Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä taasen liikun kaupungilla jack & jones farkuissa ja helly hansen tarjoustakissa, ihan niinkun 80% minun ikäisistä miehistä. Ja se pukeutuminen on aidosti minua itseäni varten eikä ketään muuta varten :D

helly hansen tarjoustakissa

tuo on kyllä taivahan tosi

on tullut kiinnitettyä:huomiota että on Miehillä raakasti tuon merkkistä tuulitakkia päällä

Minulla ei ole -> ei tule

eihän vain Teillä ole valkoinen? ommeinaa niin mustalaisen näköinen takki kun vain voi ja olla, imettelen suuresti Heitä valkolaisia jotka siihen vapaa,ehtoisesti semmoisen ovat investoineet

voihan tietysti olla, että Akka on pakottanu, mistä Minä tiedän

Hah. Vähän kärjistetty tuo. En kulje kaupungilla hh takissa. Vaikka on mulla semmonen musta kotitakkina pihatöissä. Kahtellut vaan että ihan witusti niitä on.

Mutta tarjoustakissa kyllä kuljen. Just ostin tarjouksesta hienon maastonvihreän haglöf tuulitakin. Ei noita normaalihintasena pysty ostamaan, mutta aina kun -50% niin satkulla voi poistaa. Sikke hyvä takki kyllä. Talvella ollut peak performance untuvatakki, ostettu -50% tarjouksesta. Mukava päällä sekin. Töihin jos pitää mennä, peruspäivänä harmaa pikkutakki. Tarjouksesta. Jos jotain tärkeempää niin musta pikkutakki.

Mutta tarjoustakissa kyllä kuljen. Just ostin tarjouksesta hienon maastonvihreän haglöf tuulitakin. Ei noita normaalihintasena pysty ostamaan, mutta aina kun -50% niin satkulla voi poistaa. Sikke hyvä takki kyllä. Talvella ollut peak performance untuvatakki, ostettu -50% tarjouksesta. Mukava päällä sekin. Töihin jos pitää mennä, peruspäivänä harmaa pikkutakki. Tarjouksesta. Jos jotain tärkeempää niin musta pikkutakki.
Leviltä lähti matkaan -50% Haglöfsin kevytuntuvatakki. On lämmin ja mukava. Helly Hansenin untuvatakki tais olla täyshintainen.. sekin pirun mukava ja siisti.

Haglöfsin tuulitakki hikoiltu sadalla kiekkoreissulla. Ei voi oikein muualla enää pitää. Pitäs ostaa joku uusi vähän siistimpi.

12.7m on jo niin jytypeli ja luoti mallia pikkuporkkana 50g, että se lentää kauemmas, kuin kiväärikaliberit.
Joo en mä näistä mitään ymmärrä mutta tehokas kantama 12,7 versiolla internetin mukaan 1500m mutta tässä keississä jostain kimmottamalla 4000m hallin seinän ja traktorin lasin läpi.

Haglöfsin kuorivaatteet ovat niin hyviä, että jos tarve uusille tulee niin minulla on varaa ostaa normaalihinnalla ihan siltä istumalta - mutta ei ole varaa saati halukkuutta ostaa mitään halvempia ja mahdollisesti huonompia vermeitä.

Viimeksi kun tuli akuuttitarve uudelle takille entisen revettyä koiraharrastuksessa, kävelin Intersportiin ja sanoin myyjälle tarvitsevani "Haglöfsin parhaan kuoritakin mitä tällä hetkellä on myynnissä."
Myyjä kysyi heti; "Olet käyttänyt ennenkin?"
-Aivan, ei tarvetta harrastaa minkäänlaista vertailua tai tarjota mitään muuta.

Löytyy kaksi Haglöfsin kuorikerrastoa; parasta Haglöfsiä ja kevyempi L.I.M-sarjan versio, ihan hyvä retkeilyreissuilla.
-Koiraharrastus ja muu ulkoiluni tapahtuvat säästä riippumatta.

Niin, ja olen yhteen Haglöfsin kuoritakkiin vaihdattanut ompelijalla vetoketjun; muuten oli edelleen hyvä takki ja käyttöikää tuli toimenpiteen jälkeen lisää vuosia.

Joskus ammoin kun tuli käytyä vaeltamassa niin kuorivaatteet oli sellaseen pikkupötkylään pakkautuvat ohkaset sadehousut ja sadetakki. Hikoilen helposti vartalosta ja alupaidan kastumisen uhka on huomattavasti suurempi sisältäpäin kuin ulkoa ja ne "hengittävät" kuorivaatteet kyllä lisää bullean hikoilijan tuskaa, sano mainokset hengittävyydestä mitä tahansa. Tosi harvoin noita tuli vedettyä päälle, pikkusateet aina varustelekan länsi-saksalaisessa maastopuvussa. Ja kun oikeasti sataa ja tuulee, niin ei sitä hengittävyyttäkään niin kaipaa. Tietty tarpeet erilaisia, jos joutuu maassa makoilemaan tms niin täytyy kunnon kuori olla.

^ Joo, ei niissä kuorivaatteissa mitään nopeatempoista ulkoilua harrasteta, vaan ollaan ulkona. Esim. jos on koiratreenit sovittu tai on koe tai leiri, niin se kaikki tapahtuu ihan siitä riippumatta mitä taivaalta tulee. Samoin tietysti myös koirien ulkoilut. Retkeilyreissuilla L.I.M-Haglöfsit ovat mukana kunnon sadetta silmällä pitäen, eli eivät siis päällä ellei tule tarve.

Omasta mielestä reippailuun parhaat takit ovat esim. juoksuun suunnitellut takit (itsellä Asics ja Adidas). Ne hengittävät (on usein vetoketjuilla avattavissa sivuista), pitävät vähän tuulta ja sitä pikkusadettakin.
Samoin tietysti housut mutta ei varmaan moni mies halua liikkua juoksutrikoissa - mutta mukavat ovat!

moni mies halua liikkua juoksutrikoissa

#negative #absolut

Minä poljen Suvena polkupyöräilylenkitkin farmarinhousuista leikatut lyhyet paskat jalassa

#ajankuluksi ajelut aina farmarinhousuilla

#ajankuluksi ajelut

matkallehan saattaa sattua aurinkoteranssi anniskeluoikeuksin ja imisten ilmoille mennessä täytyy aina olla asiallisesti puketutunut ja urheiluvarustus ei ole ikinä semmoista

Tuli mieleen noista vaatteista; Joo, joku kunnon Haglöfsin takki kustantaa helposti melkein neljäsataa, jos tulee akuuttitarve. Ei tunnu missään, enkä voisi kuvitella elämää ilman. Toki takilla on käyttövuosia niin paljon, että vuosikustannus aika pieni.

Sitten se toinen ääripää; Lemppari koiratreenitakkini on Adidaksen Climawarm softshell, jonka ostin samassa paketissa kuin lempparihupparini; Adidaksen Climacool:
Huuto.netistä vähän käytettynä n. 10 vuotta sitten, hintaa paketilla yhteensä 40 €. Molemmat edelleen käytössä, sanoisin että hinta-laatusuhde erinomainen. :LOL:

Käytettyjä vaatteita en osta. En koske. @TJJ sen tuossa sanoikin.

Siskonpojalta sain farkkushortsit. Ei paljoa käyttänyt, kasvoi ulos niistä. Niitä suostun käyttämään.

En osta edes lapsille käytettyjä vaateita. Vaimo tutulta ostanu jotku kengät.

Back
Ylös Bottom