MĂ–YKKYNEN
VIP
Itsekin tein venäläisten asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa täyspäiväisesti hommia kuutisen vuotta. Kahta samanlaista projektia tai reissua ei ollut. Niistä tapahtumista mitä tuli nähtyä ja koettua voisi kirjoittaa vaikka kirja mutta tylsää tai rutiinia ei ollut koskaan. Kaikkea mahdollista sekaisin samaan aikaa. Äärimmäistä vitutusta, komediaa, raivoa, epäuskoa, hämmennystä, epätoivoa, pakokauhua ym. mahtui kyllä jokaiseen projektiin mutta oli ne hienoja aikoja vaikka missään ei ollut mitään logiikkaa tai järkeä. Nykyään oikein harmittaa kun muistot alkaa niin pahasti jo haalistumaan noista ajoista.Ottamatta kantaa videon aitouteen, niin oletko ollut miten paljon tekemisissä venäläisten kanssa? Siis heidän maaperällään. Duunikuvioissa tai siviilissä. Itse olen sitä toimintaa seurannut aitiopaikalta varsin pitkään, ja täytyy todeta, että en ihmettele enää mitään.
Eeppisiä oli aina myös iltaohjelmat, jotka yleensä järjesti paikallinen konsultti/yhteistyökumppani ja itse toimin firman puolesta maksumiehenä paikan päällä. Mitään rajoja ei oikestaan ollut. Käteistä rahaa kymmeniä kiloja euroissa mitattuna maksuvälineenä taskussa ja usein piti lähteä vielä hakemaan lisää saman illan aikana. Kukaan ei kysellyt mitään jälkikäteen. Pieni ero nykyiseen max. 50€/hlö kestitysten osalta, ja kuitit aina tarkkaan kytättynä, hehe. Voi veljet.