Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Supermass Nutrition GOOD MORNING 500 g -40%

Arvostus Eija-Riittaa kohtaa vaan nousee kun ei selkeästikään pelkää maineensa puolesta vaan kyselee ihan aiheellisia. Lasse tapansa mukaan vastaa ihan aiheen ohi ja tarjoaa ratkaisuksi lisää rokotteita.

Samaan aikaan toisaalla:

Pari nostoa:

"Yllättäen syntyneet uudet viruksen variantit ovat muuttaneet koronatilannetta radikaalisti."

--> ei se ihan kaikkia yllättänyt, jokunen asiantuntija tästä mahdollisuudesta puhui jo silloin kun massarokotukset alkoivat, ja heidät vaiennettiin kun olivat sitä mieltä, että keskellä pandemiaa ei kannattaisi rokottaa "vuotavalla" rokotteella (esim. Geert Vandenbossche keväällä 2021)

"– Seuraavat kuusi kuukautta tulee olemaan ratkaisevat. Jos toistuvia kolmen tai neljän kuukauden välein esiintyviä epidemia-aaltoja ei siinä ajassa tule, voidaan sanoa, että itse koronapandemia on sammunut, Ruotsalainen sanoo."

Mä nyt sanoisin ihan maallikkona, että ratkaisevinta vuoden loppuun mennessä on se, kuinka moni jaksaa sinne koronatestiin mennä. Huomaako kukaan mitään erikoista näissä kuvaajissa:

THL:n tilastoimat testimäärät:

Screenshot 2022-09-17 at 9.39.40.png

THL:n tilastoimat tautitapaukset:

Screenshot 2022-09-17 at 9.40.06.png

Tämän vuoden puolella tilanne on muuttunut niin, että koronaa löytyy just niin paljon kuin vaan jaksetaan testata. Ja totta kai sitä on liikkeellä enemmän tai vähemmän, sitä en sano. Mutta kun tauti ei enää aiheuta yhtä vakavia oireita kuin ennen vuotta 2022 niin sairaalaan tuskin päätyy paljoa enempää porukkaa kuin influ-kausina muutenkaan.

Tilannehan on selkeesti tänä syksynä ollut ihan jotain muuta kuin vaikka viime syksynä, mitä sairasteluun tulee. Meillä on koko perhe ollut on/off kipeenä ainakin kahden eri pöpön seurauksena koulujen alkamisesta lähtien. Nyt vasta alkaa olemaan niin että enemmän on porukkaa terveenä ku kipeenä. Mun veikkaus on että nämä "normaalit" taudinaiheuttajat iskee nyt ärhäkämmin, koska viimeiset pari vuotta joka vitun paikka on eristetty, desinfioitu ja käsiä on pesty ainakin omien lasten koulussa ihan joka käänteessä. Nyt kun noista suojatoimista luovuttiin (onneksi), niin tässä ikään kuin kurotaan kiinni sitä immuniteettivajausta (tämä on ihan vaan omaa mutuilua) ja sairastellaan hieman rajummin noita tavanomaisia kiertäviä tauteja. Omissa piireissäni ainakin lähestulkoon jokainen on ollut kipeänä viimeisen kuukauden aikana.

Mutta summaten, nyt voitais ihan hyvin jatkaa shiftaamista pois koronasta ja edelleen halutessaan ikäihmiset sekä riskiryhmät voi suojella itseään parhaaksi katsomallaan tavalla. Mä en ihan ole vakuuttunut että noille +50:sillekään se on fiksuin tapa toimia, että koitetaan viimeiseen asti olla sairastumatta mihinkään. Se voi koitua haitaksi myöhemmin. Ihan vihoviimeinen juttu olis alkaa piikittämään taas kaikkia vauvasta vaariin, mulla on todellakin sellainen olo että tuo tässäkin ketjussa useasti esiintuotu ylikuolleisuus on jossain määrin rokottamisen ansiota. Lisäksi, jos puhutaan vuodesta 2022, mä en ole nähnyt edes yhtä arviota, kuinka monta koronakuolemaa noi rokotteet on vähentäneet.

Jos Ugandan miestä on uskominen, rokottaminen ei ainakaan ole mikään oikotie onneen:

View: https://youtu.be/aYyoiFEUq-Y

BTW, THL ei ilmeisesti enää päivitä näitä doomsday-tilastojaan omien guidelinesien mukaan, eli tilastointikuukautta seuraavan kuun puolivälissä:

Tilasto päivittämättä 16.9. illalla ja vielä nyt 17.9. aamupäivästä. Joko käytänteet ovat muuttuneet tai sitten data on niin murhaavaan huonoa rokotettujen kannalta että sitä ei kehdata näyttää.

