🇺🇦 Ukrainan sota 🇺🇦

Meta title: 🇺🇦 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi 🇺🇦

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestä, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitä tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte että sota vielä kestää vuosissa?

• 1

Votes: 10 23,8%
  • 2

Votes: 12 28,6%
  • 3

Votes: 4 9,5%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,1%
  • 6

Votes: 2 4,8%
  • 7

Votes: 2 4,8%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmän

Votes: 8 19,0%

• Total voters
    42
- Sodassa molemmat osapuolet yleensä liioittelevat. Ukrainalaiset liioittelevat ehkä 50 prosenttia, venäläiset 300–400 prosenttia, Toveri arvioi.

Onko tuokin nyt sitten ryssä kun ei ihan kaikkea Ukrainan puolelta usko?

Eihän niitä Ukrainan tappioita länsimediassa tai somessa yleensä näytetä.

Huomaa 50 vs 400%.

Ja kirjoitin että väittää. Luulen että kyllä tuo suuntaa antava on. Kerroin myös miksi näin luulen.

Siksi onkin hankalaa ymmärtää miksei Ukrainalle anneta enemmän kalustoa, kun sitä kerran riittää tuhansia.

Itse miettinyt, että onko yksi syy se, etteivät halua niitä vehkeitä Ukrainan maaperälle suurta määrä jossa ne olisi alttiina sille, että ne tuhotaan ennen kuin ne saadaan rintamalle.

1000 tuollaista vaunua vaatii aika paljon tilaa, jotta ne saadaan varastoitua. Jossakin välissä ne aina kuitenkin jonkin sortin nipuissa, jolloin jää se mahdollisuus, että ohjus löytää tiensä perille ja tuhoaa isomman määrän nuita.

Tuollaiseen kohteeseen Venäjä olisi varmasti valmis käyttämään ns. parhaita ohjuksia. Jos olisi tiedossa paikka jossa satoja vaunuja olisi varastoituna.

Jos ei ole koulutettuja joukkoja käyttämään kuin X-määrää, niin turhaa ehkä viedä heti niitä sinne tuhansia. Nythän US ilmoittanut, että korvaa rikkoutuneet vaunut, jolloin vaunujen määrä pysyy samana.

?
Eli lähde oli oma tunteellinen mutusi. Taas.

No ei tällä kertaa. Kaikki hyökkäyksen valmistelut Suomea varten oli nähtävillä jo ennen Ukrainaan hyökkäystä, vaan kukaan ei uskonut että sellaisia sotia vielä käytäisiin. Nyt on helppo nähdä että ne todella olivat valmisteluita ja onhan putikka sen tehnyt myös selväksi nyt jälkeenpäin mikä niillä on tavoitteena. Se kun pidetään aina mielessä että Venäjä pyrkii aina laajenemaan ja tehdään asiat sen mukaan.

Enempi tässä sulla pitäisi selitellä minkä takia ryssä EI olisi hyökännyt jos hommat olisi menneet suunnitelmien mukaan. Olisi todella outoa että homma olisi jätetty pelkästään Ukrainaan kun kaikki mahdollisuudet olisi sen jälkeen olleet avoinna. Meinaatko että putikka hyvää hyvyyttään olisi jättänyt pienemmät valtiot ottamatta kun Ukrainan jälkeen länsijohtajat eivät olisi uskaltaneet sanoa mitään? Sä elät jossain satumaailmassa tai olet ryssä.

?

No ei tällä kertaa. Kaikki hyökkäyksen valmistelut Suomea varten oli nähtävillä jo ennen Ukrainaan hyökkäystä, vaan kukaan ei uskonut että sellaisia sotia vielä käytäisiin. Nyt on helppo nähdä että ne todella olivat valmisteluita ja onhan putikka sen tehnyt myös selväksi nyt jälkeenpäin mikä niillä on tavoitteena. Se kun pidetään aina mielessä että Venäjä pyrkii aina laajenemaan ja tehdään asiat sen mukaan.

Enempi tässä sulla pitäisi selitellä minkä takia ryssä EI olisi hyökännyt jos hommat olisi menneet suunnitelmien mukaan. Olisi todella outoa että homma olisi jätetty pelkästään Ukrainaan kun kaikki mahdollisuudet olisi sen jälkeen olleet avoinna. Meinaatko että putikka hyvää hyvyyttään olisi jättänyt pienemmät valtiot ottamatta kun Ukrainan jälkeen länsijohtajat eivät olisi uskaltaneet sanoa mitään? Sä elät jossain satumaailmassa tai olet ryssä.
"Kaikki hyökkäyksen valmistelut Suomea varten oli nähtävillä jo ennen Ukrainaan hyökkäystä"

Eli? En mä ainakaan nähnyt mitään selvää toimea tällaiseen "pieneen" asiaan kuin sota.
Maakaupat nyt yksistään ei riitä tuohon.

Siksi onkin hankalaa ymmärtää miksei Ukrainalle anneta enemmän kalustoa, kun sitä kerran riittää tuhansia.

Ei ole 100% luottoa. Samat syyt saattaa olla myös atacms ohjusten ja rypäleammusten kohdalla. Tai sitten koulutus tai jokin muu on pullonkaulana. Se taas ei selitä syytä ohjusten kohdalla.

"Kaikki hyökkäyksen valmistelut Suomea varten oli nähtävillä jo ennen Ukrainaan hyökkäystä"

Eli? En mä ainakaan nähnyt mitään selvää toimea tällaiseen "pieneen" asiaan kuin sota.

