Hmm, eikös Lasse twiitannut ihan saman tekstin aiemmin? Kukas tässä nyt taas olikaan muiden vietävänä?
Jotenkin ei yllätä, että samat ihmiset jotka nielivät kaiken covidiin ja rokotteisiin liittyvän valtavirtauutisoinnin, imuroivat sisäänsä nyt saman sotapropagandan hook, line & sinker.
On tässä viime päivät kyllä ollut rauhoittelemista, esim. vaimolla pelko päällä mitä tapahtuu ja pitäisikö hakea apteekista lääkkeitä varalle jne. Mistä sitä tietää? Todennäköisesti tässä ei ole mitään ressattavaa. Eläminen kallistuu ja lainakorot nousee. Eläkesijoituksia joutunee tässä vähän lykkäämään ensi vuodelle - silloin varmaan ollaan taas nousu-uralla viimeistään. Näinä aikoina varsinkaan ei yrittäjä voi sairastella. Lapsille olis hyvä jutella vähän noista kriiseistä, jotta asiat eivät turhaan jää mietityttämään. Turhaa lietsontaa ja riitelyä olis hyvä välttää itse kunkin.
Kaikista isoin uhkatekijä omissa silmissä, kuten covidin kanssa aiemminkin, on se että oma polla ja/tai terveys pettää siksi että niistä ei pidä huolta. Ajaa itsensä työkyvyttömäksi pelolla ja stressillä. Hajottaa tärkeät ihmissuhteensa, rikkoo lapsensa turhalla huolehtimisella. Ja niin edes päin.
Kuinka todennäköistä se on, että asteroidi aiheuttaa tuhoa maapallolla? Ilmeisesti todennäköisempää, kuin yleisesti ajatellaan, mutta eipä kait sitäkään voi ihan jokapäiväisessä elämässä alkaa murehtimaan. Tai aina voi ruveta preppariksi, mutta kelatkaa paljonko se vituttaa kun edelleen istut siellä erämökissä kuuskymppisenä ja toteat että olis tässä voinut muutakin tehdä kuin pelätä. Ehkä tässä nyt jonnekin päin palloa jokin isompi murikka kolahti, mutta siitä selvittiin parilla pimeällä kesällä ja ruoan hinnannousulla.
Mä en oikein ymmärrä, mitä noi Ukkolat, Passi-Lasset ja kumppanit tekee muuta kuin kerää somepisteitä noilla kommenteillaan. Mua ei kiinnosta yhtään hurskastella jollain voivottelupäivityksillä tai olla dumaamassa foliohattuja. Mua kiinnostaa Euroopan, Suomen, omien kavereiden ja perheen sekä muiden läheisten hyvinvointi, mutta noiden asioiden eteen voi vain tehdä sen mikä omissa käsissä on, eikä yhtään enempää. Yksi osa sitä hyvinvointia on totuuden selvittäminen ja puhuminen, eikä tohon "oikeamielisyyden somerintamaan" liittyminen edistä tuota tippaakaan.