View: https://mobile.twitter.com/ER_Korhola/status/1570879085513154560

Lehdistö kertoo Koronan vaaroista, niin liioitellaan. Kun lehdistö kertoo rokotehaitoista, niin lehdistö on oikeassa ja ei ainakaan liioittele. 😁
En tiedä mihin sijoitun täällä universumissa, mutta on tämä yhtä komediaa koko touhu.

Minun mielestäni olisi ollut ihan aiheellista uutisoida sekä koronasta että rokotteista todenmukaisesti; kummankaan riskiprofiili ei ole aivan täysin tiedossa ja siksi on tärkeää, että ihmiset tekevät omat päätöksensä. Tämä ei toteutunut ja mielestäni se on aika vakava asia. Ei naurata, kun ainakin kaksi vuotta media käytännössä toisti lääkeyhtiöiden, WHO:n ja päättäjien haluamaa viestiä.

Mutta huvinsa kullakin, kai.

Minun mielestäni olisi ollut ihan aiheellista uutisoida sekä koronasta että rokotteista todenmukaisesti; kummankaan riskiprofiili ei ole aivan täysin tiedossa ja siksi on tärkeää, että ihmiset tekevät omat päätöksensä. Tämä ei toteutunut ja mielestäni se on aika vakava asia. Ei naurata, kun ainakin kaksi vuotta media käytännössä toisti lääkeyhtiöiden, WHO:n ja päättäjien haluamaa viestiä.

Mutta huvinsa kullakin, kai.
Joo totuuden puhumisesta olen samaa mieltä. Olen kai todennut oman voimattomuuteni ja antanut periksi. En voi kuin nauraa.

Basic nutrition

3 kappaleen paketti

-25%
Näin se vaan johtopaikka on tullut Suomelle.
Ruotsin taktiikka taitaa silti olla pitkässä juoksussa parempi. Piikitysten haitta immuniteetille kenties vähäisempi, koska enemmä tartuntoja väestöllä ennen piikkikampanjaa.
C81C50AF-B687-4212-AC06-BE5339B301D5.jpeg

Suht tuoreen tutkimuksen mukaan vakavia rokotehaittoja on saanut 1/800 rokotetusta!

Haittavaikutus arvioidaan vakavaksi, jos se on: johtanut kuolemaan, hengenvaaraan, sairaalahoitoon tai sen pidentymiseen, aiheuttanut pysyvän vamman, toimintakyvyn laskun tai synnynnäisen epämuodostuman.

"THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek sanoo koronarokotteen monivaiheisen hyväksymisprosessin varmistavan mahdollisimman turvallisen rokotteen. "

1663427042739.png

https://www.sciencedirect.com/…/artic…/pii/S0264410X22010283

^Olipas hyvä tutkimus taas - tai oikeastaan tulkinta. Jos rokoteryhmässä vakavia sivuvaikutuksia oli kymmentätuhatta kohti 127 ja placebo-ryhmässäkin jopa 93, niin ei tässä mistään kovin vaarallisesta aineesta voi olla kyse. Enemmänhän tuo viittaisi siihen, että suurin riski on itse rokotustekniikassa, eikä niinkään ruiskun sisällössä. Saa kivittää.

^Olipas hyvä tutkimus taas - tai oikeastaan tulkinta. Jos rokoteryhmässä vakavia sivuvaikutuksia oli kymmentätuhatta kohti 127 ja placebo-ryhmässäkin jopa 93, niin ei tässä mistään kovin vaarallisesta aineesta voi olla kyse. Enemmänhän tuo viittaisi siihen, että suurin riski on itse rokotustekniikassa, eikä niinkään ruiskun sisällössä. Saa kivittää.
Joo se riski rokotustekniikassa on siinä kohtaa kun tätä kusipiikkiä kohdistetaan uhrin käsivarteen. Tossa kohtaa voisi vielä estää riskit eli poistua paikalta.

Näin se vaan johtopaikka on tullut Suomelle.
Ruotsin taktiikka taitaa silti olla pitkässä juoksussa parempi. Piikitysten haitta immuniteetille kenties vähäisempi, koska enemmä tartuntoja väestöllä ennen piikkikampanjaa.
katso liitettä 247950
Maksettiin miljardeja siitä, että pari tuhatta mummoa ja pappaa sai vuoden tai puolitoista lisäaikaa. Sitten tänä keväänä tuo rypäs heitti kuitenkin lusikan nurkkaan nopealla tahdilla.
Sen arvoista? Hyöty vs haitta?

Kivitän.

Tässä oli käytetty alkuperäisten Pfizerin ja Modernan tutkimusten aineistoa ja koitettu paikata ko firmojen tutkimuksissaan tekemät virheet ja epäloogisuudet. Ihan käypä analyysi, ei tulkinta. Suosittelen katsomaan ao selvityksen tästä analyysistä.

