Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En millään usko, että mulla oli noro tai muu vastaava. Eikö nuo pitäis poikkeuksetta tarttua hanakasti? Ei tarttunu minun tauti perheenjäseniin vaikka samoilla sormilla häplitty ovenkahvat ja skidit nukutin makaamalla naamat vastakkain. Kun alko olin maga treeneissä vääntämässä vaarallisista otteista irtautumisia ja väännettäin toisiamme naamasta tonttiin. Eikä tarttunut kehenkään heistä.

Mulla oli vastaava tauti parisen vuotta sitten syksyllä. Kaksi viikkoa lensi paineella vettä persauksesta, mutta samassa taloudessa se ei tarttunut. Syy jäi epäselväksi, koska ruokamyrkytykseksi oli aika pitkäkestoinen. Yhtenä epäilyksenä taisi olla myös salmonella, mutta sitä ei testattu.

Hidrasec oli silloin lääkärin suositus Imodiumin sijaan. En muista perustelua. Kuukausi meni, että uskalsi pieraista.

Tiedän/tunnen erään noista VKK:n nimihahmoista. Ei se koskaan mikään ajattelija ole ollut, mutta nyt syöksykierre on kyllä jyrkkä kohti M1 -lähetettä...

Eli osa taitaa vaan olla latvakakkosia 🤷‍♂️

Ei sieltä Pietarista taideta oikeasti komentaa ketään nettifoorumeille kirjoittamaan hoono soomi ja linkkailemaan Putinin juttuja. Ite en ole sellaiseen törmännyt. Kyllä noissa taustalla taitaa olla oikeat suomalaiset ihmiset joille iskenyt kutsumus. Kuuluu demokratiaan ja sananvapauteen että vähän saa kukkia paskanmarjapensaatkin.

A3C01619-F563-4ADC-8B53-4EA8DE426BE8.webp

En millään usko, että mulla oli noro tai muu vastaava. Eikö nuo pitäis poikkeuksetta tarttua hanakasti? Ei tarttunu minun tauti perheenjäseniin vaikka samoilla sormilla häplitty ovenkahvat ja skidit nukutin makaamalla naamat vastakkain. Kun alko olin maga treeneissä vääntämässä vaarallisista otteista irtautumisia ja väännettäin toisiamme naamasta tonttiin. Eikä tarttunut kehenkään heistä.

Pakko olla koronan jälkihommia. Monilla tutuilla ollu koronassa vatsavaivoja, esim vaimolla. Mulla erikoinen siinä mielessä että oli viikko oireetonta välissä.

Anyway jänniä hetkiä oli alkuviikko oksentaessa ja loppuviikko paskantaessa. Oli ontto olo niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Ja vikkinä että imodium ommutten tujua tavaraan. Odotten ensimmäistsä paskomista vieläkin. Meneeköhän viikko vai kaks. Ja pitääkö alkaa venytteleen puon reikää jo valmiiksi?

edit. On hyvä painonpudotuksessa jos sitä ylläpitää. Parantuessaan kerää parissa päivässä hukatut kilot takas. Ei siis kande parantua jos päämäärä painonpudotus onely
Juu paha sanoo mikä tää on.

Mutta tarttu sukuloidessa. Ensin alko oireet siellä ja jokunen tunti myöhemmin oli huushollin vessaan vuorot.

Itellä jo ontto olo, eikä oo mennyt kun 10 tuntia.

Itellä ei tuu paska housuun, mutta parina iltana nostanu vähän kuumetta. Ei varmaan kyllä paljoa ja aika hyvin loppunu Buranalla palelu.

Onkohan mulla sit kumminkin ollu joskus joku eri influenssa.. ei nyt oo jomottanu paikkoja oikein yhtään, kun aikaisemmin oli kyllä jotain lihasjomotustakin ja jonkin matkaa heikompi happi.. No, kun edelleen maistaakin jotain, niin: kahvee olé

Kustaalla kokoa. Osoittautuiko tarpeelliseksi yleishyödylliseksi hankkeeksi?

Kustannus/-hyötysuhteeltaan projekti ei ehkä kuulunut maailmanhistorian kannattavimpien joukkoon ja yllättävät logistiset haasteet rajoittivat valmistuneen yksilön käyttöä rintamalla, mutta sen ainoan kerran kun laite saatiin kuljetettua ajoissa oikeaan paikkaan Sevastopolin piirityksessä niin jälki oli ilmeisesti komeaa. Kyllä uudelleen tuotantoon otetulla Kustaalla siis kelpaisi ampua Kremliä ja Putinin bunkkeria.

