SIC-
VIP
SIC-
J.S.P
Jorma
Ihan mielenkiinnosta, onko varusmiespalvelus suoritettuna? Epäilen että ei ole...
1/03. Vai minkä maan armeijaa tarkoitit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
SIC-
J.S.P
Jorma
Ihan mielenkiinnosta, onko varusmiespalvelus suoritettuna? Epäilen että ei ole...
Tainnut rantiksella olla illalla korkki aukiEi se väärin ole, kesä ja kaikkea.
En. Jokainen aktiivinen aiheen seuraaja tietää mistä puhun.
Sinäkin tiedät.
Sähän olet yksi näistä luettelon tekijöistä. Viimeksi eilen luetteloit coperivisi ryzzistäsi. Taisi olla mukana 3pv copet kanssa siinä.Olet tuttuun tapaan väärässä ja ehec on oikeassa. Etsi se kommentti vaan.
Onko täällä muuten sotilaspoliiseja? Jos on, niin onko rankkoja sotilaspoliiseja? Minä olin molempia. Yksi kaikkien aikojen rankimpia yleisen mielipiteen mukaan. Auktoriteettini oli kyseenalaistamaton.
Ei ukrainalla ole kuin yksi suunta mihin hyökkäys voisi aiheuttaa ryssille ongelman eli suunta mihin nyt koittavat. Ryssät tietävät tämän ja odottavat tätä.
Ryssillä enemmän kalustoa ja miehiä.
Ukrainalla ei ole ilmaylivoimaa eli kopterit ja muut tuhoavat ukrainan panssarit aukeille.
Turhaa sä mietit miten ryssät on edennyt aiemmin, koska ei voimasuhteet ole koskaan olleet tasan. Ukrainalla on periaatteessa ainoa keino voittaa jollain nopealla massiivisella ponnistuksella katkaisten ryssät linjat. Se ei onnistu hitaasti.
"Mitä pitäisi muuttaa, että se toimisi?"Yksi suunta kyllä, mutta varmasti aika monta kohtaa mistä voidaan harkita sitä hyökkäämistä.
Voimasuhteet ei ole tasan. Oletan, että sinun mielestä Venäjä on tässä se voimakkaampi. Mihin perustat tuon, ettei ole mitään merkitystä katsoa Venäjän etenemistä? Jos voima etukin on heidän puolella, niin eikö heillä olisi ollut myös helpompaa hyökätä talvella?
Eli nyt tämä Ukrainan taktiikka ei mielestäsi toimi? Mitä pitäisi muuttaa, että se toimisi?
Ukraina tarvitsee hyökkäyksellään menestystä jolla on strategista merkitystä. Vaikkapa krimin maayhteyden katkaisu ja Pötlerin sillan paskominen. Hyökkäyksessä tulee paljon tappioita ja se ei kannata muutaman kylän ja pellon takia, vessoja unohtamatta. Jotakin merkittävää sillä pitäisi saavuttaa.
Ryssän saavutuksiin tai epäonnistumisiin sitä on turha verrata.
Pitää verrata siihen mitä Ukrainan tarvitsee saavuttaa.
T: ukrainan propaganda.
Siellä ne iloisesti ampuu ukrainan vaunuja. Ei niitä ole tiputettu kuten valehtelet.
" niin en osaa sanoa voiko tämä tunnustelu taktiikka"Olen samaa mieltä, että hyökkäyksellä olisi hyvä saada sodan kannalta jotain strategista hyötyä. Tuohon varmasti pyrkivät.
Itse en sodan käynnistä tiedä paljoakaan niin en osaa sanoa voiko tämä tunnustelu taktiikka toimia Venäjää vastaan.
Tämän lisäksi vielä tietoa tulee niin ripotellen ja propagandalla maustettuna, että hyvin vaikea tietää mitä oikeasti tapahtuu.
Onko täällä muuten sotilaspoliiseja? Jos on, niin onko rankkoja sotilaspoliiseja? Minä olin molempia. Yksi kaikkien aikojen rankimpia yleisen mielipiteen mukaan. Auktoriteettini oli kyseenalaistamaton.
" niin en osaa sanoa voiko tämä tunnustelu taktiikka"
Ei tämä ole tunnustelua. Sama kuin väittäisi ryssien tehneen vain tunnustelua ukrainassa tähän mennessä.
Puhut nyt vastoin parempaa tietoa. Minä ainoastaan annan venäläisen henkilön luulla, että hänellä on yliote auktoriteetistani vaikka todellisuudessa minä olen se, joka sanoo tässä taloudessa lopulta sen viimeisen sanan. Ja ennen kuin joku vääräleuka tulee kuittailemaan, se viimeinen sana tai sanat EI OLE "Yes dear". Myönnettäköön, että eteen voi tulla harvakseltaan tilanteita, jossa voi tulla sellainen tunne, että auktoriteettinen ei ole ehkä paras mahdollinen. Mutta kyse on vain tunteesta.Nämä auktoriteetin kultaiset päivät taitavat olla nykyään enää kaukainen muisto? Kukapa olisi tuolloin voinut ennakoida nykyistä venäläinen evakko -tilannetta ☹
Olen ehkä jäävi kommentoimaan noita suorituksia mutta voinet kuvitella tilanteen, kun vedit mustan SP-hihan käsivarteen, varustevyön päälle sisältäen FN:n kovat sisältävine lippaineen, Icomin, pampun sekä käsiraudat ja lähdettiin valvomaan kylille varusmiesten iltalomia. Se absoluuttisen kontrollin ja auktoriteetin tunne oli täysin eeppinen, ultimaattinen ÄIÄ-fiilis!Olitko samaan aikaan kun Testomanin porukka, vai kuuluitko sakkiin?
Kuka oli kovin Testoman, Megaman, Raudo vai sinä? Tai siis kellä oli kovin penkkitulos?
Ei hitsi, meillä sama.1/03. Vai minkä maan armeijaa tarkoitit?
Aijettä, just noista syistä hain spolliksi. Ikävä kyllä ne oli kuitenkin saanut selville, että lähden opiskelemaan tietoliikennetekniikkaa, joten pistivät minut vetämään parikaapelia kela selässä ja juttelemaan vietnamin sodan aikaiseen kenttäradioon. Joskus yöllä vesisateessa parikaapelin kytkentäongelmia tarkistaessani kylmissäni, pimeässä ja univajeessa tuli mietittyä että liittyyköhän tämä homma jotenkin tulevaan työelämääni.Olen ehkä jäävi kommentoimaan noita suorituksia mutta voinet kuvitella tilanteen, kun vedit mustan SP-hihan käsivarteen, varustevyön päälle sisältäen FN:n kovat sisältävine lippaineen, Icomin, pampun sekä käsiraudat ja lähdettiin valvomaan kylille varusmiesten iltalomia. Se absoluuttisen kontrollin ja auktoriteetin tunne oli täysin eeppinen, ultimaattinen ÄIÄ-fiilis!