Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä ainakin pelkään punkkeja jopa enemmän kuin naisia.

Niin no, saattaahan se olla se vieläkin harvinaisempaa päätyä naisen kanssa tahtomattaan tapahtuneen yhden treffikerran jälkeen pyörätuoliin tai obduktioon.

Että sinänsä ihan järkevää.

Kyllä minäkin pelkään punkkeja, mutta kestän kuvat.

...ja on tarantulakin joskus ollut lemmikkinä. En pitänyt kädessä... silitin kyllä muutaman kerran. Mutta punkkia en halua lähettyvilleni edes terraarioon.

ei ole koskaan tullut miele:nkään pelätä niitä

pitäisikö valtakunnan aloittaa coronaan verrattavissa oleva peloitelukampanja punkkeja kohtaan?

e. voiko asiaan vaikuttaa, että olen asunut koko elmäni kaupungissa, en tunne noita maaseudun vaaroja
kaupungin vaarat ovat tutummat: paskaan voi astua jo kotipihalla, saada voi puukostakin

View: https://www.youtube.com/watch?v=Rg5qMthApyg

Minä ainakin pelkään punkkeja jopa enemmän kuin naisia.

Oliko vittusaatana varattu jo ampiaiselle mutta joku vastaava nimi punkillakin pitää olla.

Asun 20km merenrannasta, mutta viime vuosina ovat tulleet kotipihaan. Asun hoitamattoman puiston reunalla, omat puskat kyllä ajeltuja (hihi). Joka kesä ollu ennätyskesä punkkien irrottamisessa. Oliskohan noita about kymmenen irrotettu koirista viime kesänä. Viime kesänä myös nuorimmaisella tyttärellä päässä kiinni. En tiedä millä uitulla oli vaunuun kiivennyt ja tarranut päähän. Ei tullu tästä mitään. Mutsille viime kesänä punkista ilkee rinkula ja sai ab-kuurin. Meillä aikuisilla on kolme jabia punkkirokotetta. Ollaanko lampaita?

Screenshot_20220610-091540_Gallery.webp

Pilviä, rahat takasi.

Oliko vittusaatana varattu jo ampiaiselle mutta joku vastaava nimi punkillakin pitää olla.

Asun 20km merenrannasta, mutta viime vuosina ovat tulleet kotipihaan. Asun hoitamattoman puiston reunalla, omat puskat kyllä ajeltuja (hihi). Joka kesä ollu ennätyskesä punkkien irrottamisessa. Oliskohan noita about kymmenen irrotettu koirista viime kesänä. Viime kesänä myös nuorimmaisella tyttärellä päässä kiinni. En tiedä millä uitulla oli vaunuun kiivennyt ja tarranut päähän. Ei tullu tästä mitään. Mutsille viime kesänä punkista ilkee rinkula ja sai ab-kuurin. Meillä aikuisilla on kolme jabia punkkirokotetta. Ollaanko lampaita?
Meillä pari viikkoo sitten pojassa punkki kiinni. Vielä Ab kuuri päällä. Ens viikolla rokoteaika. Punkit on saatanasta

En tiedä millä uitulla oli vaunuun kiivennyt ja tarranut päähän.

Ne haistavat hengitysilman hiilidioksidin. Eli on ollut jossain huudeilla kytiksessä, saanut vainun ja sitten kaikessa rauhassa kävellyt ja kiivennyt sapuskan luo.

Meillä aikuisilla on kolme jabia punkkirokotetta.
Täytyy vain muistaa että rokote ei ehkäise borrelioosia. Kaksi eri tautia.

En saa asumisen perusteella valtiolta, niin rokote on jäänyt joka keväiseksi aikomukseksi. Omallakin paikkakunnalla on punkkeja ja omin silminkin olen nähnyt, mutta ei ole TBE-riskialuetta (vielä, riskialue on lähellä...).
Nyt on parin viime vuoden aikana monta muuta rokotetta kyllä tullut otettua, viimeksi toissapäivänä jäykkäkouristusrokote.

Mutta siis, pitäisi ottaa asiaksi käydä ottamassa tuo ja toki yrittää vältellä niitä punkkeja vielä senkin jälkeen.

Tarinoiden perusteella se saattaa jossain vaiheessa sit kääntyäkin, että pääsispä töihin lepäämään.

Näin olen kuullut. Katsotaan, että millaiseksi tämä kääntyy. 😁

Saattaa olla, että satunnaisia työtunteja tulee tehtyä. Jos jaksaa. Jos kiinnostaa.

Ihmisiä liikaa, loiset lisääntyy.

Etkä edes maininnut loisivaa elämäntapaa. 😄

Mutta niin, monella tapaa tieten voi ajatella olevan liikaa. Cisconkin vesikuvat luontokuvat olisivat nätimpiä ilman betonikuutioita ja tupruttavia piippuja, mutta länsimainen ihminen on niin tottunut rakennettuun ympäristöön ja siihen mitä kaikkea rakennettuun liittyy, että ei oikein osaa olla ilman kuin korkeintaan lomalla.

Minä pelkään tuota borrelioosia enemmän kuin TBE:tä. Pari vuotta sitten kesällä olin lukenut jotain tarinoita siitä miten borrelioosi vei joltakin mieheltä työkyvyn jne. Samana syksynä kun itsellä oli kaikenlaisia epämääräisiä oireita ja oli käyty kesälomareissulla Ahvenanmaalla, testattiin työterveydessä myös borreliavasta-aineet. --> Ferritiini luokkaa 10 ja borreliavasta-aineet koholla. Ahdisti jälkimmäinen! Kommentti oli, että otetaan likvor-näyte vaikka borreliavasta-aineet olivat koholla vain vähän "kaikilla on tuolla tasolla." No, näyte oli puhdas mutta ehdin tietysti murehtia asiaa vaikka kuinka.

Punkkeja on toistaiseksi löytynyt koirasta n. pari per kesä mutta jo tänä vuonna löysin yhden kävelemästä tv-tasolta; oli siis tullut sisälle koiran mukana. Viime vuonna löysin (sisällä!) omalta jalalta kaksi kertaa punkin kävelemästä. Hyi.

Nyt kun koira lähtee kesälomareissuun mukaan ehdin jo eilen miettiä mitä pitää pakata mukaan; Sadevaatteet ulkoilua varten ja punkkipihdit. Nämä tuli mieleen ensimmäisenä.
Koiralle toki myös ruuat ja siinähän ne tärkeimmät sitten olikin. 😊

Minulle on kyllä TÄYDELLINEN yllätys, että imiset pelkäävät noin punkkeja

en ole osannut ajatellakkaan tämmöistä pelon määrää

En, boy. 😘

Mutta rajat toki noteerattu. 🫂

Sinähän koirallisena joudut kohtaamaan noita perkeleitä (ei Saatanoita) ihan livenäkin ja nyppimään niitä omin käsin pihdeillä pois.
Vai eikö ole vielä yksikään ehtinyt olla kiinni?
Hahah 😁 tähän sanoisin, että jotain sinne tolla menolla työntyy girl.

Juuu ja eilenkin niitä nypin kaks koirasta ja kaks iteltä, heitin ne paskaiset vessanpönttöön ja sit keitin kahvit ja istun sohvalle plärään pakkista. Boom. Siinä se taas perkele kipitti näytöllä 😂

Back
Ylös Bottom