Kustannus/-hyötysuhteeltaan projekti ei ehkä kuulunut maailmanhistorian kannattavimpien joukkoon ja yllättävät logistiset haasteet rajoittivat valmistuneen yksilön käyttöä rintamalla, mutta sen ainoan kerran kun laite saatiin kuljetettua ajoissa oikeaan paikkaan Sevastopolin piirityksessä niin jälki oli ilmeisesti komeaa. Kyllä uudelleen tuotantoon otetulla Kustaalla siis kelpaisi ampua Kremliä ja Putinin bunkkeria.
Kun nyt päästiin asiaan niin...

"On raportoitu paljon huolto-ongelmista kuten polttoaineen loppumisesta. Tämä on tarkoittanut etenemisen hiipumista.
– Aika yllättävää, että näin aikaisessa vaiheessa näitä huolto-ongelmia on tullut. Mutta niin kuin sanottu, kyllä Venäjällä voimaa riittää ja huoltoa saadaan aikaiseksi"

"Venäjän heikkoutena olleen myös se, että sotilasajoneuvot ovat ajaneet peräkkäin ja lähekkäin sen sijaan, että olisivat levittäytyneet. Tällöin ukrainalaisten on ollut helpompi iskeä kolonnan kärkeen ja pysäyttää eteneminen"

Eipä näytä asiat hirveästi muuttuneen sitten viimeisimmän ison kahakan.

Kun nyt päästiin asiaan niin...

"On raportoitu paljon huolto-ongelmista kuten polttoaineen loppumisesta. Tämä on tarkoittanut etenemisen hiipumista.
– Aika yllättävää, että näin aikaisessa vaiheessa näitä huolto-ongelmia on tullut. Mutta niin kuin sanottu, kyllä Venäjällä voimaa riittää ja huoltoa saadaan aikaiseksi"

"Venäjän heikkoutena olleen myös se, että sotilasajoneuvot ovat ajaneet peräkkäin ja lähekkäin sen sijaan, että olisivat levittäytyneet. Tällöin ukrainalaisten on ollut helpompi iskeä kolonnan kärkeen ja pysäyttää eteneminen"

Eipä näytä asiat hirveästi muuttuneen sitten viimeisimmän ison kahakan.
On ne, huonompaan suuntaan. Silloin panssareilla riitti löpöä Berliiniin asti.

On ne, huonompaan suuntaan. Silloin panssareilla riitti löpöä Berliiniin asti.
Tässä on toki huomioitava että venäjällä ei ole julistettu liikekannallepanoa eli reserviä kutsuttu palvelukseen.
Vetävät ihan armeijan palkatulla ( no "palkatulla" ja palkatulla) henkilöstöllä. Osa on kai suorittamassa palvelusta.
Tosin jos mukana olisi reserviläisiä, voisi vodkaa kulua ja haitari soida vielä ennemmän.

Minä alan askarrella pientä Ukrainan lippua huomista mielenosoitusta varten. Ja rauhankyyhkyä.

Tippa silmässä. Sillä tavoin "oman porukan" sota, että ortodoksihautajaisia tulee paljon molemmin puolin. Nuoret miehet kuolevat ennen aikojaan Putinin vuoksi ☹

Tunnelmaa keventäisi nyt kuva miespyllystä!

Tässä on toki huomioitava että venäjällä ei ole julistettu liikekannallepanoa eli reserviä kutsuttu palvelukseen.
Vetävät ihan armeijan palkatulla ( no "palkatulla" ja palkatulla) henkilöstöllä. Osa on kai suorittamassa palvelusta.
Tosin jos mukana olisi reserviläisiä, voisi vodkaa kulua ja haitari soida vielä ennemmän.
Osalle varusveijareista oli kai annettu sopimussotilaan kontrahti eteen ohjeistuksella allekirjoita, sen suurempia selittelemättä.

Osalle varusveijareista oli kai annettu sopimussotilaan kontrahti eteen ohjeistuksella allekirjoita, sen suurempia selittelemättä.
Kävi ilmeisesti sitten niin kuin oikeat asiantuntijat ovat arvioineetkin, ryssä aliarvioi vastarinnan määrän.

Olikohan tällä(kin) kertaa mukana myös soittokunta torvineen jotta voidaan pitää Kiovassa paraati.

Back
Ylös Bottom