View: https://youtu.be/9IOqH_QAK0k

Analyysin perusteella siis kahden valmistajan rokotteiden jälkeen vakaviksi haittavaikutuksiksi luokiteltuja tapahtumia oli 12,5 per 10 000 enemmän kuin jos laitettiin placeboa. Eli jos rokotamme 5 miljoonaa ihmistä YHDEN KERRAN, niin siitä aiheutuu 12,5 x (5 000 000 / 10 000) = 6250 vakavaksi haittavaikutukseksi luettavaa tapahtumaa, kuten sydänoireita ja muuta kivaa. Näitä ei olisi tullut jos rokotteita ei olisi annettu. Kaikkiaan Suomessa on annettu reilusti yli tuplat tuo määrä piikkejä. Ja huomaa että tässä puhutaan vakavista vaikutuksista, ei mistään kutinasta.

Videolla käydään hyvin läpi tuo, miksi alkuperäisten tutkimusten arvio haittavaikutusten määristä oli huomattavasti vähäisempi kuin tässä analyysissä, mielestäni ihan avartavaa tietoa.

Sitten voi käydä Fimean sivuilta katsomassa, paljonko Suomessa on rekisteröity vakavia haittavaikutuksia

Oho, jo yli kuusi tuhatta, kumma juttu, ehkä analyysi onkin ihan järkevä. Huomaat että FIMEA ei saa tietoa kaikista tapauksista.

Sitten mietitään että noita vakavia caseja on Suomessa enemmän kuin tautiin kuolleita millään mittarilla. Moniko nuorempi ihminen ottanut rokotteen käytännössä turhaan ja kärsii siitä nyt?

Voi myös miettiä, montako annosta covid-piikkiä on pistetty maailmanlaajuisesti:

jaa jaa n 13 miljardia. Lasketaan montako vakavaa haittavaikutusta tullut niiden takia

12,5 x (13 000 000 000 / 10 000) = 16 250 000 eli sellainen kuustoista miljoonaa vakavaa haittavaikutusta rokotteiden johdosta. No biggy, eipä tuo nyt kovin vaaralliselta vaikuta. Eikä varmaan liity mitenkään siihen outoon ylikuolleisuuteen mitä nyt on nähty mediassakin.

Analyysin pointtihan oli tuoda esiin rokotteiden todellinen riskikerroin, jotta edes jatkossa sitä olisi mahdollista käyttää osana asiaankuuluvaa riski-hyöty- analyysiä, kun mietitään rokottamista näillä kyseisillä piikeillä. Sellaistahan me ei olla missään nähty edes niillä alkuperäisillä selkeesti hierotuilla luvuilla, eiks niin?

Jos joku muuten löytää laskuvirheitä tai muuta mukavaa tästä pläjäyksestä niin kiitos kun ilmoitat.

Analyysin perusteella siis kahden valmistajan rokotteiden jälkeen vakaviksi haittavaikutuksiksi luokiteltuja tapahtumia oli 12,5 per 10 000 enemmän kuin jos laitettiin placeboa. Eli jos rokotamme 5 miljoonaa ihmistä YHDEN KERRAN, niin siitä aiheutuu 12,5 x (5 000 000 / 10 000) = 6250 vakavaksi haittavaikutukseksi luettavaa tapahtumaa, kuten sydänoireita ja muuta kivaa. Näitä ei olisi tullut jos rokotteita ei olisi annettu. Kaikkiaan Suomessa on annettu reilusti yli tuplat tuo määrä piikkejä. Ja huomaa että tässä puhutaan vakavista vaikutuksista, ei mistään kutinasta.
Mun maallikkotajuuni 12,5 per 10000 ei kamalan paljolta kuulosta ja toisaalta "yksikin haittavaikutus on liikaa" kuulostaa taas yhtä realistiselta kuin, noh, zerotus ylipäätään. Kaikkien vastaanväittäjien onneksi mun mielipiteelläni ei tässä asiassa ole merkitystä enkä ole näistä asioista päättämässä. Olenpahan jo vissiin ainakin vuosi sitten täällä ensimmäisen kerran mietiskellyt minkäsuuruinen ero haittavaikutuksissa olisi placebo- ja covid-rokotteen välillä ja oli ihan kiva nähdä jonkinlainen vastaus siihenkin.

Yksikin haittavaikutus on liikaa siinä vaiheessa kun lähdetään painostamaan tai pakottamaan. Siinä vaiheessa jokaisella painostajalla on henkilökohtainen vastuu kaikista piikkihaitoista.

Jos ihmisoikeussopimuksia ja perustuslakia oltaisiin noudatettu ja piikki olisi ollut aidosti vapaaehtoinen ja kaikille rokotettaville oltaisiin kerrottu yksilöllinen, totuudenmukainen riski saada vakava korona ja varoitettu potentiaalisista piikkihaitoista, olisi piikkihaitat voitu laittaa yksilön syyksi. (Toki ei tämäkään valtion tai lääkeyhtiöiden korvausvelvollisuutta vie pois.)

Back
Ylös Bottom