Sä oletkin ryssä ja sokea tällaisille asioille. Maakaupat strategisilta paikoilta, hyökkäystiet uusittu, natsipropaganda Suomalaisista, Suomessa asuvien ryssien huono kohtelu, WW2 aikaiset valheet suomalaista mitä tekivät ryssälle, uudet joukko osastot rajalla, ilmatiloukkaukset, kiihtyvät puheet siitä että Suomi kuuluu ryssälle jne. Huomaatko ettei esim Ruotsin ja Norjan kanssa ole ollut mitään vastaavaa?

Sä oletkin ryssä ja sokea tällaisille asioille. Maakaupat strategisilta paikoilta, hyökkäystiet uusittu, natsipropaganda Suomalaisista, Suomessa asuvien ryssien huono kohtelu, WW2 aikaiset valheet suomalaista mitä tekivät ryssälle, uudet joukko osastot rajalla, ilmatiloukkaukset, kiihtyvät puheet siitä että Suomi kuuluu ryssälle jne. Huomaatko ettei esim Ruotsin ja Norjan kanssa ole ollut mitään vastaavaa?
Ryzzä ryzzä ryzzä

Aikamoista että porukka näkee sodan aivan kaikessa. Toki ryssien touhuja pitää pitää silmällä ja maakaupat suoraan estää mikä pitäisi olla oletus ainakin strategisesti tärkeistä paikoista jne.
Mutta suora sota...
On kyl hyvin taas kirjoitettu teidän päähän, että tuo on ainoa asia mikä tapahtuu tai olisi tapahtunut. Kaikki lähtee siitä että suomi on sodassa... koko narratiivi lähtee siitä.
Sitten tehdään sen pohjalta politiikkaa eli nykymeno.

Tästä oli jossakin juttua, että teitä Suomeen päin uusituttu, sellaisia teitä myös jotka ei ole teollisuuden-/puukaupan käytössä. Lisäksi ilmatilaloukkauksien määrä ja kestot oli pidentynyt, näillä testataan ja koetellaan ilmapuolustuksen reagointi kykyä. Tiedustelu lennot lisääntyneet Suomen rajoilla. Maakaupat jo mainitsit. Tämän lisäksi Suomi vastaisen propagandan levittäminen Venäjällä.

Itse ainakin olin niin naiivi, että en uskonut Venäjän hyökkäävän Ukrainaan ja tästä syystä ennen Ukrainan sotaa en pitänyt noita niin vakavina asioina. Ukrainan sodan syttyminen muutti tätä käsitystä.

Millaiset asiat sinulle olisi sellaisia, että pitäisit niitä valmisteluna Suomea vastaan? Tai koitko asiat niin, että missään tilanteessa Venäjä ei hyökkäisi Suomeen?

Tästä oli jossakin juttua, että teitä Suomeen päin uusituttu, sellaisia teitä myös jotka ei ole teollisuuden-/puukaupan käytössä. Lisäksi ilmatilaloukkauksien määrä ja kestot oli pidentynyt, näillä testataan ja koetellaan ilmapuolustuksen reagointi kykyä. Tiedustelu lennot lisääntyneet Suomen rajoilla. Maakaupat jo mainitsit. Tämän lisäksi Suomi vastaisen propagandan levittäminen Venäjällä.

Itse ainakin olin niin naiivi, että en uskonut Venäjän hyökkäävän Ukrainaan ja tästä syystä ennen Ukrainan sotaa en pitänyt noita niin vakavina asioina. Ukrainan sodan syttyminen muutti tätä käsitystä.

Millaiset asiat sinulle olisi sellaisia, että pitäisit niitä valmisteluna Suomea vastaan? Tai koitko asiat niin, että missään tilanteessa Venäjä ei hyökkäisi Suomeen?
En mä ennen ukrainaa ole nähnyt mitään konkreettista tekijää sodalle. Nyt toki asiat voivat olla toisin.

Ihan uskomatonta ryssimistä taas! Ryssä kenraali laittoi kaksisataamiehisen joukkueen odottamaan hänen motivaatiopuhettaan. Ukrainanlainen drone näki ryhmittymän ja tilasi Himars iskun. Kaikki 200 kuoli. Nyt ryssä sotabloggarit vaativat kenraalin teloittamista. Bunkkerirunkku oli juuri ylentänyt tämän kenraalin Vuhledarin järkyttävien tappioiden jälkeen. Joten todennäköisesti tälle kenraalille ei tehdä mitään.

View: https://www.youtube.com/watch?v=6gKVAA8oqlg

Seon hyvä jos edes tuossa iässä alkaa pikkuhiljaa pallit laskeutua (y)
Jos Saksalaista insinööritaitoa aletaan valjastamaan enemmän aseiden kehittämiseen, aletaan kohta saamaan Ukrainailaisille sellaista asetta, joillaisia ei bunkkerirunkku olisi villeimmissä fantasiossakaan odottanut.

Jos Saksalaista insinööritaitoa aletaan valjastamaan enemmän aseiden kehittämiseen, aletaan kohta saamaan Ukrainailaisille sellaista asetta, joillaisia ei bunkkerirunkku olisi villeimmissä fantasiossakaan odottanut.

Äijäl on kyl joku pakkomielle tohon bunkkerirunkkuun. Onko yhtäkää viestiä ilman tota? Vähän ku lapsi hokis koko ajan homo, homo, homo

Back
Ylös Bottom