Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pitäs jälleen tehdä esitelmää. Onneksi saan hyödyntää viime vuoden esitelmää, joten sillä mennään. Pitäisi perehtyä aiheeseen hieman tarkemmin, etten mene sanomaan mitään kovin väärää.
Opetushommatkin kohta paketissa! Vähän reilu vuosi sitten mietin, mihi tuli lupauduttua, mutta näin sitä on tästäkin selvitty.

Hirveä haloo ruoan kallistumisesta. Kuulemma näkyy jo nyt kukkarossa ja nälänhätä tulossa. Leipäjonot pidentyy.

Lehdessä oli vertailtu s- ja k-kauppojen elintarvikkeiden hintoja parin viikon ajalta. Noussut päärynöiden (!) kilohinta. Myös maitolitra kallistunut 0,01 €.

Huh. Selviääkö tästä nyt mitenkään.
Jos vertailua tekee vaikka 6kk takaisiin hintoihin, niin omassa lähikaupassa esimerkiksi huomaa että maitolitra 65snt->80snt, jauheliha 2.99€-> 3,69€/3,99€ valmistajasta riippuen ja ylipäätänsä suurin osa perus elintarvikkeista +10-15%.

Toki tuosta selviää, mutta ei tuo palkkataso seuraa tässäkään tapauksessa samalla nousuprosentilla perässä.

Tuli kieltämättä vähennettyä velkoja viime yönä. Illalla nukahdin joskus kymmenen jälkeen ja tuli nukuttua puol ysiin asti. Aamupalan ja kahvin jälkeen nukahdin taas reiluksi tunniksi. Heräsin ja tunnin ihmettelin töllöä ja taas nukahdin melkein kahdeksi tunniksi. Vieläkin tokkurainen olo, mut kai sitä jotain pitäis saada tänään aikaiseksi. Toisaalta kai sitä ehtii huomennakin.
Heh. Minä nukun 12-14 t/vrk. Vähän liikaunisuutta Piporadion ja muiden oireiden ohella...

Kannatin hoitajalakkoa siihen asti kunnes tajusin, että verikoe- ja selkäydinpunktioaikani tullee siirtymään jonnekin hamaan tulevaisuuteen, koska labratkaan ei toimi 🙄

Onko Kajsnan duunipaikalla ollut hiljaista?

Näyttää ihan wanhalta witulta. Hihi.
Kun terveyslinjalla jatketaan päivää..

Screenshot_20220402-145607_QuickPic.webpScreenshot_20220402-145541_QuickPic.webpScreenshot_20220402-145521_QuickPic.webp

^ en tiiä kyllä lasketaanko Leviksiä enää herran vuonna 2022 ihan samalla tavalla merkkivaatteiksi kuin joskus kasarilla tai ysärillä :D

Minä lasken, koska: nyt Minulla on niihin varaa, aiemmin ei
80 ja 90 taalet ei ollut ikinä leviksia, kun olivat niin kalliit

viimeiset maksoi kuuskymppiä, alennusmyynnistä, tottakai!

Heh. Minä nukun 12-14 t/vrk. Vähän liikaunisuutta Piporadion ja muiden oireiden ohella...

Kannatin hoitajalakkoa siihen asti kunnes tajusin, että verikoe- ja selkäydinpunktioaikani tullee siirtymään jonnekin hamaan tulevaisuuteen, koska labratkaan ei toimi 🙄

Onko Kajsnan duunipaikalla ollut hiljaista?
Meidän yksikkö on tunnetusti kriittisin erikoissairaanhoidon yksikkö, joten poli toimii normaalisti, ei ole vielä vaikuttanut omaan työhön, koska ei ole hoitajia töissä muutenkaan.
Jatkotutkimukset tulee kyllä viivästymään, eli voi mennä yli 3 kuukautta kiireettömiin magneetteihin.
Osasto on suljettuna, mutta se ei omaan työhön vaikuta.

Mää en oo koskaan ymmärtäny miten tämä tulee ilmi?
En osaa sanoa. Olisiko se vika omassa päässä vai missä, näissä oletetuissa kateusasioissa. Kyllähän minullekin kettuillaan, kun olen kamalan kiinnostunut uusista sähköautoista ja ajelen 10 vuotta vanhalla rotiskolla. En vaan viitsi käydä koeajamassa uusia. Firmassa on eräs sankari, joka ajaa kaikki esittelyautot joita on tarjolla ja on perillä asiasta ja näistä sitten jauhetaan joka kahvitunnilla. Esimieskin nimitteli minua kroisos pennoseksi, tässä yhteydessä. Kai sitäkin vituttaa, jos joku tienaa enemmän nettona, kuin hän bruttona.

Back
Ylös Bottom