Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tuo piippusytytin on ihan turha, koko vehje toimii isona piippuna.

Juuri smashburkerit tuli munailtua.
IMG_20220521_152119_compress78.webp

#motorsport

49FF8B48-0B87-4F58-8A5F-7923109CC75A.webp

#sylverö TheVaokoisen nahkan ystävä

77A27953-2476-4268-BAB2-509DC8641E70.webp

hinpunverran ottanahkaa kinnaa ja autinkoterassilla istuskelu vasta etessä

Tämä rusketushomma on kyllä mielipuolista touhua. Eteläisellä/itäisellä pallonpuoliskolla myydään ihoa valkaisevia tuotteita ja naiset vetää naamioita ja hansikkaita suojakseen.

Pohjoisessa vedetään rusketusta purkista, jos väri ei muuten tartu ja mennään vartavasten aurinkoon makaamaan. 😆

Muistakaa käyttää aurinkorasvaa!

Minä olen laiska käyttämään aurinkorasvaa, joten kesällä nykyisin aina pitkähihainen paita (juoksupaita, kuin ilmaa päällä) ja pitkälahkeiset kevyet housut.
Kasvoille ja dekoltee-alueelle useimmiten suojakertoimella varustettua meikkivoidetta ja päälle vielä paksusti meikkipuuteria. Ihan hyvin on suojannut tuokin kombo kasvojen ihoa, vaikka tuntuuhan se vähän hölmöltä meikata pihahommia varten. :LOL: Minusta vain miellyttävämpi kuin aurinkorasva kasvoilla (ja niissä on usein alkoholia, mikä vaan kuivattaa, vaikka kuivattaa se meikkipuuterikin toki).
+Tietysti vielä hattu, koska ainut paikka joka ei oikeasti kestä aurinkoa on pää - tulee nopeasti huono olo. Iho vain ruskettuisi helposti ja nopeasti, Suomessa ei edes palaisi.

Nuorempana rusketuin ilman huolia ja ilman aurinkorasvaa mutta hieman ajatukset muuttuivat, kun entisellä työkaverilla löydettiin melanooma kolmekymppisenä.

e. Mielessä oli tässä siis lähinnä pihahommat ja koiran kanssa ulkona puuhailu, silloin aina "pitkät vaatteet" päällä. Toki, jos kävisi niinkin hassusti, että lähtisin ihmisten ilmoille esim. toppi+farkut/hame tai mekko -vermeissä niin silloin kyllä aurinkorasvaa iholle. Mutta arjessa olen niin paljon ulkona (tänäänkin yhtäsoittoa 3 h), niin en jaksa. Helpompi pukeutua suojaavasti.

Viimeksi muokattu:
Pohjoisessa vedetään rusketusta purkista, jos väri ei muuten tartu ja mennään vartavasten aurinkoon makaamaan.
Minulle kelpaisi rusketus. Olen muuten niin harmaan kalpea ja kuolleen näköinen rasvapallo niin ei olis edes harmaan kalpea. Mutta ei, ei juurikaan rusketusta tule vaikka siellä auringossa makaisi. Ei nyt ihan yrittämättä palakkaan, mutta...

Inhoan muuten sydämmeni pohjasta kaikenlaisia rasvoja ja liejuja mitä pitäs läskikerroksen suojaksi vetää. Onneksi opin varastamaan Naisen jotain mineraalijauheaurinkosuojaa. Aivan parasta kun ei tarvi mitään rasvoja läträtä.

Inhoan muuten sydämmeni pohjasta kaikenlaisia rasvoja ja liejuja mitä pitäs läskikerroksen suojaksi vetää. Onneksi opin varastamaan Naisen jotain mineraalijauheaurinkosuojaa. Aivan parasta kun ei tarvi mitään rasvoja läträtä.
Mineraalimeikkiä 😊 On hyvä.

e. lisäys;
GKf0cxW.png

Tuli mieleen joskus aikoinaan lukemani juttu, jossa poromiehille oli jaettu testiin kasvoille taputeltavaa jauhetta, joka suojaisi poskia paleltumiselta. Oli osoittautunut ihan toimivaksi - mutta kukaan ei olisi varmaan käyttänyt, jos olisi käsketty taputella kasvoille puuteria, jota jauhe itseasiassa oli. 😄

Back
Ylös Bottom