikriitikoksi oli aivan huikeaa komediaa. 😀

Kyllä tämä ketju olisi paljon tylsempi, jos täällä ei olisi nämä Kummelista karanneet z-rotat naurattamassa meitä sodan kauhujen keskellä.
Tämä on kyllä paksua ammattitrollilta. Saatko joka viestistä maksun vai miten menee palkkaus?
Päättelit ihan oikein. Minulle maksetaan tänne kirjoittelusta. Naton hybridikeskus maksaa siitä, että puolustan Ukrainaa netissä. Sotaa käydään rintaman lisäksi myös netissä.

Ruplahan on n. samoilla tasoilla euroon verrattuna kuin oli 2020-21, sodan alussa rupla sukelsi jyrkästi, mutta se jäi hyvin lyhytaikaiseksi. Sen jälkeen rupla vahvistui voimakkaasti ja nyt siis lasketellut 15 kk alimpaan eli jos tästä laskee niin sitten tosissaan heikkenee. Yllättävä hyvin venäläiset hanskasivat valuuttansa kaiken tötöilyn keskellä.
Tämä sota ei ole suurta ruplan sukellusta aiheuttanut vielä alun lyhyttä piikkiä lukuunottamatta. 2014 tiputti ruplaa paljon enemmän pysyvästi.

Ruplahan on n. samoilla tasoilla euroon verrattuna kuin oli 2020-21, sodan alussa rupla sukelsi jyrkästi, mutta se jäi hyvin lyhytaikaiseksi. Sen jälkeen rupla vahvistui voimakkaasti ja nyt siis lasketellut 15 kk alimpaan eli jos tästä laskee niin sitten tosissaan heikkenee. Yllättävä hyvin venäläiset hanskasivat valuuttansa kaiken tötöilyn keskellä.
Tämä sota ei ole suurta ruplan sukellusta aiheuttanut vielä alun lyhyttä piikkiä lukuunottamatta. 2014 tiputti ruplaa paljon enemmän pysyvästi.
Kuinkahan totuudenmukainen toi ruplan arvo on, kun ei ole käsittääkseni tällä hetkellä vapaasti vaihdettava valuutta, ja noi ryssän keskuspankin talouslukemat on peukaloituja?

Kuinkahan totuudenmukainen toi ruplan arvo on, kun ei ole käsittääkseni tällä hetkellä vapaasti vaihdettava valuutta, ja noi ryssän keskuspankin talouslukemat on peukaloituja?

Onko tuo sitten todellinen kurssi itämaihin ja etelään mitkä Venäjän kanssa kauppaa tekevät? Länsimaiset merkkituotteet joudutaan tuomaan kolmansien maiden kautta smuglaamalla, eli rupla käytännössä romahtanut jos niitä halajaa. Joitain tavaroita melkein mahdotonta saada. Kait sitä voi vaihtaa Kiinaan päin ja Alibabasta ostaa kiinalaisia laatutuotteita? Tosiaan luotettavaa kiintopistettä ei ole kun länsivaluutoista ja markkinoista se on kuitenkin käytännössä irti.

Onko tuo sitten todellinen kurssi itämaihin ja etelään mitkä Venäjän kanssa kauppaa tekevät? Länsimaiset merkkituotteet joudutaan tuomaan kolmansien maiden kautta smuglaamalla, eli rupla käytännössä romahtanut jos niitä halajaa. Joitain tavaroita melkein mahdotonta saada. Kait sitä voi vaihtaa Kiinaan päin ja Alibabasta ostaa kiinalaisia laatutuotteita? Tosiaan luotettavaa kiintopistettä ei ole kun länsivaluutoista ja markkinoista se on kuitenkin käytännössä irti.
Eikös Intiakin tehnyt kepposen ryssille, ja esti rupiansa vaihdon rupliksi?

Back
Ylös Bottom