Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minulla meni kans molemmat kun vuodenvaihteessa sairastin. Eivät ole normaaleja vieläkään. Varsinkin hajuaisti on aika olematon
Mulla on aika hyvin palautunu maaliskuun koronasta, mutta hajuaisti tekee välillä temppujaan ja sen takia joitaki perusruokia ei esim. pysty enää syömään, kun ne on maistunu ihan väärältä. Ja joskus hajut rekisteröityy jotenkin viiveellä ja jysäyttää sitten kerralla aistit täyteen. Se on ihan ok jos puhutaan vaikka pizzan tuoksusta, mutta kakkavaippojen kanssa vois jäädä jysäyttämättä.

& mistähän sitä sais

Siis kysyt. Jokaiselta vastaantulevalta naiselta että saisko pillua. Moi voit sanoa alkuun, mutta ei mitään muuta.

Saat haukkuja, sua pidetään vastenmielisenä, joku koittaa lyödä laukulla. Mutta. Sitten tulee vastaan minkki joka sanoo että joo. Ja olen 100% varma ettei tarvi kysyä edes monelta.

Munankipeitä akkoja on vaikka millä mitalla. Mutta kukaan ei oo vaan kehannut kysyä niiltä että otakko kikkeliä.

Mulla on aika hyvin palautunu maaliskuun koronasta, mutta hajuaisti tekee välillä temppujaan ja sen takia joitaki perusruokia ei esim. pysty enää syömään, kun ne on maistunu ihan väärältä. Ja joskus hajut rekisteröityy jotenkin viiveellä ja jysäyttää sitten kerralla aistit täyteen. Se on ihan ok jos puhutaan vaikka pizzan tuoksusta, mutta kakkavaippojen kanssa vois jäädä jysäyttämättä.
Minulla haistan välillä sellaista palaneen käryä tai röökin hajua. Saattaa tulla ihan yhtäkkiä. Makuaisti on jotenkin laimee. Maistaa kyllä, mutta silleen laimeasti. Tämä ärsyttää ruuanlaitossa eniten. On tullut useaan otteeseen maustettua ruoka senverran rapsakasti että on jäänyt perheeltä syömättä

Jännä, jos täällä useammalla on ollu noita pidempiaikaisia aistihäiriöitä. Yks tuttu (kylläkin ihan toisen alan) lääkäri tuumasi, että onhan niitäkin, joilla ei oo sitten taudin alkamisen koskaan palannutkaan takas..

Mut itellä tosiaan kesti puolisentoista viikkoa, ettei oikein haistanut eikä maistanut mitään. Sen jälkeen rupes palailemaan pikkuhiljaa. Sellaiseen ihan kunnon palautumiseen saattoi mennä vielä viikko kaks tuon edellisen päälle, mutta tällä hetkellä pitäs olla kaiken ihan normaalisti.

Eikä mulla ollu mitään tuollaista, että asiat haisis epänormaalille. Ei vaan haistanut eikä maistanut yhtään mitään, vaikka nokka ei ollu erityisesti tukossa.

Äh.

Voin heti kertoa hauskempia.

Esim:

Nainen: Ei hyvänen aika sentään, meni peli aivan sekaisin viime kierroksella kun ampiainen pisti…
Golffari: No, missäs kohdalla se sitten pisti?
Nainen: Siinähän se, ykkösen ja kakkosen välillä.
Golffari: Enkös minä ole sanonut, että pidä ne jalat lähempänä toisiaan!

Mikä on Rin Tin Tinin isän nimi?
– Sii Tin Tin

Mikä on Rin Tin Tinin äidin nimi?
– Emä Tin Tin

Äh.

Voin heti kertoa hauskempia.

Esim:

Nainen: Ei hyvänen aika sentään, meni peli aivan sekaisin viime kierroksella kun ampiainen pisti…
Golffari: No, missäs kohdalla se sitten pisti?
Nainen: Siinähän se, ykkösen ja kakkosen välillä.
Golffari: Enkös minä ole sanonut, että pidä ne jalat lähempänä toisiaan!

Mikä on Rin Tin Tinin isän nimi?
– Sii Tin Tin

Mikä on Rin Tin Tinin äidin nimi?
– Emä Tin Tin
Miten kolmiosta saadaan viiva

Ajamalla karvat pois

Uusi lempikirjakauppani.

12DAD00E-374A-498E-82C1-8990AADF60E7.webp

Back
Ylös Bottom